Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@02:16:13 GMT

خام‌فروشی ضررهای زیادی را به کشور وارد می کند

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۴۷۵۷

خام‌فروشی ضررهای زیادی را به کشور وارد می کند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: باید از خام‌فروشی جلوگیری کنیم چرا که ضررهای زیادی به کشور وارد می کند.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، «سورنا ستاری» در حاشیه افتتاحیه چهارمین دوره نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی ایرانی که در مصلی تهران که امروز (21 آبان) برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مشکلات ما خام فروشی است که باید از آن جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت فرهنگسازی مناسب در اقتصاد دانش بنیان افزود: مشکل خام فروشی موضوع جدی و مهمی در عرصه اقتصادی دانش بنیان و گیاهان دارویی است.

 

وی تصریح کرد: آنچه در خام فروشی دارای اهمیت است جلوگیری از فروش آن و صادر کردن محصولات گیاهی و داروهای سنتی است.

 

ستاری خام فروشی را از زیان های کشور دانست و گفت: برای نمونه 95 درصد زعفران جهان را کشور ما تولید می کند اما تنها 10 درصد از گردش مالی آن برای ایران است.

 

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: تولید گیاهان دارویی موجب ایجاد ارزش افزوده برای کشور می شود و همچنین می توانیم از آن زمینه اشتغالزایی را فراهم کنیم.

 

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد تحریم شیراز آمریکا محمد جواد ظریف مناطق زلزله زده مددجویان کمیته امداد شورای شهر هفته کتاب برگ ریزان گیاهان دارویی سورنا ستاری نمایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۴۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، شواهد تاریخی گویای این است که استان همدان از گذشته‌های دور یکی از قطب‌های توسعه و کشت گیاهان دارویی و صادارت آن به دیگر نقاط ایران بوده است.

برخی از این گیاهان علاوه بر اینکه مصرف خوراکی دارند از آنان به عنوان دارو هم استفاده می‌شود.

موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان با بیان اینکه بیشترین گیاهان دارویی که در استان همدان یافت می‌شود شامل خارشتر، سیر، پونه، آذربه و بومادران است گفت: ضروریست در حفظ و نگهداری این گنجینه‌ها بیش از پیش تلاش کرد.

محمدی رئیس اداره نظارت بر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست استان همدان نیز با اشاره به اینکه هم اکنون برخی از این گونه‌های گیاهی در خطر انقراض قرار دارند افزود: چرای بیش از حد دام و همچنین ریشه کنی گیاه از جمله مواردی است که باعث آسیب گیاهان و مراتع می‌شود.

دیگر خبرها

  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • جدال زن ۶۰ ساله و خرس در ارتفاعات پیرانشهر
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • برای تحقق شعار سال باید از انحصار و رانت‌های اقتصادی جلوگیری شود
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • گیاهان خوراکی، سوغات بهار در لرستان
  • افزایش ۶۳ هزار هکتاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی