Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد روسیه و کشورهای اروپایی از آینده نامشخص پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد نگران هستند.

سخنگوی کرملین اعلام کرد روسیه و کشورهای اروپایی نسبت به آینده نامشخص پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد نگران هستند.
این مقام روس تاکید کرد: کشورهای اروپایی درباره شرایط موشک‌های میان‌بُرد و کوتاه‌بُرد نگران هستند، ما نیز در این باره نگرانی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرنوشت این پیمان معلوم نیست و مهمتر از همه اینکه درباره موشک‌های با این برد چه اتفاقی خواهد افتاد، چیزی است که هنوز مشخص نیست. بنابراین لازم است که به مذاکره در این باره پرداخته شود.

با این حال دیمیتری پسکوف روز یکشنبه اعلام کرد هیچ توافق مشخصی درباره برگزاری نشست میان رئیس جمهور روسیه و همتای آمریکایی او در نشست آتی گروه بیست در آرژانتین صورت نگرفته است. سخنگوی کرملین تاکید کرد: شرایط برای همتایان آمریکایی ما در حال تغییر است ما هم احتمالا تغییراتی را خواهیم داشت. بنابراین هیچ توافق مشخصی در حال حاضر وجود ندارد و نمی‌توانیم با قاطعیت در این باره حرف بزنیم.

دیمیتری پسکوف به شبکه تلویزیونی روسیا-1 اعلام کرد تعداد موضوعاتی که در دستور کار نشست دو جانبه میان سران دو کشور قرار می‌گیرد رو به افزایش است.

سخنگوی کرملین تاکید کرد نبود اعتماد متقابل در روابط دو کشور، با توجه به وقفه‌های صورت گرفته در تدارک نشست ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و دونالد ترامپ، همتای آمریکایی او رو به افزایش است. پسکوف همچنین افزود روسیه و کشورهای اروپایی نسبت به آینده نامشخص پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد دچار نگرانی هستند.

روز گذشته نیز سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد موضوعات بسیاری وجود دارد که باید در دستورکار نشست آتی میان ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ قرار گیرد.

در ماه اکتبر دونالد ترامپ با متهم کردن روسیه به نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد اعلام کرد واشنگتن قصد دارد از این پیمان خارج شود. این در حالی است که کرملین تمامی اتهامات مطرح شده از سوی ترامپ را رد و اعلام کرد در صورت لغو پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد روسیه مجبور خواهد بود اقداماتی را در جهت حصول اطمینان از امنیت خود در پیش بگیرد. این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا با انتقادات گسترده جهانی همراه شد.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد 

این پیمان در سال 1987 میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق منعقد شد و یکی از اقدامات اساسی در جهت تنش‌زدایی دوران جنگ سرد بود. این پیمان در 8 دسامبر آن سال در واشنگتن به امضای رونالد ریگان، رئیس‌جمهور وقت آمریکا و میخائیل گورباچف، رهبر وقت اتحاد جماهیر شوروی رسید. پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد هر دو کشور را ملزم به از بین بردن موشک‌های کروز و بالستیک زمینی با بُرد حدود 300 تا 3 هزار و 400 مایل می‌کند.  / باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۲۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد اتحادیه اروپا را شکستیم

تین نیوز

سردار سعید منتظرالمهدی معاون فرهنگی اجتماعی فراجا در یادداشتی نوشت:حتما این روزها به آمارهای حوادث رانندگی دقت کرده اید؛ تنها در کمتر از یک هفته تعداد زیادی جان خود را از دست داده و تعداد قابل توجهی هم معلول و مصدوم شده اند و تراژیک تر از آن اینکه میزان مرگ و میر سالانه ناشی از حوادث رانندگی کشورمان برابر با کل تلفات رانندگی ۲۷ کشور اروپایی است. آیا این آمار دهشتناک نیست؟

به گزارش تین نیوز به نقل از روزن آنلاین وی افزود: لابد می گوئید ماشین ها و جاده های ما کجا و خودروها و جاده های اروپا کجا. آری میان خودرو و جاده ما و آن ها فاصله بسیار است اما به نظر نمی رسد که میان عامل انسانی ما و آن ها تفاوتی باشد. از آن گذشته، عقل به ما می گوید که اگر در آن دو (جاده و خودرو) نقص و نقصانی است با این یکی عامل (دقت در رانندگی) آن دو نقصان را جبران کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دیدار رییس صداوسیما با جمعی از شاعران و نویسندگان
  • ماکرون پیمان مرکوسور را رد کرد
  • مخالفت دوباره شولتز با ارسال موشک تاروس و اعزام نیرو به اوکراین
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • مجارستان: ارتباط با روسیه را حفظ می‌کنیم
  • آغاز بتن‌ریزی ساختمان راکتور واحدسوم نیروگاه اتمی بوشهر در آینده
  • رکورد اتحادیه اروپا را شکستیم
  • ضیافت افطاری ایتام قم به میزبانی هیات خادم الرضا (ع) برگزار شد
  • ضیافت افطاری ایتام قم به میزبانی هیات خادم الرضا(ع) برگزار شد
  • روس‌ها ۳۹ ثانیه حریم هوایی ناتو را نقض کردند