Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@06:44:23 GMT

GPS خودروی مسروقه سارقان را به دام انداخت

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۴۱۹۶

GPS خودروی مسروقه سارقان را به دام انداخت

معاون مبارزه با سرقت وسایل‌نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری گروهی از سارقان خودرو و لوازم داخل خودرو با بهره‌گیری از سیستم GPS نصب شده بر روی یکی از خودروهای مسروقه خبر داد .

به گزارش مشرق، در پی وقوع یک فقره سرقت خودرو در منطقه شرق تهران، پروندای مقدماتی با موضوع "سرقت خودرو" تشکیل و برای ادامه رسیدگی در اختیار اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره بیستم مطلع شدند که مالباخته به صورت جداگانه نسبت به نصب دستگاه GPS بر روی خودرو شخصی‌اش اقدام کرده که بلافاصله با بهره‌گیری از این سیستم، محل خودرو مسروقه داخل یک باغ در شهرستان بومهن شناسایی شد و کارآگاهان اداره بیستم با اخذ نیابت قضایی به این محل مراجعه و ضمن کشف و توقیف خودرو مسروقه، موفق به دستگیری فردی به نام یاسر (30 ساله) شدند. 

بیشتر بخوانید:

زمین‌گیر شدن سارقان خودرو با تیراندازی پلیس سرقت در پوشش «پیک موتوری رستوران»+ عکس

یاسر در اعترافاتش با معرفی یکی از سارقین سابقه‌دار در زمینه سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو به نام "سعید" عنوان داشت که خودروی مسروقه را از او دریافت کرده است که در ادامه سعید نیز در شهرستان بومهن دستگیر و به اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

سعید پس از دستگیری در اعترافاتش عنوان کرد که تاکنون بیش از 100 فقره خودرو اعم از پژو 405، پژوپارس، سمند، پراید و ... را سرقت کرده و پس از باز کردن لوازم خودرو اعم از باطری، رادیو پخش، سیستم صوتی، کامپیوتر خودرو (ای.سی.یو) و ...، خودروهای مسروقه را در  مکانهای خلوت رها کرده است.

سعید در ادامه اعترافاتش گفت که اموال مسروقه را به واسطه یکی از دوستانش به نام حبیب و  از طریق سایت دیوار به فروش رسانده است که حبیب نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش مقادیر قابل دیگری از اموال مسروقه متعلق به انواع خودروها کشف شد.

سرهنگ کارآگاه شمس‌الدین میرزکی، معاون مبارزه با سرقت وسایل‌نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به دستگیری متهمان و اعترافات جدید به دست آمده از آنها، تحقیقات تکمیلی برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی از  سوی این گروه از سارقان در دستور کار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی بازار سکه و ارز پرسپولیس انتخاب شهردار اخبار حوادث پلیس آگاهی دستگیری سارقان سرقت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۴۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ میلیارد ریال اموال مسروقه در شیروان کشف شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی به‌نقل از روابط عمومی پلیس، سرهنگ حسن صالحی، جانشین فرماندهی انتظامی شیروان اظهار کرد: درپی وقوع یک فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی گفت: پس از بررسی آثار به‌جامانده از سارقان و اخذ اظهارات مال باختگان ۳ نفر سارق شناسائی و با هماهنگی مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی شیروان افزود: در بازرسی از مخفیگاه سارقان مقادیر زیادی لوازم منزل به ارزش ۵ میلیارد ریال کشف شد.

صالحی در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی از عموم شهروندان خواست تا با نصب تجهیزات هشدار دهنده و دوربین‌های مداربسته در اماکن خصوصی خود، سارقان را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشته و هر گونه تردد افراد مشکوک را جهت پیگیری لازم به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

خبرنگار : متین لنگری

انتهای خبر /

کد خبر: 1227973 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • سارقان خودرو را همراه کودک ربودند
  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد
  • کشف ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش | سارقان کمک کردند ماشین خراب روشن شود اما...
  • باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد
  • شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد
  • ۵ میلیارد ریال اموال مسروقه در شیروان کشف شد