Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:27:41 GMT

برنامه های هفته کتاب درگناوه هدفمند اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۴۷۰۵

برنامه های هفته کتاب درگناوه هدفمند اجرا می شود

گناوه- ایرنا- رئیس اداره کتابخانه های عمومی گناوه گفت: همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی، امسال برنامه های هدفمند و موثری باهدف تشویق و ترغیب آحاد بیشتر جامعه به مطالعه درسطح این شهرستان اجرا می شود.

صادق خدری روز دوشنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: امروزه، کتاب و کتاب خوانی در فرآیند توسعه فرهنگی و اجتماعی جوامع، دارای نقش مؤثری است که بدون در نظر گرفتن آن، ‌امکان دستیابی به توسعه و پیشرفت مطلوب وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: با تمهیدات صورت گرفته امسال بیش از 50 برنامه در هفته کتاب در این شهرستان پیش بینی و اجرا می شود.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی گناوه گفت: نواختن زنگ مطالعه توسط فرماندار در دبستان نرگس، رونمایی کتاب و تقدیر از نویسندگان بندرریگ، نقد و جمع خوانی کتاب، قصه گویی در مه کتابخانه های عمومی، نشست های کتابخوان، پیاده روی خانوادگی در روستای محمدصالحی، مسابقه نقاشی، بازدید دانش آموزان و مهدکودک ها از کتابخانه و عضویت رایگان از جمله برنامه های این هفته است.
وی خاطرنشان کرد: غبارروبی گلزار شهدا، محفل انسی با کتاب در روستای چهارروستایی، کاردستی و روزنامه دیواری در روستای جزیره، شرکت کتابداران در نماز عبادی سیاسی جمعه، بازدید از بخش اطفال بیمارستان امیرالمومنین (ع) و اهدای کتاب به آنان، حضور در جایگاه تاکسی داران و اهدای کتاب برای مطالعه مسافران، جشن هرروز یک کتاب در روستای جزیره، جشن عضویت نونهالان درکتابخانه روستای محمدصالحی، همایش نوجوان کتابخوان روستای جزیره و کلاس آموزش قصه گویی در چهار روستایی نیز در این هفته برگزار می شود.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی گناوه گفت: امیدواریم با اجرای این برنامه ها در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و انس بیشتر جامعه با مطالعه گام های موثری برداشته شود.
هفته کتاب و کتابخوانی از 24 آبان ماه در سراسر کشور آغاز می شود.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای 6 کتابخانه است که 2 واحد آن در گناوه و مابقی در شهر ریگ و روستاهای چهارروستایی، جزیره و محمد صالحی فعالیت دارند.
6164/6043

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي هفته كتاب و كتابخواني برنامه هفته كتاب گناوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۴۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ،نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز در نشست با دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: تاثیر کتابخوانی در گسترش فرهنگ و پیشرفت جامعه روزافزون است و نمیتوان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را بدون مطالعه و کتاب متصور شد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی و اهمیت دادن به این موضوع در میان جوانان و نوجوانان یکی از مهمترین راه‌های توسعه فرهنگی است گفت ایجاد کتابخانه درشهر‌ها و مدارس استان وایجاد انگیزه برای دانش آموزان از اقدامات مهمی است که باید انجام شود.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان از راه اندازی کتابخانه بدون کتاب یا الکترونیک در تهران برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت در آینده‌ای نزدیک این امکان در سایر استان‌های کشور هم ایجاد خواهد شد.

رمضانی در ادامه با اشاره به اینکه ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا از نظر شبکه کتابخانه‌ها و دستری را به خود اختصاص داده است گفت در حال حاضر ۳ هزار و ۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشورمشغول فعالیت است.وی ایجاد کتابخانه در شهر‌های استان را از اولویت‌های این نهاد اعلام کرد و گفت : در ده شهر استان کتابخانه احداث می شود .

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه توجه به حوزه کودک و نوجوان را از دیگر برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و گفت در برنامه‌های کتاب هدهد سفید، برنامه تلویزیونی هدهد سفید و جایزه هدهد سفید به این امر توجه ویژه شده است.

دیگر خبرها

  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک
  • کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • برخورداری مردم روستای گناوه لری گچساران از اینترنت پرسرعت