Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@14:09:13 GMT

توت‌فرنگی‌های سوزن‌دار و حضور متهم در دادگاه

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۵۰۲۴

زنی استرالیایی که در رابطه با توت‌فرنگی‌های سوزن‌دار در این کشور دستگیر شده، امروز (دوشنبه) در دادگاه حاضر شد. آفتاب‌‌نیوز :  "می او ترین"، ۵۰ ساله که متهم به هفت مورد آلوده کردن غذاست در صورتیکه مجرم شناخته شود، ممکن است تا ۱۰ سال به حبس محکوم شود.
امروز در دادگاهی در ایالت کوئینزلند گفته شد که دی‌ان‌ای او در ظرف‌های توت‌فرنگی‌های سوزن‌دار وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفته شده انگیزه این زن که پیش‌تر ناظر مزارع کشاورزی و باغ میوه بوده، انتقام و آسیب زدن بوده است.
ماجرای توت‌فرنگی‌های سوزن‌دار از سپتامبر امسال در استرالیا مطرح شد که نگرانی‌های بسیار و ده‌ها میلیون دلار ضرر در پی داشت.
کشاورزان مجبور شدند هزاران کیلو توت فرنگی را دور بریزند و فروشگاه‌ها فروش توت فرنگی و چند میوه دیگر را متوقف کردند.
بنابر گزارش بی‌بی‌سی، در یکی از موارد دختری ۹ ساله پس از آنکه توت‌فرنگی را گاز زد یکی از این سوزن‌ها را داخل آن پیدا کرد اما سوزن را نبلعید. او توت فرنگی را پیش مادرش برد و مادرش در بین باقی توت‌فرنگی‌ها دو سوزن دیگر پیدا کرد.
اما اولین بار این مسئله پس از آن علنی شد که مردی پس از خوردن توت فرنگی به دلیل معده درد در بیمارستان بستری شد.
پس از آن بیش از ۱۰۰ مورد از پیدا شدن سوزن در میوه‌ها که اکثرا توت فرنگی بود در استرالیا گزارش شد.
همچنین یک مورد از پیدا شدن سوزن در نیوزیلند باعث شد که فروشگاه‌های بزرگ، فروش توت فرنگی‌های وارداتی از استرالیا را متوقف کنند.
دولت استرالیا پس از آن حداکثر مجازات دستکاری خرابکارانه در میوه را از ۱۰ سال به ۱۵ سال زندان افزایش داد و همچنین اعلام کرد که به کسی که اطلاعات مفیدی در این باره ارائه کند، ۱۰۰ هزار دلار استرالیا (معادل ۷۲ هزار دلار آمریکا) پاداش خواهد داد.
منبع: ایسنا کد خبر: ۵۵۶۱۹۵ تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵

منبع: آفتاب

کلیدواژه: استرالیا توت فرنگی توت فرنگی های آلوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۵۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین دوره جشنواره نمایشنامه خوانی شهرستان سقز با حضور ۱۶ گروه برگزار شد و در این جشنواره گروه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز با کار خوانش نمایشنامه سحوری اثر استاد قطب‌الدین صادقی حضور پیدا کرد و توانست با کسب جوایز رتبه نخست موسیقی و صحنه‌خوانی توسط نوید شفیعی، مقام اول کارگردانی توسط سارو رحیمی و مقام اول بازیگری توسط سهند سوران سقزی، و در مجموع مقام اول گروهی را کسب و به‌عنوان نماینده استان کردستان به جشنواره کشوری مونولوگ راه پیدا کند.

اجرای گروه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز به‌عنوان نماینده تمام اجرا‌های صورت گرفته در میراث فرهنگی و موزه شهرستان سقز قرار گرفت.این جشنواره با حضور داوران ملی و استانی همچون آقای افشین خدری به میزبانی این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری‌های پلیس نبود، «یسنا» را آزاد نمی‌کردند
  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • اینجا میوه های لاکچری تولید می کنند | از بلوبری تا پاپایا در فیلستان پیدا می شود
  • اعتماد دوباره مورایس به جوان سپاهان!
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • تلفیق هنر دست و صنعت
  • ۴۵۰ ویژه برنامه دهه کرامت در سطح استان بوشهر اجرا می‌شود
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه