نیم نگاهی به سریال پرمخاطب این شبهای شبکه 2
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۳۶۲۸
علی مهام تهیه کننده سریال «بازی نقابها»، گفت: سریال بازی نقابها یک ملودرام داستانی صرف است و اصلاً شباهتی به فیلمهای مستند ندارد.
وی بیان کرد: برای فضا سازی در قصه در بخشهایی از سریال مانند تصاویر عروسی باید کمی بیشتر به آن می پرداختیم؛ به همین خاطر بعضی سکانسها زمان بیشتری را به خود اختصاص داد تا فضای مناسبی برای روایت داستان به وجود بیاید.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مهام درباره بازخورد ترکمنها نسبت به این سریال اظهار کرد: بخشی از اهالی ترکمن صحرا به ما این ایراد را وارد میکنند که باید بیشتر به آداب و رسوم این سرزمین میپرداختیم و به طور کامل از سنتهای آنها تصویر و فیلم را در سریال قرار میدادیم؛ اما به دلیل اینکه سریال ما قصهگوست و ناگزیر باید از بخشی از این تصاویر چشم پوشی میکردیم.
وی ادامه داد: البته بسیاری از اهالی شریف مناطق ترکمن نشین که ما در آنجا تصویربرداری کرده ایم، به ما لطف داشتند و اعتقاد دارند که این سریال منجر شده تا گردشگری در آنجا رونق بگیرد و مردم با این خطه بیشتر آشنا شوند.
تهیه کننده مجموعه «بازی نقابها» با بیان اینکه پرداختن به موضوع ترکمنها برای اولین بار در این مجموعه اتفاق افتاد، درباره نظرات مردم نسبت به این سریال هم تصریح کرد: مخاطب تلویزیون مخاطب فراگیر و عامی است که با دیدن سریالهایی جدید درباره فرهنگ مناطق مختلف ایران لذت میبرد و به دلیل کمتر پرداختن به این بخشها بِکر بودن تصاویر مجموعه را به دنبال دارد.
علی مهام همچنین درباره مراحل فنی سریال و تدوین آن گفت: ما همزمان با پخش مجموعه کارهای صداگذاری و تدوین را پیش میبریم و همانطور که پیش بینی کرده بودیم، سریال در ۴۰ قسمت روی آنتن می رود.
وی در پایان درباره مباحث مالی اظهار کرد: ما هم مثل همه در شرایط اقتصادی خوبی قرار نداریم؛ اما سیما فیلم در این سریال همراه ما بود و در بخشهای مختلف کمک حال ما شد. امیدوارم با مساعدتی که انجام میشود، شرایط مالی ما به شکل مناسبی بهبود پیدا کند.
منبع: افکارنيوز
کلیدواژه: بازی آداب و رسوم گردشگری تلویزیون ایران شرایط اقتصادی سریال ایرانی بازی نقاب ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۳۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
گناه فرشته یا گناه شهاب حسینی، لادن مستوفی، امیر آقایی و ...
سریال گناه فرشته به ایستگاه آخر رسید و برخلاف استقبالی که از قسمتهای اولیه صورت گرفت، مخاطبان از شکل تمام شدن و پایان این مجموعه راضی نبودند.
به گزارش عصرایران، در واقع از اواسط سریال این نارضایتی شکل گرفت و بیشتر هم به این دلیل بود که گرههای داستانی و معماهایی که مدام در طول سریال مطرح میشد به شکل مشخصی سرانجام پیدا نمیکرد و آخر سر هم به شکلی بسیار ساده و دم دستی گره افکنی از اتفاقات را انجام داد.
حال نکته مهم در این نوشتار، نقد یا تحلیل سریال گناه فرشته ساخته حامد عنقا نیست بلکه بیشتر به افرادی مربوط میشود که حضور آنها باعث توجه و استقبال از یک مجموعه نمایشی میشود و اکثریت مخاطبان به دلیل حضور بازیگرانی مانند شهاب حسینی، امیر آقایی، لادن مستوفی، مهدی سلطانی و حتی بهروز رضوی (دوبلور باسابقه) از همان ابتدا برای دیدن این سریال مینشینند.
در صنعت فیلم و سریال تمام جهان از هالیوود گرفته تا بالیوود و از شرق دور تا اروپا و ... بازیگران اولین قلاب برای به دست آوردن بیننده به شمار میروند به عبارتی ویترین جذب مخاطب هنرپیشگانی است که در آن مجموعه نمایشی حضور دارند.
تماشاگران همواره بیشتر از هرچیز دیگری در فیلم و سریال با بازگران هستند که آن را معرفی میکنند برای مثال میگویند: «یک سریال جدید اومده که شهاب حسینی، لادن مستوفی و ... توش بازی میکنند» حال در مراحل بعدی از کارگردان یا پلتفرم پخش کننده آن حرف به میان میآید. البته به غیر از کارگردانان صاحب نامی که خود برند معروفتری از هنرپیشهها هستند. مثل فرهادی و کیمیایی در ایران و یا اسکورسیزسی، فینچر، تارانتینو، وودی آلن و ... در جهان.
حال پرسش این است که آیا خود بازیگران هم خود به این نقطه اتصال آنها بین مخاطب و یک مجموعه نمایشی آگاه هستند یا خیر؟ بسیار بعید است که نقش آفرینان مهم سینمای ایران از درجه اهمیت حضور خودشان آگاه نباشند، حال که اصل را بر این آگاهی گذاشتهایم پس چرا حاضر به همکاریی میشوند که برند هنری آنها را خدشهدار میکند؟ فقط برای پول است یا خیر مناسبات دیگری در میان است؟
بعید است که بازیگرانی مانند شهاب حسینی یا امیر آقایی و ... فقط به دلیل دستمزد بالا حاضر به همکاری با یک مجموعه نمایشی شوند، چون برای آنها انواع و اقسام پیشنهادهای مختلف در دسترس است، از تبلیغات و همکاری با برندهای تجاری گرفته تا همین بازیگری و ...
آیا واقعا بازیگران فیلمنامه را تا آخر نخواندهاند؟ برخی اوقات هم در صنعت سینما و سریال سازی ایران از این اتفاقات هم رخ میدهد که چند قسمت ابتدایی سریال آماده است و بر اساس آن قرارداد بسته میشود، ولی بعدتر فیلمنامه سرانجام چندان موفقی پیدا نمیکند، اما بازگران قرارداد دارند و ناچارند تا آخر همراه سریال باشند. (البته این هم یکی از احتمالات است).
برخی اوقات هم پیش میآید که بازیگران به دلایل مختلف حاضر به همکاری میشوند مثل دوستی و رفاقت یا اعتماد کردن به شخصی که کارنامه موفقی داشته است و ...
بهرجهت هر کدام از حالتهای فوق باشد در نتیجه تاثیری ندارد زیراکه مخاطب نه در جریان این اتفاقات است و نه برایش اهمیتی دارد، برای او محصولی که در پیش روی است و برای آن وقت و هزینه گذاشته است ملاک است.
به این دلیل بازیگران باید مراقب این اهمیت و جایگاه خود یا بهتر است بگوییم مراقب این اعتماد تماشاگران به سابقه کاری و برند هنری خودشان باشند، چهبسا که تکرار این موضوع باعث میشود که جایگاهشان در نزد نگاه مخاطبان دچار خدشه شود و برای بازگرداندان این اعتماد راه سختی در پیش است.
در جهان امروز که روزانه از هر طرف جهان چندین فیلم و سریال در معرض دید تماشاگران به سادهترین شکل ممکن قرار میگیرد اهمیت این نکته بسیار بیش از پیش است. فرقی هم ندارد برای بازیگران، سازندگان، پلتفرمهای نمایش خانگی و ... همگی شامل این قانون اعتماد و یا سلب اعتماد مخاطب میشوند که باید از آن جلوگیری کنند و تنها راه هم ارتقا کیفیت محصول است.