Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر فتحی روز دوشنبه در نشست کمیته راهبردی دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی استان با بیان اینکه بخش کشاورزی محکوم به خشک کردن دریاچه است در حالی سهم آن در تولید و اقتصاد منطقه نادیده گرفته می شود، خاطرنشان کرد: 60 درصد محصولات کشاورزی استان آذربایجان شرقی در حوضه دریاچه ارومیه تولید می شود.
وی اجرای برنامه های تدوین شده برای بخش کشاورزی از طرف ستاد احیای دریاچه ارومیه را نیازمند تامین اعتبار دانست و گفت: در فرایند بهینه سازی مصرف آب برنامه های نرم افزاری در کنار اقدامات سخت افزاری باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فتحی با اشاره به اینکه بخش دام هم در کنار بخش زراعت و باغبانی از وضعیت دریاچه ارومیه متاثر است، تاکید کرد: بخش دام هم نیازمند برنامه علمی اجرایی است تا با شرایط کنونی سازگار شود.
وی با بیان اینکه نگرش موجود در ستاد احیا نیازمند تغییر است، افزود: ابزارهای لازم برای تحقق اهداف طراحی شده باید فراهم شود.
فتحی با بیان اینکه ضمانت اجرای هر برنامه ای باید در ذات خودش باشد، خاطرنشان کرد: در مورد تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری، فکری برای آب مازاد نشده است و از این رو کشاورز اقدام به توسعه کشت می کند.
وی با اشاره به اینکه 638 هزار و 581 هکتار از یک میلیون و 200 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان در حوضه دریاچه ارومیه واقع است، گفت: تا کنون برای حدود 350 هزار هکتار از اراضی این حوضه، نقشه کاداست تهیه شده است.
3071
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان آذربایجان شرقی بخش کشاورزی دریاچه ارومیه کشاورزی محصولات کشاورزی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد

ایسنا/تهران مدیر جهاد کشاورزی ورامین از جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ خبر داد.

جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ با ریاست رضا فرازی مدیر جهاد کشاورزی و روسا و کارشناسان ادارات و نهاد های دولتی و خصوصی در روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ورامین برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین عنوان کرد: جلسه ستاد برداشت با حضور اعضا ستاد در شهرستان به منظور برنامه ریزی مناسب جهت برداشت محصولی با کیفیت برگزار شده است.

فرازی در ادامه اظهار کرد: سالانه با شروع فصل برداشت حدود ۱۵۰ کمباین بومی و مهاجر در شهرستان نسبت به برداشت غلات فعالیت خود را آغاز می کنند که با مدیریت و پشتیبانی مناسب ناوگان برداشت غلات و کمباین‌ها، برنامه های نظارتی جهت معاینه فنی کمباین‌ها در راستای کاهش افت ریزش در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول در ادامه گفت: مراکز خرید غلات اعم از دولتی و خصوصی با شروع فصل برداشت جهت خرید محصولات استراتژیک از کشاورزان حتی در ایام تعطیلات آمادگی کامل خود را اعلام کردند.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین در پایان تصریح کرد: با همکاری نیروی انتظامی و راهور جهت کنترل و جلوگیری از خروج محصولات از شهرستان هماهنگی های لازم صورت پذیرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • لزوم اعتبار ۱۰۰همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور