Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه همزمان با هفته کتاب ۵۳۰ عنوان برنامه در استان اجرا می شود، گفت: در این هفته کتابخانه مسجد میرزا احمد فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، امیرعلی نیک بخش، امروز دوشنبه(21 آبان ماه) در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: در استان زنجان تعداد کتابخانه های عمومی پس از پیروزی انقلاب اسلامی 30 برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان ادامه داد: امسال بیست و ششمین دوره گرامیداشت هفته کتاب با شعار«حال خوش خواندن» در استان با برنامه های متعددی اجرا می شود.

 

وی با بیان اینکه داشتن اطلاعات کافی که از خواندن و مراجعه به کتابخانه برای انسان فراهم می شود، نوعی پدافند برای بشر تلقی می شود، گفت: جوامعی که دارای خوانش بیشتر و علم کافی هستند کمترین آسیب های اجتماعی را دارند.

 

به گفته نیک بخش، اگر علم کافی داشته باشیم بر بسیاری از مشکلات امروزه که گریبانگیر آن هستیم، فائق بیاییم؛ اگر علم کافی در خصوص اقتصاد مقاومتی داشته باشیم مشکلات کمتری خواهیم داشت.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه کشورهای توسعه یافته که مطالعه در آن مورد توجه است، بر دیگر کشورها موثر هستند، گفت: برای صدور انقلاب اسلامی به جهانیان بایستی به علم مسلح شویم.

 

این مقام مسوول با اشاره به شاخص های عملکرد نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان از مهر سال گذشته تا مهر امسال اشاره کر و گفت: تعداد اعضای کتابخانه ها از 77 هزار نفر در سال گذشته به 80 هزار و 422 نفر با رشد 4.4 درصد رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد کتاب کتابخانه های استان زنجان در مهر سال گذشته یک میلیون و 199 هزار کتاب بود که در مهر امسال به یک میلیون و 280 هزار با رشد 6.6 درصدی افزایش یافته است، گفت: تعداد کتاب های به امانت گرفته شده از سوی اعضا در سال گذشته بیش از 966 هزار جلد بود که امسال به 964 هزار رسیده است.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان خاطرنشان کرد: تعداد کتابخانه های عمومی استان در سال گذشته 92 باب بود که امسال به 95 باب کتابخانه افزایش یافته است .

 

وی با اشاره به زیباسازی 25 کتابخانه عمومی استان زنجان خاطرنشان کرد: این اقدام با 700 میلیون تومان اعتبار انجام شده است.

 

نیک بخش به برنامه های سال 97 و افزایش 9 درصدی تعداد اعضای کتابخانه های عمومی استان زنجان اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی ها برای افزایش 9 درصدی  تعداد اعضای واقعی هر کتابخانه انجام شده است.

 

به گفته وی، احداث هشت باب کتابخانه در طی امسال، سال آینده و سال 99 در دستور کار نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان است که از این تعداد چهار باب کتابخانه ثابت در شهرستان های ابهر، خرمدره، طارم و قیدار ، سه باب کتابخانه توسط شهرداری با عنوان کتابخانه خانه محله احداث می شود، همچنین  در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان زنجان مقرر شده تا سال 1400 تعداد 5 کتابخانه سیار افزوده شود.

 

نیک بخش با اشاره به اینکه امسال باید 10 درصد به منابع کتابخانه های عمومی استان زنجان اضافه شود، تصریح کرد: مردم سال گذشته 115 هزار جلد کتاب اهداء کردند و در 6 ماهه امسال هم 50 هزار جلد کتاب اهدایی داشتیم و امیدواریم امسال از سال گذشته هم بیشتر شود.

 

به گفته مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان امسال 474 نشست کتابخوانی در زنجان برگزار خواهد شد و در این نشست ها کتاب های مختلفی برای اعضای تشریح می شود.

 

نیک بخش با اشاره به اجرای 250 برنامه نشست کتاب در استان اشاره کرد و گفت: نشست های ویژه کتابخوانی با حضور گروه های مختلف اجرا می شود که در این راستا10 نشست ویژه پیش بینی شده که 4 مورد انجام شده است.

 

این مقام مسوول با یادآوری اینکه سه نشست کتابخوان تخصصی برای فلسفه، تاریخ و ادبیات در نظر گرفته شده است، گفت: 450 نشست مدرسه ای در نظر گرفته شده است که 50 درصد آن انجام شده است.

 

وی با یادآوری اینکه 310 عنوان کتاب به صورت هفتگی و ماهانه معرفی شده است، افزود: امسال 142 مسابقه مکتوب کتابخانه ای انجام شده است که یکی از این مسابقات، مسابقه رضوی بود که 26 هزار نفر شرکت کننده و 300 برگزیده داشتیم کخه در هفته کتاب تجلیل می شود.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان به مسابقه کتابخوانی نماز با همکاری ستاد اقامه نماز استان و مشارکت چند دستگاه در استان زنجان اشاره کرد و گفت: 50 جلسه نقد و بررسی کتاب در استان برگزار شده است.

 

وی از فعالیت 41 گروه مطالعاتی در کتابخانه های استان اشاره کرد و گفت: امسال 403 جلسه برای جلسات جمع خوانی برنامه ریزی شده است؛ همچنین برنامه ریزی برای اجرای 1113 دوره قصه گویی در کتابخانه های انجام شده است که 49 درصد آن انجام شده است.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان از آغاز کار رسمی کتابخانه میرزااحمد در مسجد میرزا احمد زنجان خبر داد و گفت: این کتابخانه در حال حاضر فعال است ولی در هفته کتاب به صورت رسمی افتتاح می شود.

 

وی افزود: ارزیابی سال 96 نشان می دهد کتابخانه های عمومی استان زنجان به لحاظ رعایت حقوق شهروندی در شاخص های مرتبط رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

 

اجرای 530 عنوان برنامه به مناسبت هفته کتاب در استان زنجان

این مقام مسوول  به برنامه های هفته کتاب که  از 24 آبان تا یکم آذر اعلام شده است، اشاره کرد و گفت: مراسم گرامیداشت روزکتاب و کتابخوانی و تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در روز 29 آبان در کتابخانه سهروردی زنجان برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه فعالیت های بخش کودک در کتابخانه ها ارتقا داده شده است، گفت: تمامی کتابخانه در طول هفته کتاب سه برنامه خاص در بخش کودک انجام خواهند داد.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان ادامه داد: برگزاری جلسات جمع خوانی در دره های سنی مختلف، عضویت رایگان در روز 24 آبان، برگزاری نمایشگاه های کتاب در کتابخانه های عمومی، سخنرانی در خطبه های پیش از نماز جمعه، برنامه ریزی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، برگزاری 267 نشست  کتابخوان ویژه کتابخانه و مدارس، برگزاری هفت مورد نشست نقد کتاب، بازدید مدارس از کتابخانه ها به صورت تیم بازدید کننده، دیدار با امام جمعه و استاندار زنجان، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با بیماران خاص و سالمندان از دیگر برنامه های این هفته است.

 

وی با اشاره به اینکه 24 آبان روز اهدای کتاب در استان زنجان نامگذاری شده است که امید می رود مردم در این روز کتاب های خود را به کتابخانه ها اهداء کنند، افزود: در خصوص آسیب های اجتماعی کتاب هایی تهیه و به کتابخانه ها ارسال شده است و جلسات آموزشی با هماهنگی دستگاه های فرهنگی مرتبط در دستور کار قرار دارد.

 

به گفته نیک بخش، استفاده از ظرفیت کتابخانه های سیار، حضور مسوولان کتابخانه ها و کتابداران در مدارس برای ترویج کتاب و کتابخوانی هم از دیگر برنامه های این هفته است./

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد تحریم آمریکا شیراز محمد جواد ظریف بیرجند زلزله کرمانشاه آموزش و پرورش شهیندخت مولاوردی شورای شهر هفته کتاب کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۳۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«زیر چتر اصفهان» در منطقه ۹ اصفهان اجرا می‌شود

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از اجرای ویژبرنامه «زیر چتر اصفهان» به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در این منطقه خبر داد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه «زیر چتر اصفهان» در این منطقه به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان با محوریت امامزاده ابراهیم محله سودان از سوم تا نهم اردیبهشت اظهار کرد: در این ویژه‌برنامه، نقل اصفهان، ورزشی پهلوانی و تئاتر در تاریخ هشتم اردیبهشت از ساعت ۱۷:۰۰ اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه نهم اردیبهشت اختتامیه و معرفی آثار برگزیده انجام می‌شود، افزود: نمایشگاه صنایع دستی اصفهان به دست بانوان هنرمند منطقه، برپایی غرفه کودک و بازی‌های شاد کودکانه، پخش نماهنگ اصفهان و منطقه ۹ از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته فرهنگی اصفهان است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: به‌مناسبت گرامیداشت این هفته و به‌منظور برجسته کردن یاد و خاطر شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی، همچنین ترویج فرهنگ شهادت و دفاع از مرز و بوم ایران اسلامی در این هفته از چند تن خانواده معزز شهدا و جانبازان منطقه دیدار به عمل خواهد آمد، چراکه معتقدیم دیدار با خانواده شهدا موجب تشدید روحیه خدمت به شهروندان در مدیران شهری می‌شود.

کد خبر 747208

دیگر خبرها

  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود
  • «زیر چتر اصفهان» در منطقه ۹ اصفهان اجرا می‌شود
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند