Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ کره شمالی از سرگیری رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی را نقض توافقنامه دو کره برای توقف همه اقدامات خصمانه اعلام کرد.
پایگاه اینترنتی این خبرگزاری در گزارشی از سئول نوشت: رسانه دولتی کره شمالی دوشنبه اعلام کرد اقدام کره جنوبی در از سرگیری رزمایش نظامی مشترک با آمریکا، توافقنامه اخیر این کشور را برای کاهش تنش ها در شبه جزیره کره نقض کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته نیروی دریایی آمریکا و کره جنوبی رزمایش نظامی مشترک خود را آغاز کردند. ژوئن و در پی تمرکز سئول و واشنگتن بر تعامل با کره شمالی، این رزمایش مشترک نظامی تعلیق شد.
روزنامه رودونگ سینمون ( ارگان کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی) دوشنبه نوشت: برنامه رزمایش دریایی کره جنوبی توافقنامه نوزده سپتامبر را که کره جنوبی و شمالی به منظور متوقف کردن همه اقدامات خصمانه امضا کرده بودند، نقض کرده است.
در این روزنامه آمده است: "رزمایش نظامی دو هفته ای کره جنوبی با آمریکا، به شکل مستقیم توافقنامه نظامی بین دو کره را که در آن دو کشور متعهد شده بودند تهدیدهای عملی برای جنگ و روابط خصمانه بنیادی را در شبه جزیره کره کنار بگذارند نقض کرده است."
سخنگوی وزرات دفاع کره جنوبی، دوشنبه این انتقادات کره شمالی را رد کرد و گفت این رزمایشی دفاعی است و تنها بخش بسیار کوچکی از نیروهای نظامی در یک محدوده بسیار کوچک این رزمایش را انجام می دهند.
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در نشستی تاریخی در سنگاپور برای خلع سلاح شبه جزیره کره توافق کردند. در این نشست ترامپ وعده داد رزمایش نظامی مشترک امریکا را با کره جنوبی پایان می دهد.
البته در این نشست درباره جزئیات چندان بحث نشد و مذاکرات نتیجه چندانی در پی نداشت.
نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل جمعه گفت کره شمالی هفته گذشته برنامه دیدار مقامات کره شمالی با مایک پمپئو را در نیویورک لغو کرده است و علت آن را آماده نبودن طرف کره ای اعلام کرد.
رسانه های کره شمالی هشدار دادند در صورتی که آمریکا امتیازات بیشتری به کره شمالی ندهد، پیونگ یانگ برنامه توسعه سلاح های هسته ای خود را از سر می گیرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کره شمالي جنوبي رزمايش رزمايش نظامي آمريکا بين الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۳۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، فرمانددهای منطقه جنوب ارتش آزادی‌بخش خلق چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که امروز چهارشنبه رزمایش نظامی ارتش چین در مرزهای نزدیک به میانمار آغاز شد.

در این بیانیه همچنین آمده است که ارتش چین همیشه آماده پاسخگویی به شرایط اضطراری است و قاطعانه از حاکمیت، ثبات مرزها و امنیت جان و مال مردم محافظت می‌کند.

ساعاتی پیش «دونگ جون» وزیر دفاع چین تأکید کرد که «ارتش آزادی‌بخش خلق چین هرگز فعالیت‌های جدایی‌طلبان در تایوان را تحمل نخواهد کرد.»

آن‌گونه که وزارت دفاع چین به نقل از دونگ جون منتشر کرده، وزیر دفاع چین در گفت‌وگوی تصویری با «لوید آستین» همتای آمریکایی خود تأکید کرده است که «نظامیان چین و ایالات متحده باید برای صلح و ثبات نهایت اهمیت را قائل شوند و راه‌هایی را برای همزیستی و براساس اعتماد بیابند.»

وی در ادامه گفت: ایجاد روابط بین نیروهای مسلح کشورها بر اساس برابری و احترام که غیر تقابلی خواهد بود، باعث فضای همکاری عملی و ایجاد تدریجی اعتماد متقابل می‌شود.»

وزیر دفاع چین در این گفت‌وگو همچنین تأکید کرد که مسئله تایوان هسته اصلی منافع پکن است و دراین‌باره نباید منافع چین نقض شود.

پکن تایوان را قلمرو مستقل چین می‌داند و هشدار داده است که هر گونه تلاش برای اعلام یک کشور مستقل به معنای جنگ است. به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، شی جین‌پین، رییس‌جمهور چین اخیراً این نکته را برای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، هنگام دیدار این دو در کالیفرنیا روشن کرد.

شی جین‌پینگ به بایدن اعلام کرد که چین «فضای زیادی» را برای اتحاد مجدد مسالمت آمیز با تایوان فراهم می‌کند، اما هیچ گونه حرکت جدایی طلبانه این جزیره خودمختار را تحمل نخواهد کرد.

کد خبر 6080682

دیگر خبرها

  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • ۶ مدال بانوان مازندرانی در مسابقات کوراش قهرمانی کشور
  • معرفی نفرات برتر کوراش بانوان قهرمانی کشور
  • کوراش کاران نهاوندی راهی مسابقات آسیایی و جهانی شدند 
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی
  • رزمایش کره‌جنوبی در نزدیکی مرز کره‌شمالی
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار