Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@08:13:39 GMT

اولین پرتاب تجاری راکت لب انجام شد+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۴۴۲۰

اولین پرتاب تجاری راکت لب انجام شد+فیلم

شرکت فضایی "راکت لب"(Rocket Lab) بالاخره پس از چند ماه تاخیر، اولین پرتاب تجاری خصوصی خود را با موفقیت به اتمام رساند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، بعد از چند ماه تاخیر، شرکت "راکت لب" در نهایت اولین ماموریت تجاری خود را به پایان رساند.

این استارتاپ پرتاب فضایی، موشک خود موسوم به "الکترون"(Electron) را به همراه شش ماهواره کوچک، با موفقیت به مدار زمین رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شش ماهواره شامل پنج تاسواره و یک ماهواره هواشناسی کوچک بود. این موشک همچنین محموله‌ای را برای کمک به آزمایش فناوری خارج کردن از مدار(deorbiting) حمل می‌کرد.

این ماموریت با نام "اکنون زمان کسب و کار است"(It's Business Time) ابتدا قرار بود در ماه آوریل راه‌اندازی شود، اما "راکت لب" به دنبال کشف یک خطا در موتور کنترل موشک، آن را تا ماه ژوئن به تعویق انداخت.

سپس دوباره با کشف یک مشکل دیگر، بار دیگر این کار به تعویق افتاد و مسئولان شرکت تصمیم گرفتند تا طراحی کنترل‌کننده را برای ثبات بیشتر، تغییر دهند.

در حالی که این پرتاب، سومین پرتاب مداری این شرکت است، این شرکت قصد دارد در کوتاه مدت، سرعت خود را افزایش دهد. از همین حالا هم یک پرتاب برنامه‌ریزی شده دیگر در ماه دسامبر دارد که طی این ماموریت قرار است چند تاسواره متعلق به ناسا را به فضا پرتاب کند.

هدف "راکت لب"، انجام یک پرتاب در هر ماه است در حالی که شرکت‌هایی مانند "اسپیس‌ایکس"(SpaceX) در حال حاضر به طور منظم محموله‌های مختلف را به مدار می‌رسانند، "راکت لب" وعده داده است که این حوزه را برای شرکت‌ها و موسساتی که نمی‌توانند از موشک‌های بزرگ برای ارسال ماهواره‌های خود بهره ببرند، دموکراتیزه کند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۴۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد

بانک تجارت با انجام کامل همه فرآیندها، نسبت به صدور اولین برات الکترونیک سپامی اقدام کرد. - اخبار بازار -

به گزارش مدیریت روابط‌عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی بانک تجارت، این بانک با اخذ مجوز صدور برات الکترونیک عادی از وزارت امور اقتصادی‌ودارایی در پایان سال 1402، اولین برات الکترونیک سپامی را در مورخ 4 اردیبهشت‌ماه جاری در محیط عملیاتی بانک مرکزی ج.ا.ا صادر کرد.

برات الکترونیک عادی یک سند تجاری است که براساس آن شخصی از شخص دیگر می‌خواهد که مبلغی را در وجه یا حواله‌کرد شخص معین یا شخص ثالث در زمان مشخص( آینده) بپردازد. در همین راستا، سامانه برات الکترونیک عادی به‌عنوان جزئی از این اکوسیستم، با هدف الکترونیکی کردن تمام مراحل چرخه حیات اسناد تجاری برات تعریف شده است.

برات الکترونیک سپامی در راستای تامین مالی زنجیره تولید، سرآغاز تحولی بزرگ برای شبکه بانکی کشور خواهد بود.

دیگر خبرها

  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟