Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین زارع بیدکی روز دوشنبه به ایرنا افزود: طی چند سال گذشته سازمان غذا و دار با هدف ارتقاء سطح سلامت و آگاهی بیشتر مصرف کنندگان مواد غذایی فراوری شده کلیه تولید کنندگان مواد غذایی را ملزم به درج برچسب نشانگر رنگی بر روی محصولات غذایی کرده است.
وی اضافه کرد: این نشانگر معرف میزان کالری، قند، نمک و اسیدهای چرب ترانس موجود در آن محصول می باشد، مصرف میزان مناسب چهار ماده غذایی فوق نقش بسیارمهمی در حفظ سلامتی ما دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس تغذیه اظهار داشت: با استفاده از این نشانگر می توانیم محصولات را با توجه به مقدار کالری، قند، نمک و اسیدهای چرب ترانس موجود در آن انتخاب و به سلامتی خود کمک کنیم.
زارع بیدکی تصریح کرد: بدین صورت که جهت اگاهی بیشتر مصرف کننده از میزان هریک از این چهار ماده غذایی از یکی از رنگ های سبز، نارنجی و قرمز استفاده شده است.
وی گفت: رنگ سبز هریک از این چهار ماده غذایی در نشانگر یعنی این محصول فراوری شده حاوی مقادیر ناچیزی از آن ماده غذایی می باشد.
کارشناس کنترل کیفیت مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزود: رنگ نارنجی هریک از این چهار ماده غذایی در نشانگر یعنی این محصول فراوری شده حاوی مقدار متوسطی از آن ماده غذایی است.
زارع بیدکی با بیان اینکه رنگ قرمز هریک از این چهار ماده غذایی در نشانگر یعنی این محصول فراوری شده حاوی مقدار بسیار زیادی از آن ماده غذایی است افزود: باید دقت کرد با توجه به میزان فعالیت فیزیکی و شرایط جسمانی، چه میزان از آن را مصرف کنیم.
وی اظهار داشت: با توجه به افزایش چشمگیر میزان ابتلا به امراض قلب و عروق طی چند سال اخیر لازم است برای حفظ سلامت خود هنگام خرید هر نوع ماده غذایی فراوری شده به رنگ سبز نارنجی و یا قرمز نشانگر درج شده بر روی آن محصول توجه ویژه داشته باشیم و با کمک آن مصرف کالری قند نمک و اسیدهای چرب ترانس خود را محدود نماییم.
7544/ 6197
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی تغذیه دانشگاه علوم پزشکی قلب قند مواد غذایی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۴۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید توافقی ۳۱ هزار تن سیب زمینی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل ابوالفضل دشتبانی گفت: روند خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل از ۱۲ اسفند سال گذشته آغاز شده و روند خرید با نرخ توافقی هر کیلوگرم سیب زمینی رقم آگریا ۸۰ هزار ریال و سایر ارقام ۶۵ هزار ریال جریان دارد.
وی با اشاره به اختصاص یارانه دولتی برای خرید سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل در راستای حمایت از تولید کنندگان بخش بیان کرد: برای خرید این محصول، ۶ مرکز ثابت و شبانه روزی خرید در شهرستان اردبیل دایر شده است.
مدیر تعاون روستایی استان اردبیل بیان کرد: بر اساس برآوردها، سه هزار کشاورز سیب زمینی کار در این استان، محصول مازاد بر نیاز دارند که روند خرید تولیدات آنها طی ۱.۵ ماه گذشته ادامه یافته و همچنان جریان دارد.
وی به کشاورزان سیب زمینی کار استان اردبیل اطمینان خاطر داد که خرید محصول تولیدی آنها انجام خواهد شد و با توجه به حجم بالای محصول موجود در انبار و لزوم بررسی کیفیت محصول در انبارها توسط کارشناسان و نیز تعداد زیاد عرضه کنندگان، سیب زمینی کاران نسبت به فروش محصول خود صبور باشند.
دشتبانی اضافه کرد: طبق قرارداد، نماینده ۵۰ شرکت تولیدی، صنایع تبدیلی و صادر کننده سیب زمینی با نظارت کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی مشغول خریدار محصول مازاد بر نیاز سیب زمینی کاران استان اردبیل هستند.

بیشتر بخوانیم:
خرید سیب زمینی زارعان اردبیل با نرخ مصوب
سازمان تعاون روستایی استان اردبیل محصول سیب زمینی زارعان را با نرخ مصوب می خرد.

دیگر خبرها

  • اهمیت استراتژیک گندم
  • اهمیت گندم و نان
  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • مواد غذایی‌ای که به کاهش التهاب معده کمک می‌کنند
  • ۶ ماده غذایی که حمله قلبی را از شما دور می‌کند
  • راهنمای خرید کفشور و گاتر خطی
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • خرید توافقی ۳۱ هزار تن سیب زمینی
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی