Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه گرگان با بیان اینکه ۴۲ امامزاده و بقعه در شهرستان گرگان وجود دارد، گفت: ۵۴ هزار رقبه تصرفی و غیر متصرفی در شهرستان گرگان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان، حجت‌الاسلام عباسعلی مهدوی، صبح امروز(دوشنبه ۲۱ آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در حوزه فرهنگسازی اصحاب‌رسانه می‌توانند به فرهنگ غنی وقف به ما کمک کنند تا بتوانیم نیاز روز جامعه را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: ۹۵ درصد موقوفات ما برای تعزیه‌داری امام حسین (علیه‌السلام) است و بسیاری از موقوفات در گرگان وجود دارد و این نشان می‌دهد مردم ما مردم متدینی و عاشق اباعبدالله الحسین (علیه الاسلام) داریم.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان ادامه داد: امسال شهید ترحمی یک باب منزل مسکونی به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان برای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی وقف کرده است و خانمی ۳۵۰ میلیون تومان منزل و مغاز خود را برای تحصیل دانش‌آموزان بی‌بضاعت وقف کرده است.

 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به وقف تاکید کردند، گفت: در روز گذشته پنج نفر از بازاریان گرگان در یکی از پاساژها به شکل مشارکتی ملک خود را وقف کردند.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان تاکید کرد: ما در حوزه وقف سلامت مشکل داریم و اصحاب رسانه می‌توانند در این حوزه کمک کنند.

 

حجت الاسلام مهدوی به برنامه‌های اوقاف اشاره کرد و افزود: در سه حوزه اداره اوقاف فعالیت می‌کند و نخستین حوزه فعالیت ما با توجه به فعالیت‌های دینی مباحث قرآنی است.

 

وی تاکید کرد:  یکی از فعالیت‌های ما در وقف مباحث قرآنی است و در این راستا آموزش ۲ هزار و ۲۰۰ حافظ قرآن را در دستور کار قرار دادیم.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان با بیان اینکه ۴۲ امامزاده و بقعه در شهرستان گرگان داریم، تاکید کرد: تکمیل فاز دوم زائرسرا را امسال در دستور کار قرار دادیم و در روستای ولیک‌آباد گرگان ساخت شبستان به نام حضرت زهرا (سلام الله علیها) را در دستور کار قرار دادیم که در دهه وقف به نتیجه می‌رسد.

 

حجت الاسلام مهدی گفت: برنامه‌های فرهنگی از دیگر اقدامات ما در اداره اوقاف و امور خیریه است و در این راستا در فصول مختلف برنامه‌های متنوعی را برگزار می‌کنیم.

 

وی افزود: اجرای امینانه موقوفات و رسیدگی به آنها و ساخت و ساز و مرمت موقوفات از دیگر ماموریت‌های اوقاف است و در این راستا بی‌وقفه در تلاش هستیم.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان ادامه داد: در دهه وقف در پنج مدارس شهرستان گرگان زنگ وقف نواخته شده و مبلغینی به این مدارس فرستادیم تا دانش‌آموزان را با فرهنگ وقف آشنا کنند.

 

حجت الاسلام مهدوی به برگزاری سه محفل قرآنی در دهه وقف خبر داد و افزود: در رو گذشته جمعی از دانش‌آموران غبار روبی گلزار شهدا و افتتاح نمایشگاه وقف را برگزار کردیم.

 

وی با بیان اینکه با پنج خانواده شهید واقف در گرگان به مناسبت دهه وقف دیدار خواهیم کرد، گفت: کلنگ‌زنی پروژه‌های موقوفات را در شهرستان گرگان در روز پایانی دهه وقف خواهیم داشت.

 

حجت الاسلام مهدوی افزود: ۵۴ هزار رقبه از تصرفی و غیر متصرفی در شهرستان گرگان وجود دارد و همچنین بیش از ۳ هزار موقوفه در این شهرستان وجود دارد.

 

وی گفت: بعد از ۲۵ سال سر درب امامزاده عبدالله (علیه‌السلام) بلاتکلیف باقی مانده است و امیدواریم تا شش ماه آینده این سردرب تکمیل شود.


 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد تحریم آمریکا محمد جواد ظریف شورای شهر تهران شهیندخت مولاوردی کانون های مساجد شیراز زلزله کرمانشاه شورای شهر دهه وقف وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۴۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌سازی مصلای وحدت گرگان برای برگزاری یادواره شهدای گلستانی مدافع حرم و امنیت + فیلم

این مراسم قرار است پنجشنبه همین هفته برگزار شود.

نمایشگاه «ازکربلا تا شام» یکی از بخش‌های این مراسم است.

اهدای جهیزیه به ۵۰ نوعروس، آزادی ۱۰۰ زندانی جرائم غیرعمد و تجلیل از خانواده شهدای اهل سنت، از ویژه برنامه‌های این یادواره است.

همچنین قرار است، اجتماع بزرگ «بیت المقدس» استان نیز در این یادواره برگزار شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • لیگ برتر بسکتبال| صعود طبیعت به فینال با پیروزی مقابل ذوب آهن/ تهرانی‌ها حریف گرگانی‌ها شدند
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • آماده‌سازی مصلای وحدت گرگان برای برگزاری یادواره شهدای گلستانی مدافع حرم و امنیت + فیلم
  • گلایه شهروندان گرگانی از نصب دکل مخابرات در جنگل + فیلم
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • دیدار و گفتگوی صمیمانه مدیرکل آموزش و پرورش استان با خانواده های معزز شهدای فرهنگی
  • دیدار با خانواده شهید معلم در اندیمشک
  • آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد