Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه گفت: مقامات پاکستانی اعم از نخست وزیر، وزیر خارجه و فرمانده ارتش تعهد کردند که اقدامات خود را برای آزاد کردن همه گروگان‌های ایرانی، افزایش دهند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو،محمدجواد ظریف در گفت‌وگویی، در خصوص سفر اخیرش به پاکستان در خصوص آزادی مرزبانان ربوده شده، اظهار داشت: مقامات پاکستانی اعم از نخست وزیر، وزیر امورخارجه و فرمانده ارتش پاکستان تعهد کردند که اقدامات خود را برای آزاد کردن همه گروگان‌های ایرانی، افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه بیان کرد: مقامات پاکستانی قول دادند که در آینده خبرهای خوبی برای ایران خواهند داشت.

حضور مشترک ایران و پاکستان در مرز

وی افزود: در سفر به پاکستان توافق کردیم تا اقداماتی انجام شود که در دراز مدت از وقوع کارهای شرورانه جلوگیری شود که از جمله این توافقات نزدیک‌تر کردن همکاری‌های مرزی، حضور مشترک در مرز و اقداماتی از این قبیل است.

ظریف ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز پیگیر اجرائی شدن توافقات سفر اخیر به پاکستان هستند.

وزیر امورخارجه در پاسخ به برخی انتقادات که معتقدند از ظرفیت‌های محلی در سفر وزیر امورخارجه به پاکستان استفاده نشده است، گفت: در آن حوزه‌ها سایر دستگاه های جمهوری اسلامی ایران یعنی دستگاه‌های نظامی و امنیتی مشغول هستند، آن‌ها نیز دنبال می کنند.

ظریف بیان کرد: وزارت امورخارجه نیز در حوزه مشخص به وظایفش عمل می‌کند و سایر دستگاه‌ها نیز به وظایف خود عمل می‌کنند.

لازم به ذکر است که ۲۴ مهرماه تعدادی از نیروهای هنگ مرزی میرجاوه به دست اعضای گروه تروریستی ربوده شدند که جیش‌العدل مسئولیت ربایش آنها را به عهده گرفته است.

منبع: خانه ملت

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ظریف پاکستان ایران مرزبانان ربوده شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۳۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اظهار نظر مقامات اسرائیلی در خصوص حمله پهپادی این رژیم به اصفهان

روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داد که میری رگو، وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی شنبه شب در مصاحبه با کانال ۱۴ گفت که اسرائیل "به پرتاب‌های ایران پاسخ داد، چون اسرائیل یک بازنده نیست".

از رگو در مورد احتمال حمله زمینی به رفح نیز سوال شد و گفت: «ما در مورد رفح تردید داشتیم. ارتش در خان یونس بود و بعد با ایران برخورد کردیم. با فناوری اسرائیل و تصمیماتی که گرفتیم توانستیم پرتاب‌هایی را که از ایران به سمت اسرائیل شلیک می‌شد، رهگیری کنیم. ما پاسخ دادیم و ایران این پیام را دریافت کرد. اسرائیل یک بازنده نیست.»

اظهارات رگو نشان دهنده اولین باری است که یک وزیر اسرائیلی مستقیماً به حملات اسرائیل به ایران می‌پردازد.

در اول آوریل، هفت ایرانی، از جمله یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این کشور، در حمله مشکوک اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، سوریه شهید شدند.

دو هفته بعد، ایران در عملیاتی موفق و تلافی جویانه بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک را به سمت اسرائیل پرتاب کرد.

اظهارات رگو به تلافی بعدی اسرائیل در ۱۹ آوریل اشاره داشت، زمانی که چندین پهپاد به سمت مرکز ایران پرتاب کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • خبرهای جدید وزیر کشور از تقسیم تهران به استان های شرقی و غربی
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • اولین اظهار نظر مقامات اسرائیلی در خصوص حمله پهپادی این رژیم به اصفهان
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران
  • ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند