Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-23@20:18:23 GMT

به درد لای جرز دیوار هم نمی خوری تو !

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۴۳۶۲

به درد لای جرز دیوار هم نمی خوری تو !

رکنا: محصل/پسر جوان طوری سر پدر پیرش داد کشید و صدایش را بلند کرد که نگاه تنفر آ میزمسافران اتوبوس شرکت واحد به قدو قامت درشت او برای ثانیه هایی خیره ماند. پسر جوان ناگاه به خودش آمد چه اشتباهی کرده است. پیرمردی جلو آ مد و گفت:پسر جان ،خونسرد باش ،شما جوان های این دوره و زمانه چرا این قدر عصبی و کم طاقت هستید؟

عقده دل این پیر مرد هم باز شد ،می گفت بچه من هم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. .

در این لحظه جوان دیگری رخت سیاه به تن داشت رو به پسر جوان گفت:پدرم را به تازگی از دست داده ام و هنوز چهلمش نرسیده است. بعد از مرگ پدرم تازه فهمیدم چه بلایی سرم آمده و چه مصیبتی دیده ام. قدر پیرمرد را بدان و ... .

پسر جوان نمی دانست چه جوابی بدهد.می خواست کارش را توجیه کند و دنبال بهانه ای می گشت تا بتواند شاهدان رفتار زشتش را متقاعد کند. اما کار از کار گذشته بود. دیدن این صحنه دلتنگی مرا هم زیاد کرد. یاد پدر پیرم افتادم که دور از او هستم و چندماهی است همدیگر را ندیده ایم. از مسافران اتوبوس که دوباره در لاک خود فرو رفتند و بعضی ها آنچنان اخم کرده بودند که انگار کشتی های شان غرق شده رو برگرداندم و از پنجره اتوبوس بیرون را نگاه می کردم.

چشمم به درختان قد افراشته کاج افتاد که بی حس ریاست و خود برتربینی ایستاده بودند و برگ های سوزنی شان با آ هنگ هر نسیمی لبخند می زد.

به این موضوع فکر می کردم درختان کاج با این که می دانند شاید زیاد میوه شان به چشم نیاید گل می دهند و بارور می شوند.

کاج های برومند که همیشه سبزو با وقار هستند به وظیفه خود عمل می کنند تا زیباتر شوند و خوش بدرخشند.

این درختان همیشه سبز در سردترین روزهای سال و در برف و بوران ریشه دارند و قامت شان رخ می نماید.

کاج ها در کویر و در خشک ترین مناطق هم سبز و استوار هستند و می درخشند. کاج شدن و سبز ماندن کار دشواری است. باید ریشه داشته باشیم و تنه قدرتمند خود را در برابر مشکلات و سختی ها آبدیده کنیم. آن گاه سایه خود را بی منت به زمین می بخشیم و مایه آرامش و آسایش خواهیم بود. سبزی کاج وجودمان می تواند به دیگران امید بدهد که برای شان تکیه گاه هستیم . پسر جوانی که قد برافراشته و هنگام راه رفتن سینه سپر می کند ریشه اش را نمی شناسد که چنین به پدر پیر خود بی حرمتی می کند. نمی داند تنه قدرتمند بدون اتکا بر ریشه ای قوی به بادی بند است و می تواند خیلی زود سرنگون شود.

روایت شده فردی با عجز و ندامت از گنهکاری خود نزد حضرت رسول اکرم (ص) رفت و راه نجاتی جست. رسول خدا (ص) فرمود:آیا پدر و مادرت زنده هستند؟مرد جوان گفت:مادرم در قید حیات نیست اما پدرم زنده است. حضرت فرمود:برو با پدرت خوش رفتاری کن. مرد جوان رفت و پیامبر (ص) زمزمه می کردند :ای کاش مادرش هم زنده بود.

در روایت دیگری نقل است فردی از امام صادق (ع) پرسید:خداوند در قرآن می فرماید :«وبالوالدین احسانا»،این چه معنایی دارد و چگونه می توان به والدین نیکی کرد؟.امام صادق (ع)فرمودند :احسان این است که با آنان نیک رفتار باشی ،آنان را مجبور نکنی که نیازهای خود را از تو درخواست کنند ،گرچه غنی باشند و از حال و روز مشکلات شان آ گاه باشی و در مواقع لزوم آنان را دریابی.

سپس امام (ع) فرمود:اگر به سن پیری رسیدند ،کمترین اهانت و آ زاری را به آنان روا ندار و بر سر آنان فریاد نزن ،با نگاه مهر آ میز و رافت انگیز ،دل شان را به دست آور . هیچ گاه صدای خود را بالاتر از صدای پدرو مادرت نکن و دست خود را بالای دست آنان قرار مده و گام خود را از قدم های آنان جلوتر نگذار.

حضرت محمد مصطفی (ص) در سخنی نویدبخش چنین می فرمایند: کسی به سیمای پدر و مادرش نگاه محبت آمیز نمی کند مگر آن که خداوند متعال در مقابل هر نگاه او،ثواب یک حج قبول شده به وی عطا کند.

حالا و با این حرف ها باید ببینیم کجای کار هستیم. کاج هستیم و با ریشه های قوی و برگ های همیشه سبز پابرجا می مانیم یا می شکنیم ،خرد می شویم . می توانیم با مطالعه ، تامل و نگاه خوب و درست به زندگی و انجام وظیفه با استفاده از توان و استعدادهایی که خدا به ماداده کاج وار زندگی کنیم و نه از گرمای خشک و تفتیده کویر بهراسیم و نه از سرمای برف و بوران بر خود بلرزیم.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

سکوت تلخ دختر 14 ساله کرمانشاهی در اسارتگاه روستایی شیطانی ناگهان زمین دهن باز کرد و زن جوان را بلعید + فیلم ماجرای یک نفوذی در سپاه / «عباس زریباف» کیست؟+عکس جاسوس منحرف انگلیسی در قامت مجتهد برای ثبت نام در خبرگان+ فیلم دختر باردار راز همخوابی زشت با پدرش را فاش کرد + عکس تجاوز جوان 21 ساله به زن همسایه پس از تماشای فیلم غیر اخلاقی+ عکس مرگ دردناک یک پلیس هنگام تعقیب دزدان بانک + فیلم آرین 4 ساله چطور در دیگ قرمه سبزی یک رستوران تهران افتاد؟ جزئیات قتل های تکان دهنده در زندان زنان تهران / فرشته را برای سکوت کشتند ! نقشه عربستان برای ترور سردار قاسم سلیمانی + جزئیات مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا سرنوشت شوم شهناز در آن شب سرد! 110 زن و مرد در تالار عروسی مسموم شدند/ در ارومیه رخ داد ! راز زن‌ستیزی تتلو ! سرنوشت پرونده‌های جنجالی حمله به 5 پلیس راهنمایی و رانندگی ایران + فیلم و عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها ارز و سکه اتوبوس پدر پسر جوان پسر جوان عکس ایران فیلم بازی تهران سرقت افزایش دختر زن قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۴۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار آگهی‌های غیر واقعی درباره فروش املاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، انتشار آگهی‌های غیر واقعی درباره فروش املاک. رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفته: آگهی‌های عجیبی که برای فروش املاک در وبگاه‌های اینترنتی منتشر می‌شود و قیمت فروش ملک را بسیار نازل اعلام می‌کند، ترفند کلاهبرداری است و در برخی مواقع گرفتاری‌های پیچیده حقوقی برای خریداران ایجاد کرده است. آقای گودرزی میگه مردم مراقب آگهی‌ها با قیمت‌های بسیار پایین باشند.
---
بازگشت دیوار‌های صوتی به بزرگراه‌های پایتخت. به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک، برای کاهش آلودگی صوتی و پیامد‌های ناشی از آن برای شهروندان، ۱۲ کیلومتر دیوار صوتی در مناطق مختلف بویژه بزرگراه‌های پایتخت نصب شده. افندی زاده با اشاره به تغییر در طراحی دیوار‌های صوتی برای جلوگیری از سرقت هم گفته با تغییر در طراحی این دیوار‌ها از موادی استفاده می‌شود که برای سرقت جذابیت نداشته و نوع اتصال این اقلام به همدیگر نیز به‌گونه‌ای انتخاب شده که در برابر سرقت مقاوم باشند.
---
حیوانات تهرانپارس شغال بودند نه گرگ. رئیس اداره مدیریت حیات‌وحش استان تهران گفته: این شغال‌های سرحال، فقط برای دسترسی به پسماند غذایی گردشگران به محیط‌زیست انسانی نزدیک شده‌اند. شغال طلایی تنها شغال بومی ایران است. جثه شغال شبیه گرگ، اما به‌مراتب کوچک‌تر از آن است.
---
مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن. به گفته فرمانده انتظامی غرب استان تهران، درقالب اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه درخصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن بدست آمد. سردار عزیزی میگه: ۲۱ صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را شناسایی کردیم و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آنها نیز برخورد قانونی شد.
---
کندن گوش به خاطر نان. دو مرد در بازار تهران بر سر برداشتن نان بربری برشته با هم درگیر شدند و در این دعوا یکی از طرفین دعوا با دندان گوش طرف مقابل را کند!

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید
  • دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود
  • ادامه خیانت مصر به فلسطینیان در تخریب تونل‌های مقاومت
  • طرح جالب «وعده صادق» در دیوار نگاره فلکه جانبازان تبریز
  • انتشار آگهی‌های غیر واقعی درباره فروش املاک
  • عصبانیت صهیونیست‌ها از هوا خوری یحیی سنوار
  • نصب ۴۳۰ متر مربع دیوار صوتی و نوسازی ۱۸۰ متر مربع دیوار صوتی طی یک سال گذشته
  • نگهداری و نوسازی دیوار‌های صوتی در پایتخت
  • نوسازی دیوار‌های صوتی در معابر پرتردد
  • نصب و نوسازی دیوارهای صوتی در معابر پرتردد