Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران گفت: میانگین بارش‌های پاییزی کشور تاکنون 24 میلیمتر بوده که در همسنجی با 9 میلی متر سال گذشته 167 درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان بوشهر روز دوشنبه به نقل از فراز رابعی غلامی افزود: این میزان بارندگی به صورت میانگین نسبت به شرایط نرمال 50 سال گذشته که 15 میلی متر بوده است 60 درصد افزایش نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در روزهای گذشته میزان بارندگی بیش از میانگین بارش بلند مدت بوده ولی به معنی جبران کسری مخازن آب زیر زمینی نیست.

رابعی غلامی ادامه داد: از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه ) در استان بوشهر 22.1 میلی متر تاکنون بارش ثبت شده که این میزان نسبت به وضعیت مشابه سال گذشته که صفر بوده، 22.1 میلی متر افزایش داشته است اما نسبت به شرایط نرمال که 6.7 درصد بارش ثبت شده معادل 230 درصد افزایش نشان می دهد.

مدیر کل دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران افزود: این اعداد نباید ما را امیدوار کند که مشکلات بارشی و آب استان بوشهر برطرف شده است.

وی بیان کرد: میانگین افت آب‌های زیرزمینی در دشت های استان بوشهر سالانه 17 سانتی متر بوده است و از 16 محدوده مطالعاتی این استان 12 محدوده به لحاظ منابع آبی ممنوعه و چهار محدوده باقی مانده نیز از محدوده های ساحلی است که منابع آب قابل ملاحظه ای ندارند.

رابعی غلامی بر ضرورت مدیریت مصرف، توجه به تغییرالگوی کشت و محدودیت برخی کشت ها تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان بوشهر ایران روابط عمومی بارش آب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۴۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۳ درصد مربوط به استان قزوین است.

پس از قزوین، استان‌های سمنان و تهران به ترتیب به رشد منفی ۴۱.۳ و ۳۹.۸ درصد در رده‌های دوم و سوم کمترین بارش‌ها در بازه اشاره شده قرار دارند. میزان کاهش بارش در تهران ۹۳.۵ میلیمتر بوده؛ این در حالی است که با وجود بارش‌های قابل توجه طی روزهای اخیر در کشور، اما همچنان بارش‌ها در ۲۲ استان منفی است. بارش‌ها در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت افزایش یافته است.

بیشترین بارش‌ها برای استان سیستان و بلوچستان با رشد ۵۴.۲ درصدی، یزد ۴۱.۵ درصد و خراسان جنوبی با ۱۹.۷ درصد ثبت شده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بارندگی در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

کد خبر 6096428

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • کم بارشی کماکان گریبانگیر ۱۱ استان
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • هشدار مهم هواشناسی پس از پر شدن ۸۱ درصد مخازن سد‌های خوزستان