Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@11:12:27 GMT

پویایی امروز قم به واسطه وجود حضرت معصومه(س) است  

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۲۵۲۴

پویایی امروز قم به واسطه وجود حضرت معصومه(س) است  

به گزارش ایکنا از قم؛ صفر فلاحی شامگاه یکشنبه 20 آبان در مراسم آیین شکرگزاری اقامه عزا در ماه های محرم و صفر که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، ضمن تبریک ایام مبارک ربیع الاول عنوان کرد: هیت های مذهبی به عنوان قدرتمند ترین نهاد های مردمی  ذیل پرچم سید الشهدا تشکیل شدند و در شهر های  مقدس مشهد و قم جلوه و جلال و شکوه و منظره دیگری را به نمایش گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی  آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) افزود: پدید آورنده های ۱۹ دی همین هیت های مذهبی بودند که به صحنه آمدند. هموز هم ما از قدرت نرم هیت ها غافل هستیم و باید از این قدرت برای نشر مفاهیم اسلامی استفاده کنیم.

فلاحی اظهار کرد: یکی از مناسبت های پیش رو سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) است که باید درقم به شکلی ویژه به آن پرداخته شود. اما مسئله مهم سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم است.

وی ادامه داد: با ورود آن حضرت فرهنگ اسلام و تشیع در کشور افزایش یافت. چیزی غریب یک سال بعد از ورود امام رضا (ع) به ایران، حضرت معصومه(س) به قم آمدند. درواقع این بزرگداشت به نوعی بزرگ داشت ورود امام رضا(ع) به سرزمین ایران نیز هست.

معاون فرهنگی  آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) گفت: آنچه که امروز از فرهنگ، معارف، شعر و خلق آثار هنری در قم مقدس داریم به برکت ورود حضرت معصومه(س) است. بعد از آمدن حضرت ما دیوان های شعری را داریم که هم به زبان عربی هم به زبان فارسی هستند. آمدن علما از سراسر دنیا به ایران به خاطر زیارت حضرت بوده است و همچنین تشکیل مدرسه حدیث خوانی اهل بیت در جوار حرم حضرت شکل گرفت.

فلاحی عنوان کرد: شهر های کلان در کنار علما و بزرگان دین شکل گرفتند. بدون تردید شکل گیری و پویایی قم جدید به واسطه وجود حضرت معصومه است.کمتر از چهار دهه بعد از بیان امام صادق(ع) و امام کاظم(ع)این شهر به عنوان پایگاه عظیم فرهنگی نشان داده شد.

وی در پایان عنوان کرد: سرآغاز تمام تحولات زیبای فرهنگی و اسلامی و شکل گیری حوزه علمیه قم  به محوریت ورود حضرت معصومه(س) بوده است. باید ایام ورود تا ایام شهادت این بزرگوار را به کمک هیت های مذهبی به بهترین شکل اجرا کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا فلاحی حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۲۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، و به نقل از نشریه شماره ۴۴۱ خط حزب‌الله برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضبط شده و هر روز ساعت ۱۳ از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود در روز‌های اخیر مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت.

ایشان ضمن تقدیر از برگزارکننده این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه (س) و شبکه قرآن سیما و با تحسین تلاوت‌های تجویدی و کامل این نوجوانان فرمودند: «مکررا این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

دیگر خبرها

  • تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت
  • به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با مردم کشور پاکستان احساس همدلی می‌کنیم