Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران کالج سلطنتی لندن موفق به ابداع قطب‌نمایی شده‌اند که بدون نیاز به جی‌پی‌اس، جهت‌یابی می‌کند و در صورت عدم دسترسی به ماهواره‌ها می‌تواند کارایی داشته باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، جی‌پی‌اس(GPS) برای ناوبری مدرن، حیاتی اما بسیار شکننده است چرا که اگر ماهواره‌ها به هر دلیلی مختل شوند، به سرعت بی‌فایده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین دانشمندان به دنبال راه‌حل بسیار قوی‌تری هستند. آنها یک شتاب‌سنج کوانتومی قابل تولید تجاری را توسعه داده‌اند که می‌تواند بدون GPS یا سایر تکنولوژی‌های ماهواره‌ای ناوبری، کار کند.

این دستگاه از لیزر برای خنک کردن اتم‌ها تا دمای بسیار پایین استفاده می‌کند و سپس خواص موج کوانتومی این اتم‌ها را در واکنش به شتاب، اندازه می‌گیرند.

نتیجه یک دستگاه بسیار حساس است که به طور قابل ملاحظه‌ای قابل اعتمادتر از شتاب‌سنج معمولی نیز هست.

در حالی که سخت افزارهای موجود می‌توانند با اندازه‌گیری سرعت، محل را تعیین کنند، اما همه آنها بدون کمک از فضا به سرعت مختل می‌شوند.

همانطور که شما ممکن است با نگاه کردن به عکس بالا متوجه شده باشید، این قطب‌نمای کوانتومی در حال حاضر برای جایگزینی با شتاب‌سنج گوشی شما آماده نیست، بلکه فعلا برای استفاده در کشتی‌ها، قطارها و سایر وسایل نقلیه بزرگ آماده است.

این دستگاه جدید می‌تواند شبکه‌های حمل و نقل را حتی در صورت فقدان GPS پشتیبانی کند.

محققان همچنین انتظار دارند که این وسیله در مطالعات علمی مانند جستجوی امواج گرانشی نیز کمک کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جی پی اس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۳۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم

 سبحان، دبیر اجرایی برگزاری رویداد استارتاپی شتاب با اشاره به اینکه فراخوان رویداد شتاب ویژه استارتاپ‌ها و کسب و کار‌های نو در آذر سال گذشته به مراکز علمی و آموزشی ارسال شد، گفت: ۱۳۸ ایده در این فراخوان شرکت کردند که در نهایت در ۲ دوره داوری ۱۴ صاحب ایده به این رویداد ۳ روزه دعوت شدند.

وی با بیان اینکه این رویداد در حوزه فناوری اطلاعات و صنایع خلاق برگزار می‌شود، افزود: شرکت کنندگان در این رویداد بر ۲ موضوع ارائه نمونه اولیه محصول -همان سایت است - و همچنین نحوه ارائه خود در روز اختتامیه کار کنند.

دبیر اجرایی این رویداد از برگزاری اختتامیه آن در روز ۹ اردیبهشت خبر داد و گفت: تمامی صاحبان ایده و کسب و کار‌هایی که بتوانند امتیاز‌های لازم را در این رویداد سه روزه به دست آورند می‌توانند از تسهیلات مالی و تجهیزاتی پارک علم و فناوری استفاده و در آینده شرکت خود را تاسیس کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • معایب دستگاه جوش لیزر
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در سال ۱۴۰۳
  • کم‌کاری دستگاه‌ها دلیلی بر ترک فعل فراجا نیست
  • کم‌کاری و اهمال دستگاه‌ها در خصوص ناهنجاری‌های اجتماعی قابل پذیرش نیست
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها