Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم افتتاح همزمان شبکه جامع خدمات بیماران خاص که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: هدف از افتتاح شبکه‌ جامع بیماران خاص ساماندهی این بیماران در سراسر کشور است.

وی ادامه داد: در  حال حاضر 125 هزار بیمار خاص در کشور داریم که از این تعداد 32 هزار بیمار دیابتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از 2 هزار بیمار دیالیزی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

معاون درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: دانشگاه شهید بهشتی دو هزار و 700 بیمار دیالیزی  را تحت پوشش خود دارد که در این میان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با دو هزار و 100 بیمار رتبه دوم را  از نظر تعداد بیماران دیالیزی تحت پوشش خود دارد.

جان‌بابایی تأکید کرد: 19 هزار و 250 بیمار تالاسمی در کشور شناسایی شده است که هزار و 947 بیمار در هرمزگان و هزار و 937 در زاهدان همچنین هزار و 925 بیمار تالاسمی در مازندران تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مربوطه قرار دارند.

شناسایی بیش از 10 هزار بیمار هموفیلی در کشور

وی اضافه کرد: تعداد 10 هزار و 300 بیمار هموفیلی در کشور شناسایی شده‌اند که از این تعداد داتشگاه علوم پزشکی تهران با 10 هزار و 81 نفر بیشترین بیمار را تحت پوشش خود قرار داده است و دانشگاه زاهدان با 834 بیمار در رتبه دوم و دانشگاه علوم پزشکی ایران با 750 بیمار رتبه سوم را از نظر جمعیت تحت پوشش در اختیار دارند.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: در حال حاضر 63 هزار بیمار «ام اس» در کشور شناسایی شده است که اصفهان با 7 هزار و 729 نفر بالاترین بیمار ام اس را تحت پوشش خود قرار داده و دانشگاه شهید بهشتی با 5 هزار و 200 نفر و شیراز با 4 هزار و 700 نفر به ترتیب رتبه‌های بعدی را  از نظر تعداد بیمار تحت پوشش ام اس در کشور برخوردار هستند.

جان‌بابایی گفت: آیین‌نامه بیماران خاص ابلاغ شده است تا خدمت‌رسانی به این افراد و تأمین داروهایشان مدیریت شود.

وی گفت: برنامه‌ریزی خوبی انجام شده تا خدمات دندانپزشکی و توانبخشی نیز ویژه بیماران خاص انجام شود و 83 مرکز به صورت شبکه‌ای در راستای ارائه خدمات بهتر بهداشتی و درمانی به بیماران خاص افتتاح می‌شود.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۴۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و نودمین  عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی در مرکز پیوند اعضای منتصریه دانشگاه، ۵ عضو مظفر وحدانی ۲۸ ساله برای پیوند به بیماران نیازمند به طور رایگان اهداشد.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کبد  زنده یاد مظفر وحدانی به آقای  ۴۴ ساله ساکن بیرجند که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد و قلب این مرحوم در بیمارستان امام رضا (ع)  به آقای  ۵۵ ساله ساکن تربت جام  پیوند شد.

وی گفت: قرنیه‌های زنده یاد مظفر وحدانی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زنده یاد مظفر وحدانی از بیمارستان امام علی (ع) بجنورد به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد و  پس از دریافت رضایت از خانواده اش،   در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • اعتبار ۹ همتی برای حمایت ویژه از بیماران خاص و صعب‌العلاج در ۱۴۰۳
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد