Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:23:39 GMT

باید از خام فروشی گیاهان دارویی جلوگیری کنیم

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۳۶۹۹

باید از خام فروشی گیاهان دارویی جلوگیری کنیم

دکتر سورنا ستاری در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی و فراورده های طبیعی و طب ایرانی در جمع خبرنگاران گفت: ما باید از خام فروشی گیاهان دارویی هم همانند نفت جلوگیری کنیم. زیرا اگر مانع خام فروشی گیاهان دارویی نشویم مانند صنعت نفت متضرر خواهیم شد.

به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، تلاش داریم با تولید داروهای گیاهی، سموم گیاهی، کودهای زیستی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به ایجاد ارزش افزوده در این حوزه کمک‌ کنیم.

ستاری افزود: در حال حاضر فرهنگ دانش بنیان درکشور جا افتاده ولی فاصله زیادی تا رسیدن به نقطه اوج داریم.

وی تاکید کرد: پتانسیل های خوبی در این حوزه وجود دارد که امیدواریم به آن برسیم.

کد خبر 4455950 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: سورنا ستاری گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو فناوری فضایی امنیت اطلاعات اینترنت محمد جواد آذری جهرمی موبایل شرکت دانش بنیان هوش مصنوعی فیس بوک رایانه ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۳۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان

محمدحسن کیانی‌فر با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌های لرستان است، گفت: محصولات سبزی و صیفی در این گلخانه‌ها تولید می‌شود.

او با اشاره به تولید بیش از ۱۶ هزار تن محصولات گلخانه‌ای به‌صورت سالانه در لرستان، اضافه کرد: محصولات صیفی و جالیزی در این گلخانه‌ها کشت می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اعلام اینکه هشت هکتار از سطح گلخانه‌های این استان به گل شاخه‌بریده شامل انواع رز اختصاص دارد، توضیح داد: گل‌های شاخه‌بریده گل‌ها یا غنچه‌هایی به‌همراه ساقه و برگ است که برای دسته‌گل، سبد گل و یا حلقه‌گل استفاده می‌شود.

کیانی‌فر با بیان اینکه بیش از ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود، یادآور شد: شش‌هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول است.

او با تأکید به صادرات ۹۰ درصد گیاهان دارویی به خارج لرستان، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد مازاد میوه‌های درختی نیز به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به صادرات محصولات گلخانه‌ای اطلاع داد: بیش از ۵۰ درصد محصولات گلخانه‌ای این استان به خارج از کشور صادر می‌شود.

کیانی‌فر اعلام کرد: بیش از ۳۲۰ هزار تن محصولات باغی شامل میوه‌ها، تولیدات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و قارچ به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی کاه و کلش در گتوند 
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • ممنوعیت فروش فرآورده‌های دارویی در عطاری‌ها
  • برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند
  • ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • تولید و تکثیر قارچ‌کُش گیاهی فناور به روش ضدبیولوژیکی/ با قارچ‌کُش‌های شیمیایی خداحافظی کنید