Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:59:10 GMT

تبلیغ 36 قلم کالای ضد سلامت ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۳۲۴۷

تبلیغ 36 قلم کالای ضد سلامت ممنوع شد

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تبلیغ 36 قلم کالای آسیب رسان به سلامت از جمله سالاد الویه، انواع نوشابه های گازدار، چیپس سیب زمینی، انواع روغن سرخ کردنی و انواع پنیر خامه ای ممنوع شد.

به گزارش ایرنا از سازمان غذا و دارو، کیانوش جهانپور روز دوشنبه افزود: به دنبال برگزاری جلسات متعدد با حضور مسئولان مربوطه در حوزه های بهداشت، غذا و دارو و همچنین سازمان ملی استاندارد، فهرست اقلام کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت بازنگری و اولویت بندی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: به این ترتیب 36 قلم کالا و اقدام آسیب رسان سلامت، شناسایی و اولویت بندی شدند؛ مورد اول تا 22 این فهرست در اولویت نخست، 23 تا 28 در اولویت دوم و 29 تا 36 در اولویت سوم قرار گرفتند.
جهانپور با اشاره به ماده 48 قانون الحاق موارد ی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بند ج ماده 7 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، گفت: بر اساس این موارد قانونی و لزوم اجرای آن و همچنین به منظور صیانت از سلامت جامعه به ازای تبلیغات اقلام این فهرست و جلوگیری از القای مصرف آنها، روز گذشته سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما، اعمال ممنوعیت تبلیغات اقلام این فهرست را در تمام رسانه ها و مراجع تبلیغاتی خواستار شد.
سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به تبعات مصرف این اقلام برای سلامت، ابراز امیدواری کرد که دستگاه های مربوطه هر چه سریعتر نسبت به ممنوعیت تبلیغ این 36 قلم کالا و اقدام آسیب رسان سلامت اقدام کنند.
سازمان غذا و دارو عناوین کالاها و اقدامات آسیب رسان سلامت را در آدرس اینترنتی file:///C:/Users/918577/Downloads/4_6001263236110877654.pdf اعلام کرده است.
اجتمام *9185 * 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سازمان غذا و دارو سواد سلامت تبليغات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۳۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراه داشتن ۱۴ قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است

سردار رضا بنی اسدی فر با اشاره به اعزام نخستین گروه زائران عمره از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: این داروها شامل هیرومرفین، آمپول پتیدین، آمپول مرفین، شربت اکسپکترانت کدئین، قرص و آمپول ترامادون، قرص متیل فنیدات، آمپول و قرص بوپرنورفین، آمپول و قرص دیازپام، قرص استامینوفن کدئین، شربت و قرص متادون است.

وی گفت: اعزام زائران با امنیت کامل و در آرامش شروع شده و در ۱۱ ایستگاه پروازی ادامه خواهد یافت.

این مقام انتظامی ادامه داد: پلیس فرودگاه‌های فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با آمادگی کامل تا ۱۳ اردیبهشت عملیات رفت را به پایان خواهد رساند.

وی افزود: امسال با هماهنگی صورت گرفته، همه پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت می پذیرد و بیش از پنج هزار زائر عمره و خدمه از طریق فرودگاه های مشخص شده، اعزام خواهند شد.

فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا با تصریح بر اینکه پلیس فرودگاه‌های سراسر کشور عملیات حج عمره را به عنوان یک فرصت خدمت به زائران خانه خدا می‌دانند، خاطر نشان کرد: کارکنان پلیس فرودگاه‌ها پس از اعزام زائران عمره، آمادگی لازم را برای برگزاری عملیات حج تمتع کسب می‌کنند.

پس از بیش از ۹ سال توقف، عملیات عمره و اعزام زائران خانه خدا و سرزمین از بامداد فردا - دوشنبه ۳ اردیبهشت - از ۱۱ فرودگاه کشور در سراسر کشور آغاز و تا ۱۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

قرار است زائران خانه خدا در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (۳ اردیبهشت)، زاهدان (۴ اردیبهشت)، اهواز (۵ اردیبهشت)، تبریز (۶ اردیبهشت)، یزد (۷ اردیبهشت)، کرمان (۸ اردیبهشت)، بندرعباس (۹ اردیبهشت)، ساری (۱۰ اردیبهشت)، اصفهان (۱۱ اردیبهشت)، شیراز (۱۲ اردیبهشت) و مشهد (۱۳ اردیبهشت) و و همچنین در قالب ۱۱ پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم کشور عربستان خواهند شد.

در عملیات حج عمره امسال پنج هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، که دو هزار و ۸۶۰ زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و دو هزار و ۸۶۰ زائر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند.

تمامی پروازها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و آخرین پرواز برگشت زائران در تاریخ ۲۳ اردیبهشت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • همراه داشتن ۱۴ قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است
  • همراه داشتن این دارو‌ها در عربستان ممنوع است
  • ارز کالای سلامت محور با کمترین نرخ تامین شود
  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است
  • نشست علمی«تبلیغ دین؛ آسیب ها و بایسته ها» برگزار می شود
  • سد سازی در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • سدسازی در جنوب سیستان وبلوچستان در اولویت کاری منطقه