Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@11:24:52 GMT

16 محدوده معدنی امید بخش در سقز و بیجار شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۴۳۱۴

16 محدوده معدنی امید بخش در سقز و بیجار شناسایی شد

سنندج - ایرنا - معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از معرفی و شناسایی 16 محدوده معدنی امید بخش در شهرستان های سقز و بیجار خبر داد.

مهدی مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چهار پهنه معدنی با مساحت 12 هزار و 500 کیلومتر مربع در کردستان اینک در دست مطالعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: شناسایی پهنه سقز با مساحت سه هزار و 900 کیلومتر مربع به سازمان زمین شناسی کشور واگذار شده است.
معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: 14 هزار و 100 کیلومتر خطی تاکنون پرواز هوایی در سقز انجام شده که در نتیجه آن 10 محدوده امید بخش در زمینه پلی متال (مجموعه ای از سنگ آهن، طلا، مس و سایر فلزات) در این شهرستان شناسایی شده است.
وی یادآور شد: حُسن واگذاری پهنه به سازمان زمین شناسی این است که بعد از مطالعات و شناسایی محدوده ها و محرز شدن ذخیره معدنی، از طریق مزایده آن را به بخش خصوصی واگذار می کند.
مرادی مساحت پهنه قروه را سه هزار و 596 کیلومترمربع اعلام کرد و گفت: این پهنه به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) واگذار شده و تا پایان سال جاری قرار شده نتایج آن اعلام شود.
وی تاکید کرد: یک هزار و 100 کیلومتر مربع در بیجار هم به ایمیدرو واگذار شده و تاکنون 6 محدوده امید بخش در این شهرستان شناسایی و معرفی شده است.
مرادی با اشاره به اینکه چهار هزار و 100 کیلومتر مربع هم در شهرستان دیواندره به ایمیدرو واگذار شده است، افزود: در حال اخذ مجوز پرواز در این شهرستان هستیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان نیز چندی پیش از مطالعات اکتشافی در ۴۳ درصد پهنه های استان برای یافتن نقاط و معادن امید بخش خبر داده بود.
محمد دره وزمی با بیان اینکه انجام این میزان مطالعات اکتشافی در چند پهنه استان اتفاق بسیار مهمی برای رونق صنعت کردستان است، گفته بود: با توجه به قابلیت های زمین شناسی ضرورت ندارد که همه سطح استان مورد مطالعات ژئوفیزیک هوایی قرار بگیرد‌.
تنوع مواد معدنی استان کردستان شامل 18 نوع مواد فلزی، مهم غیرفلزی، مهم مصالح ساختمانی است و از جمله معادنی که دارای پروانه بهره برداری هستند طلا، سنگ آهن، منگنز، سرب و روی، باریت، سیلیس، فلدسپات، سنگ های تزئینی (مرمر، مرمریت، گرانیت و تراورتن)، پوکه، پوزولان، سنگ آهک و سنگ لاشه است.
معدن های طلای ساریگونی و سنگ مرمر استان از موفق ترین معادن به شمار می روند و ظرفیت اشتغال تمام معادن استان 2 هزار نفر است.
7348/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد پهنه معادن صنعت و معدن بيجار و سقز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۴۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز کردستان ،طالب محمدی افزود: در این برنامه ۲۰ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به هنگام رشدی - تربیتی شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان اختصاص پیدا کرد.
وی افزود: اولیا می‌توانند تا اواخر اردیبهشت ماه جاری با مراجعه به آدرس اینترنتی my.medu.ir سبت به ثبت نام نوآموزان در پایگاه‌های سنجش محل زندگی خود اقدام کنند.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: اگر نوآموزی در سامانه ثبت نام نکند و برای سنجش مراجعه نکند در سال تحصیلی آینده برای پایه اول ابتدایی در هیچ مدرسه‌ای امکان ثبت نام ندارد.
وی پیش بینی کرد امسال حدود ۳۴ هزار نوآموز چهار و پنج ساله با مراجعه به مراکز جامع از لحاظ بینایی، شنوایی، جسمی و هوش مورد ارزیابی قرار گیرند.
تعرفه عادی سنجش ۶۰۰ هزار ریال و تعرفه عشایر و دانش آموزان بی بضاعت رایگان و پرداخت از طریق درگاه الکترونیکی است.
هدف از برنامه سنجش سلامت شناسایی به موقع مشکلات نوآموزان وتهیه بانک اطلاعات جامعی از نارسایی‌ها ونقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی واجتماعی کلیه کودکان ورود به مدرسه به منظور مداخلات به هنگام آموزشی وتوان بخشی جهت انجام برنامه ریزی آموزشی ودرسی مناسب وجای‌دهی درست آنان اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد
  • استعداد‌های برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان باید حمایت شوند
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • ۴۲۰ میلیارد ریال درآمد استان گیلان از محل حقوق دولتی معادن