Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بهینه سازی و رفع مشکل از پارک دانشجو و ساماندهی دستفروشان خیابان ولیعصر جزو محورهای اصلی در احیای پهنه فرهنگی رودکی است.

«محمدجواد حق شناس» در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره روند پیشرفت ایجاد «پهنه فرهنگی رودکی» گفت: جلسات پهنه فرهنگی رودکی برگزار شده است و در بودجه سال گذشته نیز برای نخستین بار از پهنه فرهنگی رودکی نامبرده شده است و از راسته کتاب، راسته نمایش و راسته صنایع دستی و راسته ساز و آواز تشکیل می شود و تلاش می شود براساس همان مصوبات، مطالعاتش را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر  تهران با بیان اینکه مشارکت نهادهای مختلف درون شهری را داریم، افزود: معاونت فرهنگی و دفتر مطالعات شهرداری تهران، شرکت توسعه فضای فرهنگی، سازمان زیباسازی و معاونت شهرسازی و معاونت استان ها در خصوص ایجاد پهنه فرهنگی رودکی دخیل هستند نظراتشان احصا می شود.

 

وی با بیان اینکه پهنه فرهنگی رودکی با بودجه ۲۰ میلیارد تومانی احیا خواهد شد، خاطرنشان کرد: شهرداران مناطق 6، 11 و 12 نیز که ایجاد پهنه فرهنگی رودکی در آنجا دنبال می شود، مشارکت حداکثری را دارند و امیدواریم این طرح زودتر به نتیجه برسد.

حق شناس تاکید کرد: در خود پهنه فرهنگی رودکی، بحث بهینه سازی و رفع مشکل از پارک دانشجو است و ساماندهی دستفروشان خیابان ولیعصر جزو محورهای اصلی است.

 

وی درخصوص مطالعات پهنه فرهنگی رودکی گفت: از سال 83 تا کنون 5 مطالعه درخصوص پهنه رودکی انجام شده است بنابراین برای اینکه مطالعات جدیدی نداشته باشیم و از مطالعات قبلی استفاده کنیم، مصوب شد تا از طریق فراتحلیل، 5 مطالعه قبلی پهنه رودکی جمع آوری شود و طرح مطالعات اجتماعی به آن پیوست شود و منتشر شود و در اختیار تمام ذی نفعان قرار گیرد و به عنوان سند در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.

 

حق شناس خاطرنشان کرد: پیرایش محله ای و منطقه ای توسط سازمان زیباسازی آغاز شده است، پیرایش خیابان انقلاب نیز از دوران شهرداری قبل آغاز شده بود از میدان انقلاب تا خیابان کالج، بخش بیرونی ضلع شمالی پهنه رودکی که از چهارراه ولیعصر تا چهارراه کالج است، بیش از 90 درصد کارهایش انجام شده است.

رییس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران افزود:  ضلع شمالی پهنه فرهنگی رودکی از خیابان انقلاب تا  ولیعصر حد فاصل چهارراه ولیعصر ضلع جنوب آن شامل خیابان نوفل شاتو و ضلع شرقی وغربی آن نیز شامل چهار راه ولیعصر تا نوفل شاتو  خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، پهنه فرهنگی رودکی که خیابان های انقلاب، چهارراه ولیعصر، چهار راه کالج و نوفل شاتو را در بر می گیرد در قانون بودجه شورای چهارم توسط کمیسیون فرهنگی مطرح شده است. 

 

گذر کتاب از میدان انقلاب تا چهارراه ولیعصر  و همچنین زیر پل کریم خان از محدوده خیابان حافظ تا میدان هفت تیر را شامل می شود.

 

گذر نمایش  محدوده خیابان لاله زار به خاطر وجود سینماها و سالن های نمایش قدیمی را در بر می گیرد.

 

گذر صنایع دستی نیز به دلیل وجود مراکز فروش صنایع دستی در خیابان استاد نجات اللهی(ویلای سابق) راه اندازی می شود.

 

همچنین بر اساس این طرح تهران دارای گذر ساز و نوا نیز خواهد شد که این گذر در خیابان لارستان به دلیل وجود فروشندگان ادوات موسیقی ایجاد خواهد شد.

دو مرکز مهم سرشناس بین المللی فرهنگی مانند تاتر شهر و تالار وحدت ومجموعه رودکی نیز در  در این پهنه واقع شده اند. همچنین سالن فرهنگ که یکی از قدیم ترین سالن های پایتخت شناخته می شود در کنار مرکز ارامنه که در انتهای خیابان خارک در کنار 4 سفارتخانه روسیه، فرانسه، واتیکان و ارمنسان واقع شده نیز بر قوام فرهنگی، هنری و معماری این پهنه افزوده است. البته در تعیین محدوده فرهنگی رودکی نباید از وجود مراکز فرهنگی ای مانند وزارت ارشاد، انتشارات های معتبر گیتا شناسی و یا وجود هنرستان موسیقی دختران  غافل ماند.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد آمریکا تحریم شیراز محمد جواد ظریف بیرجند دونالد ترامپ هفته کتاب یمن شهیندخت مولاوردی پهنه فرهنگی رودکی محمدجواد حق شناس شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۴۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی پارک موتورسیکلت‌ها در خیابان لاله‌زار جنوبی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، وحید رضا انارکی محمدی شهردار این منطقه در بازدیدی که به همراه جمعی از مدیران از خیابان لاله زار داشت، اظهار کرد: به واسطه تمرکز بازار قدیمی تهران و فعالیت صنوف، بیش از ۴۸ درصد موتورسواران برای جابجایی بار و مسافر در منطقه ۱۲ تردد می‌کنند که علاوه بر خیابان‌ها، گاه با تعرض به محدوده پیاده‌راه‌ها مشکلات بسیاری را برای تردد شهروندان ایجاد می‌کنند.

وحید رضا انارکی محمدی اظهار داشت: با بررسی‌های انجام شده مقرر شد، طی صحبت و هماهنگی با مالک و ذینفع این ملک ۵۰۰۰ متری و ارائه تسهیلات ویژه شهرداری، این محل برای پارک موتورسیکلت‌ها در نظر گرفته شود.

شهردار منطقه ۱۲ همچنین با اشاره به ۳ سینما در این خیابان که مدت‌ها تعطیل شده اند، با تاکید بر لزوم ایجاد فضای فرهنگی در این محور گفت: طبق بند قانونی ماده ۴ قوه قضاییه، تعیین تکلیف این سینما‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت.

شهردار منطقه ۱۲ از مشارکت با مالک زمین ۵۰۰۰ متری بلااستفاده در خیابان لاله زار در راستای ساماندهی پارک موتورسیکلت خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بساط دستفروشی از تئاتر شهر جمع می‌شود/ دستفروشان برای دریافت مجوز ثبت‌نام کنند
  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • احیای واحدهای تولیدی در مازندران اولویت است
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • پیاده‌روهای بوستان گل محمدی نوسازی می‌شود
  • توسعه بازارهای روز ، اولویت شهرداری شهرکرد
  • ساماندهی پارک موتورسیکلت‌ها در خیابان لاله‌زار جنوبی
  • آسفالت نامناسب خیابان شهید رودکی در ارومیه