Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان مرکز بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران نسبت به استفاده از مواد آرایشی حاوی متیل پارابن خصوصا کرم‌های آرایشی هشدار دادند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، محققان مرکز بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران با انجام تحقیق بر روی ماده نگه‌دارنده متیل پارابن که در محصولات غذایی و آرایشی بهداشتی به کار برده می‌شود، آثار منفی این نگه‌دارنده را اثبات کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در گذشته تصور بر این بود که این ماده مضر نیست، ولی مطالعات و تحقیقات اخیر محققان مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران نشان از این دارد که متیل پارابن با برهم زدن عملکرد و ساختار پروتئین‌هایی نظیر هموگلوبین می‌تواند آثار منفی بی‌شماری در بدن از خود بر جای بگذارد.

مطالعات انجام‌شده بر تغییرات گروه پروستتیک هنگام گلایکه شدن هموگلوبین و نیز هنگام حضور غلظت‌های مختلف ماده متیل پارابن متمرکزشده است.

در مطالعات مورد نظر از روش‌های کمی لومینسانس (به‌منظور ردیابی رادیکال‌های فعال اکسیژن‌دار تولیدشده) و نیز طیف‌سنجی ناحیه مرئی- ماوراءبنفش (برای ردیابی تغییرات پیک سورت) و فلورسانس (برای بررسی تغییرات ساختار سوم و نیز ردیابی محصولات تخریب هم در طول‌موج‌های تهییج nm ۳۲۱ و nm ۴۶۰) استفاده شده است. از دیگر روش‌ها می‌توان به سنجش لیپید پر اکسایش و دورنگ‌نمایی دورانی (برای بررسی تغییرات ساختار دوم) اشاره کرد.

رادیکال‌های آزاد اکسیژن باعث به راه افتادن واکنش‌های پراکسایش لیپیدی شده و ترکیباتی، چون مالون دی‌آلدهید تولید می‌کنند که با پروتئین‌ها وارد واکنش شده و سبب تولید ترکیبات نهایی پر اکسایش لیپیدی می‌شوند که می‌توانند ساختار و عملکرد هموگلوبین را دستخوش تغییر کنند.

در این آزمایش اثرات حضور متیل پارابن در فرایند گلایکه شدن هموگلوبین در حضور لیپوزوم بررسی‌شده است و نتایج نشان از آن دارد که اثر گلایکه شدن در حضور متیل پارابن و لیپوزوم افزایش پیدا می‌کند و این امر ناشی از اثر القایی پراکسایش لیپیدی بر تولید ترکیبات آزاد اکسیژن‌دار در حضور غلظت‌های مختلف متیل پارابن است.

بر اساس اعلام محققان مرکز تحقیقات بیوشیمی بیوفیزیک، در شرایط آزمایشگاهی دیابتی، متیل پارابن تأثیر منفی بیشتری بر هموگلوبین خون انسان خواهد گذاشت، بدان معنا که با افزایش مصرف کرم‌های آرایشی حاوی این ماده، هموگلوبین خون متحمل تغییرات ساختاری و عملکردی بیشتری خواهد شد. به‌عنوان مثال ظرفیت هموگلوبین را برای ترابری اکسیژن کاهش می‌دهد که این خود منجر به متابولیسم ناقص، به‌خصوص در افراد دیابتی می‌شود.

محققان این مرکز توصیه می‌کنند که حتی‌المقدور استفاده از محصولات حاوی این نگه‌دارنده توسط افراد، به‌خصوص افراد دیابتی، کاهش پیدا کند.

نیلوفر پیشکاری، دانشجوی کارشناسی ارشد بیوفیزیک این تحقیق را با عنوان «بررسی گلایکه شدن هموگلوبین با فروکتوز در حضور و غیاب متیل پارابن»، زیر نظر پروفسور علی اکبر موسوی موحدی، استاد ممتاز دانشگاه تهران، انجام داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تحقیقات دانشگاهی دانشگاه تهران لوازم آرایش کرم های آرایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۴۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز تخصصی تعمیر لوازم ماشین‌های اداری

تعمیر ماشین‌های اداری به دلیل حساسیت و ظرافت بالای قطعات نیاز به تخصص و دانش فنی بالایی دارد و اگر در فرایند تعمیر و سرویس این لوازم دقت کافی اعمال نشود، میتواند حتی موجب خسارات جبران ناپذیری شود. پس بهتر است فرایند تعمیر خود را به مرکز تخصصی تعمیرات لوازم اداری بسپارید.

مرکز ماشین‌های اداری فناوری برتر با برخورداری از پرسنل کارآزموده و حرفه‌ای با بیش‌از 10 سال سابقه در حوزه تعمیر لوازم ماشین‌های اداری در اصفهان و تهران توانسته است رضایت حداکثری مخاطبان خود را فراهم آورد. شما میتوانید با ثبت آنلاین سفارش خود در وب‌سایت www.itesf.ir یا تماس با شماره‌های 09134400025 و 03136335188 درخواست خود را برای ما ارسال کنید. تیم پشتیبانی فناوری برتر در اسرع وقت به درخواست شما رسیدگی خواهد کرد.

چرا باید تعمیرات خود را به فناوری برتر بسپاریم؟ پاسخگویی سریع پشتیبانی آنلاین 24 ساعته مشاوره رایگان به شما عزیزان ارائه خدمات تعمیر درمحل ارائه خدمات تعمیر در کلان‌شهرهای اصفهان و تهران رهایی شما از دردسرهای حمل و جابجایی پرینتر و دیگر لوازم اداری برای تعمیرات

مزایای فناوری برتر:

عضویت در اتحادیه صنف رایانه ارائه گارانتی تعمیرات 30 روزه بهره‌گیری از مهندسان و متخصصان خبره در فرآیند تعمیرات به‌کار گیری قطعات اورجینال و اصلی حین تعمیر و تعویض قطعات دستگاه شما

خدمات ارائه شده توسط تیم متخصصان فناوری برتر

مرکز ماشین‌های اداری فناوری برتر از دو بخش فروش و تعمیر تشکیل شده است. ما در این‌جا برآن شدیم تا برای شما عزیزان خدمات تعمیر لوازم اداری ارائه شده در فناوری برتر را شرح دهیم:

تعمیر پرینتر در محل

با استفاده از خدمت تعمیر پرینتر درمحل اصفهان و تهران شما میتوانید به آسانی و بدون دغدغه پرینتر خود را تعمیر و سرویس کنید. برای این کار میتوانید در وب‌سایت فناوری برتر www.itesf.ir به‌صورت آنلاین ثبت سفارش کرده یا با شماره تماس 09134400025 تماس بگیرید. تیم متخصص فناری برتر به محل شما اعزام شده و پس از عیب‌یابی و اعلام هزینه و تایید نهایی شما، دستگاه پرینتر به محل تعمیرگاه فناوری برتر منتقل می‌شود تا در تعمیرگاه مجهز فناوری برتر تعمیر و سرویس شود.

شارژ کارتریج درمحل

کارتریج یکی از اصلی ترین قطعات پرینتر و دستگاه های کپی است که نیاز به شارژ دوره‌ای دارد. اگر تونر کارتریج تمام شود، عملا قادر به کار با این دستگاه ها نخواهید بود لذا نیاز به شارژ مجدد کارتریج پیدا میکنید؛ شارژ کارتریج اگر توسط متخصص ماهر صورت گیرد و طی این فرایند از مواد مصرفی مرغوب استفاده شود، کارتریج تا 10 بار قابلیت شارژ مجدد را خواهد داشت که همین امر هزینه های شما تا حد زیادی کاهش میدهد. شارژ کارتریج درمحل اصفهان و تهران توسط فناوری برتر با بالاترین کیفیت صورت میگیرد.

تعمیر دستگاه کپی درمحل

امروزه دستگاه کپی بسیار کاربرد دارد؛ با ثبت سفارش آنلاین در وب‌سایت فناوری برتر اصفهان این شانس را دارید که تعمیر دستگاه کپی خود را به بهترین تیم مهندسی تعمیرات در اصفهان و تهران بسپارید؛ متخصصان ما موظف‌اند تا در کمترین زمان ممکن دستگاه کپی شما را عیب یابی و تعمیر کنند و یک دستگاه سالم و بی عیب به شما تحویل دهند. برای رفاه شما عزیزان ما امکان تعمیر دستگاه کپی در محل اصفهان و تهران را فراهم آورده‌ایم تا در وقت و هزینه هایتان صرفه جویی شود. اگر حین تعمیرات دستگاه کپی نیاز به تعویض قطعات بود، این تعویض با قطعات اورجینال صورت خواهد گرفت؛ ازین رو بهتر است تعمیرات تخصصی انواع دستگاه کپی خود را به تیم متخصص تعمیرات فناوری برتر بسپارید.

تعمیر فکس درمحل

دستگاه فکس یکی دیگر از لوازم ماشین های اداری پرکاربرد است که بیشتر در ادارات، شرکت ها و ارگان های دولتی مورد استفاده قرار میگیرد. اگر دستگاه فکس شما دچار مشکل شده باشد کافی است با کارشناسان ما در مرکز ماشین های اداری فناوری برتر تماس بگیرید یا شخصا در وب سایت فناوری برتر ثبت سفارش کنید. تیم مهندسان فناوری برتر قادر است تا تعمیرات دستگاه فکس شما را به بهترین نحو انجام دهد.

تعمیر اسکنر درمحل

خدمت تعمیر اسکنر در محل، یکی دیگر از خدمات ارائه شده در فناوری برتر است که به تعمیر اساسی اسکنر شما می‌پردازد. اگر اسکنر شما با مشکل مواجه شده است، اصلا نگران نباشید کافی است تعمیرات اسکنر خود را به مهندسان ما بسپارید تا در کمترین زمان تیم متخصصان ما به محل شما اعزام شوند.

تعمیر لپ تاپ درمحل

امروزه لپ‌تاپ و کامپیوتر جزء جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما شده اند و بسیاری از کارهای ما از طریق این سیستم ها انجام میشود، ازین‌رو اگر سیستم کامپیوتری شما دچار مشکل یا خرابی شود، ممکن است کارهایتان عقب بیفتد و برایتان دردسرهایی ایجاد شود. سرویس تعمیر درمحل لپ تاپ نیز در کلان شهرهای اصفهان و تهران قابل ارائه است که شامل تعمیرات اساسی لپ تاپ و رایانه شخصی شما می‌شود. حین تعمیرات ممکن است نیاز به تعویض قطعاتی همچون ال‌ سی ‌دی یا تعمیر مادر برد داشته باشید که توصیه میکنیم برای جلوگیری از هرگونه پشیمانی، حتما تعمیرات خود را به مراکز معتبر تعمیرات بسپارید.

تعمیر کیس و مینی کیس درمحل

تعمیر کیس و مینی کیس در محل اصفهان و تهران خدمتی دیگر از مرکز ماشین های اداری فناوری برتر است که توسط تیم مهندسان این مجموعه در کمترین زمان و با بالا ترین کیفیت ارائه میشود. اگر کیس یا مینی کیس شما دچار خرابی شده است، کافی است با کارشناسان ما در مرکز ماشین های اداری فناوری برتر تماس گرفته یا به‌صورت آنلاین در وبسایت فناوری برتر ثبت سفارش کنید. متخصصان ما در کمترین زمان ممکن به محل شما اعزام میشوند.

ارائه خدمات نرم‌افزاری

تیم مهندسان فناوری برتر علاوه بر خدمات تعمیر لوازم ماشین‌های اداری، مسائل و مشکلات نرم‌افزاری سیستم‌ کامپیوتری شما را عیب یابی و برطرف کرده و رایانه شما را به‌طور کامل سرویس می‌کنند. خدمات نرم‌افزاری در محل اصفهان و تهران توسط مرکز ماشین های اداری فناوری برتر قابل ارائه است. از نمونه خدمات نرم‌افزاری ارائه شده در فناوری برتر میتوان به نصب ویندوز، برطرف کردن انواع باگ ها و خطاهای ویندوز، نصب انواع بازی های کامپیوتری، نصب آنتی ویروس، نصب و راه‌اندازی اتوکد، فوتوشاپ و ... اشاره کرد.

تعمیر لوازم انواع برندهای معتبر لوازم اداری (کانن، اچ پی، ایسوس، اپل و...)

تمامی لوازم ماشین های اداری (پرینتر، کارتریج، لپ تاپ، اسکنر و...) از هر برندی که باشند، در فناوری برتر تعمیر و سرویس میشوند. از جمله این برندها میتوان به برند های معروفی چون کانن، اچ پی، سامسونگ، برادر، لنوو، ایسوس، میوا، گینشا، اسکای و .... اشاره کرد.

جمع‌بندی

اگر به دنبال یک مرکز تخصصی تعمیر ماشین های اداری در اصفهان و تهران هستید، ما به شما فناوری برتر را معرفی میکنیم، چراکه فناوری برتر با گردهم‌آوردن بهترین مهندسان و متخصصان در بخش تعمیرات مجموعه، از بهترین و قابل اعتماد ترین مراکز تعمیرات کشور است. تمام تلاش ما در فناوری برتر کسب رضایت حداکثری مشتریان عزیزمان است.تمامی تعمیرات ماشین های اداری در این مجموعه با ارائه گارانتی 30 روزه همراه است.

09134400025

03136335188

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894392

دیگر خبرها

  • هشدار کارشناس سازمان غذا و دارو؛ خانم ها، مراقب سربی که می بلعید باشید
  • افزایش تولید مسکن روستایی گیلان در اولویت قرار دارد
  • اثرات جبران ناپذیر افراط در استفاده از رژ لب
  • درآمد حاصل از افزایش عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی نصف می‌شود
  • اگر این ۵ نشانه را دارید به بیماری جدی مبتلا شده اید
  • معیار انتخاب ضد آفتاب مناسب
  • راه حل دانشمند ایرانی برای تجزیه رنگ‌های سمی موجود در فاضلاب
  • برای زیباتر شدن این چهار اقدام را قبل خواب انجام دهید
  • بانکداری الکترونیک را چگونه امن نگه داریم؟
  • مرکز تخصصی تعمیر لوازم ماشین‌های اداری