Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-08@12:07:10 GMT

خط حمله، پاشنه آشیل این فصل نایب قهرمان آسیا

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۴۲۳۵

خط حمله، پاشنه آشیل این فصل نایب قهرمان آسیا

پرسپولیس با وجود همه محدودیت های ممکن ، می توانست برنده فینال آسیا باشد ، اما برای این ماموریت احتیاج به یک سبک بازی متفاوتی داشت .

به گزارش "ورزش سه" ،پرسپولیس فصل  97 برانکو برای اولین باردرمشهد رو نمایی گردید  ، از آن روز تا آخرین دیداراین تیم مقابل کاشیما آنتلرز 15 بازی را به میدان رفته است که جمعا در این  15 دیدار تنها موفق شده است 14 گل را به ثبت برساند ، یعنی کمتر از یک گل در هر بازی به ثمر رسیده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 گل از جمع این 14  باری که این تیم موفق به گلزنی شده  در برابر با تیم های داخلی بدست آمده و آمار 5 گل باقی مانده به این ترتیب است،  که 3 عدد  ازاین تعداد را دربازی با برگشت الدحیل ، 2 گل به السد و در مقابل  کاشیما هم به گل نرسیده است. آنچه که توجهمان را جلب می کند تعداد 6 بازی  بدون گل  در این 14 دیداری  است که پرسپولیس در این فصل به میدان رفته است.

 


این نشان می دهد مشکل بزرگ برانکو دراین فصل را باید در خط حمله این تیم جست  جایی که در ان علی علیپور ، گادوین منشا، و تا حدی بشار رسن وسیامک نعمتی حضور دارند و این چهار  بازیکن تا اینجا نتوانسته اند بار خط حمله تیمشان را به دوش بکشند و به همین جهت برانکو  طبیعتا در بازی های حساس تیمش از دربی تهران  تا مصاف با الدحیل ، السد، و کاشیما در درجه اول به خط دفاعش تکیه می کند و بنا را ابتدا بر گل نخوردن می گذارد . حالا این سوال به و جود می آید  در دیدار  برگشت با  کاشیما  که برانکو مانند بازی با الدحیل قطر باید به گل برسد چه تدبیری را در نظر گرفته بود؟با این حساب که خط دفاع کاشیما متزلزل تر از السد بود .

 


آیا تکیه بر همان خط حمله همیشگی که امتحانشان را در 14 دیدار گذشته پس دادند،  می تواتست قرمز پوشان پاینخت را به آرزوی دیرینه اشان برساند؟  آیا صرفا با همان شیوه که در این فصل بکار بسته شد قادر به زدن دوگل به کاشیما بود؟  برانکو برای بدست آوردن گل از ابتدا تا دقیقه 85 جز عوض کردن جای بشار رسن از سمت چپ به میانه میدان چه تغییر عمده ای را در ترکیب  هجومی تیمش به وجود آورد؟شکل بازی نشان می دهد که ژاپنی ها به دلیل دوندگی بیش از حدی که درنیمه اول انجام دادند و تغییرات جوی ، از اواسط نیمه دوم توانشان  تحلیل رفته بود و برانکو با اینکه می دانست در صورت باخت در تهران با  هر نتیجه ای باز هم  تیمش مورد تحسین همگان واقع می شود دیگر منتظر چه بود؟  وقتی جایی برای تغییر بازیکن نداری آیا  مجبور به تغییر شیوه بازی نیستی؟


اگر این حق را به برانکو بدهیم که تا  اواسط نیمه دوم  به دنبال باز نشدن دروازه ش بود، دیگر بعد از آن هیچ توجیهی نمی توان از این مربی بی نظیر کروات بپذیریم .ادامه بازی با همان روند نیمه اول هیچ دردی را دوا نکرد و برانکو با وجود بسته بود ن دستش می توانست بازی با 3 دفاع را امتحان کند ویکی از مدافعین را زود تر به جلو فرا بخواند،  همچنان که بابت همین تغییر کوچک خط حمله پرسپولیس جان تازه ای گرفت یا حتی خیلی زود تر از آن می توانست تنها با یک هافبک تدافعی بازی کند .حتی پا را فرا تر می گذاریم و می گویم حتی جا داشت که پروفسور محبوب  بدون هافبک تدافعی از دقیقه 75 بازی را پیش می گرفت . نمی توان منکر شد زنجیر خط دفاعی کاشیما تنها یک گل احتیاج داشت و گل دوم در پی گل اول حادث می شد ضمن اینکه جو استادیوم بعد از گل اول می توانست به حالت انفجار در بیاید ، همانطورکه  پیشروی جلال حسینی ازآخرین نقطه خط دفاعی  در مقابل الدحیل باعث به رقم زدن سه گل در کمترین زمان ممکن گردید و توانست  آن روز تاریخی در باشگاه را دراذهان همه ماندگار کند. پرسپولیس حتی در ضربات ایستگاهی از بین شجاع خلیل زاده و جلال حسینی  تنها به یک بازیکن اجازه حضور درمحوطه جریمه حریف می داد.خط دفاع کاشیما پس از اضافه  شدن شایان مصلح دچار ضعف وسردرگمی وانحطاط  گردید اما آن تغییر را باید به نوعی نوشدارو پس از مرگ سهراب دانست .

 


نتایج بزرگ گاهی به تصمیمات دیوانه وار نیز احتیاج دارد که شاید برانکو به دلیل فقر بازیکن از اخذ آن تصمیمات عاجز بود و از بعدی دیگر شاید همین صعود تاریخی را تا این مرحله هم باید مدیون همین عقل حسابگر برانکو دانست چرا که هیچ تضمینی نبود که برانکو در صورت بازی انتحاری بازی را می برد و  او و تیمش آنقدر نزد طرفدارانشان اعتبار داشتند ودارند که کسی به این توقف سرزنششان نمی کند.

 

 

لیگ قهرمانان آسیا ژاپن کاشیما پرسپولیس تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا ژاپن کاشیما پرسپولیس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۴۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلطانی: استقلال خوب است اما پرسپولیس قهرمان می‌شود

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس معتقد است، علی‌رغم نتایج خوب استقلال و صدرنشینی این تیم، اما این پرسپولیس است که در پایان لیگ قهرمان می‌شود. - اخبار ورزشی -

بهروز سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره پیروزی پرسپولیس مقابل نساجی در قائمشهر اظهار داشت: پرسپولیس سه امتیازی مهم را در دیدار مقابل نساجی به دست آورد. با توجه به جو ورزشگاه و اتفاقاتی که در طول بازی رخ داد، ارزش این سه امتیاز خیلی بالاست. پرسپولیس نیمه اول را خیلی خوب شروع کرد و بازی در اختیارش بود و توانست به برتری هم در این نیمه برسد، اما در نیمه دوم این نساجی بود که تا حدودی بازی را در دست گرفت، اخراج سروش رفیعی هم مزید بر علت شد و بعد از اینکه پرسپولیس 10 نفره شد نساجی به گل نیز رسید.

پیروزی سخت پرسپولیسِ 10 نفره با درخشش ستاره ازبک + فیلم

 

وی ادامه داد: خوشبختانه اشتباهاتی که در جام حذفی و بازی‌های دیگر برای پرسپولیس از سوی اوسمار پیش آمده بود، در بازی با نساجی تکرار نشد. بازیکنان هم با درک شرایط جایگاه تیم، پس از 10 نفره شدن سعی کردند بازی را کنترل کنند و با حفظ روحیه‌ خود توانستند گل پیروزی را نیز به ثمر برسانند، ضمن اینکه نباید از درخشش ارونوف غافل شویم.

بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: من وقتی بازی‌های پرسپولیس را با هدایت اوسمار نگاه می‌کنم، این موضوع را متوجه شده‌ام که او مرد بازی‌های بزرگ نیست. زمانی که پرسپولیس در چند مسابقه ابتدایی بازی‌هایش را با پیروزی پشت سر گذاشت، همه گفتند که پرسپولیس با اوسمار متحول شده است، اما سرمربی برزیلی در بازی‌های بزرگ مانند دربی و بازی با سپاهان نتوانست تأثیرگذار باشد. او حتی در جام حذفی مقابل آلومینیوم هم با اشتباهات مهلک باعث حذف پرسپولیس شد.

سلطانی درباره عملکرد بیرانوند پس از بازگشت از مصدومیت تصریح کرد: به هر حال بیرانوند پس از چند هفته غیبت، دومین بازی‌اش را انجام داد و باید درباره او منصفانه نظر بدهیم. در اینکه علیرضا یک وزنه درون ترکیب پرسپولیس است، شکی وجود ندارد. مطمئناً او در بازی‌های آینده با آمادگی بیشتر عملکرد بهتری خواهد داشت. من معتقدم در کنار استفاده از بیرانوند، باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که بازیکنانی مانند رفیعی هم میدان ببینند و تجربه کسب کنند تا در موقع لزوم جانشین خوبی درون دروازه باشند.

وی در پایان با تمجید از خریدهای خارجی پرسپولیس گفت: پرسپولیس همیشه یکی از تیم‌هایی بوده که خریدهای بی‌کیفیت داشته است، اما در نیم‌فصل دوم برای اولین بار دیدیم که پرسپولیس دو بازیکن باکیفیت خارجی جذب کرد که عملکرد بسیار خوبی داشتند. در جام حذفی وقتی اوسمار عبدالکریم و ارونوف را از بازی بیرون کشید دیدید که چطور وزن تیم پایین آمد و باعث شد آلومینیوم با جسارت بیشتری حمله کند. من معتقدم هرچند که در حال حاضر استقلال تیم خوبی است و با یک امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار دارد، اما پرسپولیس شخصیت بیشتری برای قهرمانی دارد و آبی‌ها شرایط قهرمانی را ندارند و این پرسپولیس است که در پایان لیگ جام را بالای سر می‌برد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دختران کردستان نایب قهرمان رقابت‌های وزنه‌برداری جوانان ایران شدند
  • این استقلال دلیل قهرمانی پرسپولیس است
  • تیم «امین حزباوی» مربی نایب قهرمان جام جهانی را می‌خواهد
  • سلطانی: استقلال خوب است اما پرسپولیس قهرمان می‌شود
  • تکلیف قهرمان روز آخر مشخص می‌شود
  • مجازات ورزشی بارسا اگر نایب قهرمان نشود
  • پاشنه آشیل روسیه برابر تحریم‌های غرب
  • مبینا ندایی در کمپ توسعه بدمینتون آسیا شرکت می‌کند
  • صدرنشین استرالیا قهرمان آسیا شد
  • استقبال مردم قوچان از نایب قهرمان کشتی آزاد نونهالان کشور