Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدیق محمدزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: شهرستان سقز دارای ۲۷۴ روستای قابل سکونت است که تا کنون عملیات آبرسانی پایدار به ۱۶۴ روستا انجام شده و کار آبرسانی به ۲۳ روستای دیگر نیز در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه ۴۴ میلیارد ریال در سال ۹۷ برای توسعه و بازسازی حوزه آبرسانی روستاهای شهرستان سقز اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: ۴۶ میلیارد ریال اعتبار ملی برای پروژه های آبرسانی سقز اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان سقز ادامه داد: تامین آب پایدار ۷۱۷ روستای کردستان از سدها و سامانه های انتقال آب در دستور کار قرار دارد و سهم شهرستان سقز ۶۰ روستا است که عملیات پروژه ملی آبرسانی کوچه طلا و باغلوجه شهرستان سقز با پیشرفت مناسب برای تامین آب ۲۲ روستا در حال انجام است.

محمدزاده یادآور شد: ۲۳ پروژه آبرسانی روستایی از سه سال گذشته تعریف و آغاز شده است که اتمام آنها بر اساس اولویت خواهد بود.

وی بیان کرد: برای ساخت مجتمع آبرسانی کوچه طلا تاکنون احداث ۷۳ کیلومتر خط انتقال، ساخت دو هزار مترمکعب مخزن و چهار حلقه چاه حفر شده است و از طریق مجتمع آبرسانی "اوباتو" آب ۱۵ روستای سقز تامین می شود.

رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان سقز گفت: مجتمع آبرسانی "زُلفیه" نیز برای تامین آب پایدار چندین روستای شهرستان سقز از محل اعتبارات استانی ساخته می شود و مجتمع قشلاق پل افتتاح شده است.

محمدزاده افزود: برای آبرسانی به ۱۶۴ روستای تحت پوشش شهرستان سقز ۱۱۰ ایستگاه پمپاژ، ۱۱۰ حلقه چاه، ۱۴ هزار مترمکعب مخزن و ۷۰۰ کلیومتر خط انتقال احداث شده است.

وی در پایان سخنان خود اظهارداشت: عدم رعایت الگوی مصرف از سوی بیشتر روستائیان از بزرگترین مشکلات تامین آب در روستاهای استان کردستان است که سعی می شود از طریق برنامه های آموزشی این مشکل را کم کرد.

کد خبر 4455784

منبع: مهر

کلیدواژه: آبرسانی روستایی سنندج شهرستان سقز یوم الله 13 آبان بوشهر اربعین 97 مشهد اربعین حسینی شهرکرد گرگان راهپيمايي 13 آبان پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه خرم آباد یاسوج شیراز شهادت امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۳۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی مجتمع قرآنی در تالش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، داوود قوی پنجه با اشاره به اینکه این آتش سوزی ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز در میدان امام علی تالش رخ داده بود گفت: ۱۵ آتش نشان با ۵ دستگاه اطفای حریق آتش سوزی از شهر تالش و ۴ دستگاه خودرو اطفا نیز از شهرستان‌های همجواری، چون اسالم، لیسار و جوکندان این مجتمع سه طبقه قرآنی را در مدت یک ساعت مهار کردند. 
وی با بیان اینکه آتش سوزی در طبقه سوم این ساختمان روی داده و کل طبقه و سقف را فرا گرفته بود افزود: در این عملیات ۴ آتش نشان به صورت جزئی مصدوم شدند، که برای مداوا به بیمارستان شهید نورانی تالش منتقل شدند.
شهردار تالش با اشاره به اینکه این ساختمان متعلق به اداره آموزش و پرورش شهرستان است، گفت: کسی در این حادثه آسیب ندید وعلت و میزان خسارت آتش سوزی در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی مجتمع قرآنی در تالش
  • تکمیل مجتمع آبرسانی شیخ موسی ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • غرب سمنان سیراب می‌شود/ طرح ملی آبرسانی به گرمسار در یک قدمی بهره‌برداری
  • آبرسانی به روستای کهریز صلاح‌الدین نهاوند
  • تامین آب روستا‌های بخش خضرآباد با اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی امام حسین (ع)
  • اجرای ۸ پروژه آبرسانی در سلطانیه
  • به زودی، تامین آب آشامیدنی پایدار بیش از ۱۳ هزار نفر در جاسک
  • تامین آب باکیفیت برای ۳۳۰ روستای جنوب سیستان و بلوچستان
  • تأکید فرماندار مهاباد بر آبرسانی به روستا‌های بدون آب آشامیدنی
  • برنامه‌ریزی برای آبرسانی به حدود ۲۰۰ روستای کرمانشاه