Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:41:43 GMT

اعتراض آموزگاران نیوزیلندی علیه نخست وزیر

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۳۷۵۷

اعتراض آموزگاران نیوزیلندی علیه نخست وزیر

آموزگاران در اوکلند نیوزیلند امروز (دوشنبه) دست از کار کشیدند و یک هفته اعتصاب سراسری را آغاز کردند که ناشی از سه ماه کشمکش بر سر دستمزدها و شرایط کار با دولت حزب کارگر این کشور است.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این جدیدترین تنش میان آموزگاران و دولت یک سال پس از روی کار آمدن دولت نیوزیلند به رهبری جاسیندا آدرن به عنوان نخست وزیر رخ داده؛ وی قول داده بود تا در سرویس‌های اجتماعی پول تزریق کند و بر نابرابری اقتصادی غلبه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آدرن جایگاه بین‌المللی خوبی دارد و از محبوبیت زیادی هم برخوردار است اما مدت زیادی از دوران نخست وزیری خود را در میان تنش‌های دولت با بخش اجتماعی گذرانده است.

یکی از این تنش‌ها، اعتصاب سراسری ۳۰ هزار آموزگار در نیوزیلند است که از امروز آغاز می‌شود و باعث شده تا صدها هزار کودک نتوانند به مدرسه بروند.

آدرن به خبرنگاران گفت: از آموزگاران می‌خواهم تا به پیشنهاد ما توجه کنند. هرکاری از دستمان بربیاید، انجام می‌دهیم. امیدواریم که آموزگاران آنچه را که دولت انجام می‌دهد، ببینند.

به گفته کریس هیپکینز، وزیر آموزش، دولت نیوزیلند پیشنهاد افزایش بودجه دستمزدهای آموزگاران از ۱۲۹ میلیون دلار نیوزیلند به ۶۹۸ میلیون دلار را ارائه داد.

اعضای موسسه آموزش نیوزیلند که معرف اتحادیه آموزگاران این کشور است، این پیشنهاد را مدنظر قرار داده اما قبل از آن به برگزاری یکسری اعتصاب‌های سراسری یک روزه که به بسته شدن صدها مدرسه می‌انجامد، رای داده بود.

وزیر آموزش نیوزیلند در ایمیلی نوشت: این واقعا جای تاسف دارد که اتحادیه آموزگاران تصمیم گرفته تا این اعتصاب را برگزار کند پیش از آن که از اعضایش درباره پیشنهاد جدید سوالی کند.

افزایش دستمزدها در نیوزیلند چندین سال است که مسکوت مانده و این درحالیست که اجاره بهای مسکن که گروه‌های کارگری و اقتصاددانان آن را معضلی برای قشر کارگر می‌دانند، رو به رشد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نیوزیلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۳۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد جنجالی ایلان ماسک علیه دانشجویان معترض امریکا | نتایج نظرسنجی میلیونی‌اش را ببینید

ایلان ماسک در توییتی برای مقابله با معترضان آمریکایی پیشنهادی داد.

به گزارش ایلنا، ماسک در ایکس نوشت: «قانون پیشنهادی: اگر کسی پرچم آمریکا را پایین کشیده و پرچم دیگری را به جای آن نصب کند، آن شخص باید یک سفر یک طرفه رایگان (اما اجباری) به کشور آن پرچم داشته باشد.»

وی این نظر‌سنجی را در اعتراض به حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا منتشر کرده است.

دیگر خبرها

  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • مدرسه پسرانه سما شعبه یک بندرعباس، روز معلم را جشن گرفت
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • پیشنهاد جنجالی ایلان ماسک علیه دانشجویان معترض امریکا | نتایج نظرسنجی میلیونی‌اش را ببینید
  • اعتراض پوچ و خطرناک علیه ایران/ ژیمناستیک دستمایه تمامیت خواهی و منفعت طلبی سهم خواهان
  • اقدام عجیب خودی‌ها علیه ژیمناستیک/ اعتراض به سهمیه المپیک ایران!
  • دلیل اعتراض طلافروشان به پرداخت مالیات/ طلافروشان عامل تورم اند؟
  • بازار طلای تهران در تعطیلی/ اعتصاب طلا فروشان در اعتراض به چیست؟
  • از اعتصاب اساتیددانشگاه نیویورک تا حمایت دانشگاه‌های ترکیه از غزه