Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران با اشاره به اینکه بر خلاف تصور عمومی استان تهران در ساخت مدرسه از استان‌های محروم کشور است گفت: خیرین استان تهران کمک‌های خود در زمینه ساخت مدرسه را در استان‌های محروم متمرکز می‌کنند از خیرین می‌خواهیم مساعدت بیشتری داشته باشند. ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ استانها استان تهران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، محمدحسین مقیمی در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان تهران و شهرستان قدس با اشاره به نیاز شهرستان قدس به مدارس جدید اظهار داشت: طبق برنامه ششم توسعه ساخت 600 کلاس درس در شهرستان قدس نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ساخت 600 کلاس درس در چهار سال این شهرستان را به استاندارد کلاس‌های حدود 24 نفر در هر کلاس نزدیک می‌کند افزود: جهت ساخت کلاس‌های درس در این شهرستان دولت ساخت 300 کلاس و خیرین نیز 300 کلاس را به عهده می‌گیرند.

استاندار تهران با اشاره به محرومیت استان تهران بیان کرد: بر خلاف تصور عمومی استان تهران در ساخت مدرسه از جمله استان‌های محروم کشور است که نیاز به توجه جدی دارد.

مقیمی خاطرنشان کرد: خیرین استان تهران با این تصور که این استان برخوردار است کمک‌های خود در زمینه ساخت مدرسه را در استان‌های محروم متمرکز می‌کنند در حالی که استان تهران نیازمند توجه است و از خیرین می‌خواهیم مساعدت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

20 مدرسه شهرقدس با قدمتی 30 ساله استحکام بنا ندارد

در ادامه این جلسه علی‌اصغر ناصربخت فرماندار قدس با بیان اینکه طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95 این شهرستان 316 هزار نفر جمعیت دارد اظهار داشت: بر اساس نرخ رشد پنج ساله در حال حاضر جمعیت شهرقدس 354 هزار نفر است و تنها یک بیمارستان 40 تخت‌خوابی تأمین اجتماعی در شهرستان قدس وجود دارد که کمبود 300 تخت بیمارستانی داریم.

وی در مورد مدارس این شهرستان عنوان کرد: 172 مدرسه در قدس وجود دارد که 20 مدرسه با قدمتی 30 ساله استحکام بنا ندارد، همچنین کلاس های مدارس ابتدایی این شهرستان با 45 نفر تشکیل می‌شود.

فرماندار شهرقدس با بیان اینکه 264 هکتار بافت فرسوده در این شهرستان وجود دارد تأکید کرد: مجموع مساحت حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده شهرستان قدس 355 هکتار است که 13 درصد مساحت شهرستان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/ح

R7840/P1357/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۴۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۲۰۰ مدرسه بزرگ‌مقیاس در کشور

مدیرکل حوزه ریاست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ساخت ۲۰۰ مدرسه بزرگ‌مفیاس در برنامه هفتم توسعه دیده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، شهریار خواجه‌صالحانی امروز در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به احداث مدارس در دولت سیزدهم، اظهار داشت: در طول دولت سیزدهم، 31 هزار و 877 کلاس درس در کشور احداث شده است.

وی با اشاره به کمک 50 درصد از خیرین کشور و اعتبارات دولتی در احداث این تعداد درس در سطح کشور، عنوان کرد: در برنامه هفتم توسعه، قرار است 200 مدرسه بزرگ‌مقیاس در کشور به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به تلاش دولت بر نهضت جهش مدرسه‌سازی، مطرح کرد: از مهمترین برنامه‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حمایت از خیرین و توجه به معماری ایرانی - اسلامی در ساخت مدارس است.

خواجه‌صالحانی ادامه داد: سند توسعه مدارس استان چهارمحال و بختیاری ضروری است که تدوین شود. همراهی همه دستگاه‌های اجرایی در ساخت و نگهداری مدارس در کنار آموزش و پرورش و نوسازی مدارس لازم است.

وی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه‌ساز پیشران ایران قوی هستند، خاطرنشان کرد: باید در خصوص اینکه مدرسه به عنوان کانون پیشرفت و توسعه محله است توجه شود که یکی از برنامه‌های سازمان نوسازی است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • نهضت «نذر مدرسه سازی» در اردبیل راه اندازی می شود
  • ۶۷۰ مدرسه در استان زنجان نیاز به مقاوم سازی دارند
  • تحویل ۳۰۰ کلاس درس در اردبیل تا پایان سال
  • احداث ۲۰۰ مدرسه بزرگ‌مقیاس در کشور
  • ۲۰۷ کلاس درس در سال ‌۱۴۰۳ ساخته می‌شود
  • لزوم مقاوم‌سازی ۱۰۰۰ کلاس درس در چهارمحال و بختیاری
  • توافق‌نامه همکاری سازمان‌های بسیج اقشار و سازمان بسیج رسانه با بسیج سازندگی امضاء شد
  • شاداب‌سازی و مرمت ۱۱۰ هزار کلاس درس تا مهرماه
  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود