Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم مجاهد نژاد، مسئول کتابخانه عمومی کوثر اهواز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیان داشت: در سومین روز از هفته کتاب، نشست بلندخوانی کتاب" موریس و کتاب های پرنده" ویژه کودکان پیش دبستانی با حضور 30 نفر از دانش آموزان پیش دبستانی شایستگان برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این نشست را ترویج فرهنگ مراجعه به کتابخانه برای گروه سنی کودک  عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجاهدنژاد در ادامه اذعان داشت: پیش از شروع نشست بلندخوانی توضیحاتی پیرامون مشخصات و اطلاعات کتاب شناختی کتاب "موریس و کتاب های پرنده" ارائه شد و در ادامه شرایط عضویت در کتابخانه های عمومی بخصوص عضویت سراسری و رایگان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برای شرکت کنندگان تشریح گردید.

به گفته مسئول کتابخانه عمومی کوثر اهواز، کتاب " موریس و کتاب های پرنده" نوشته ویلیام جویس از کتاب های پرطرفدار کتابخانه کوثر است که در سال جاری حدود 40 بار به امانت رفته و انتظار می رود با معرفی کتاب های پرطرفدار به کودکان نسبت به کتابخوان کردن این قشر گام های مثبتی برداشته شود.

انتهای پیام/گ

برگزاری نشست کتابخوان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته کتاب کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۴۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه حسنی‌خونسار پیش از ظهر سه شنبه در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج با تقدیر از مسؤولان حامی کتابخانه، بیان کرد: باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه رواج یابد و قطعاً ترویج فرهنگ مطالعه وظیفه‌ای همگانی است و همه دستگاه‌ها و نهادها باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی باید به صورت ویژه مورد توجه مسؤولان قرار گیرد، افزود: مسؤولان از جمله فرمانداران می‌توانند با تخصیص اعتبارات مناسب از این نهاد فرهنگی به صورت ویژه حمایت کنند.

خونسار گفت: در حال حاضر برخی از کتابخانه‌های عمومی به ویژه در روستاها دارای مشکلات عمرانی و کمبود تجهیزات هستند که این امر می‌تواند آسیب جدی به حوزه فرهنگ و به ویژه نحوه خدمت رسانی در کتابخانه‌های عمومی وارد کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان خواستار حمایت مسئولان از راه‌اندازی واحد سیار کتابخانه‌ای شد و بیان کرد: این امر دسترسی مردم به کتاب در مناطق فاقد کتابخانه را فراهم می‌سازد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج نیز در این جلسه عنوان کرد: سنندج در حال حاضر دارای ۲۳ باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد ۱۵ باب نهادی و بقیه مشارکتی است.

محمد بهرامی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد، عنوان کرد: هم اکنون بالغ بر ۱۸ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان عضویت دارند.

کد خبر 6086349

دیگر خبرها

  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • جنجال حراج کتاب‌های کتابخانه تربیت تبریز در فضای مجازی