Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@21:32:26 GMT

برنامه‌های صداوسیما برای چهلمین سالگرد انقلاب

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۵۰۵۱

برنامه‌های صداوسیما برای چهلمین سالگرد انقلاب

رییس ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در سازمان صداوسیما، برنامه‌ها و آثار نمایشی تولید شده با محتوای انقلاب را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، علی دارابی - معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما - که ریاست ستاد چهلمین سالگرد انقلاب را نیز عهده‌دار شده است، در نشستی با موضع تشریح برنامه‌ها انقلابی امسال این سازمان، اظهار کرد:  سازمان صداوسیما ستادی تشکیل داده که برنامه‌ها و گزارش‌های مفصلی برای چهل سالگی انقلاب اسلامی تدارک دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در همین راستا ما در ۵ منطقه جغرافیایی کشور نشست داشتیم و بیش از هزار نفر درگیر این برنامه ها بوده‌اند. همچنین ما در بخشی از جشنواره پویانمایی از دوستان تقدیر کرده‌ایم. برنامه «کارنامه» نیز در ٢٠٠ قسمت از دولت موقت تاکنون با حضور مدیران وقت ضبط شده و جامعه جوان می‌تواند چهره‌های مختلف با گرایش‌های گوناگون را در این برنامه ببیند.

معاون امور استان‌های صداوسیما اظهار کرد: همچنین  مجموعه ٣٣ قسمتی مستندی در حال تولید است که کارنامه خدمات هر استان را به صورت مقایسه‌ای بیان می‌کنیم و سعی کرده‌ایم که این مجموعه مستند برای مخاطب قابل باور باشد. همچنین ٣٣ مستند بلند و نیمه بلند با موضوع بزرگترین زنجیره انسانی داشته‌ایم و موضوع مقاومت و دفاع مقدس که کارنامه درخشان انقلاب است نیز تهیه شده است.

دارابی با بیان اینکه «تجلیل از پیشگامان انقلاب را نیز در دستور کار ستاد انقلاب صداوسیما قرار دارد»، افزود:  بسیاری  از نسل جوان این افراد را نمی شناسند. بر همین اساس هم یکی از بحث‌های ما این است که مبارزان و پیشگامان را معرفی کنیم که تاکنون بیش از ١٢٠٠ نفر با مشورت شورای فرهنگ عمومی هر استان این افراد شناسایی شدند و مستندها نیز ساخته شده است.

او ادامه داد: ١٨ فیلم تلویزیونی و ٣١ سریال نیز تولید شده است. مجموعه «بانوی سردار» که در فصل اول به روایت زندگی «بی بی مریم» و فصل دوم زندگی «شیرعلی مردان خان» در دوران استبداد رضاشاه می‌پردازد. همچنین ۶ سریال «خاطرات  گوهرشادبیگم»، «شهید زین‌الدین» و «من و سردار» و... در مرحله پایانی نگارش هستند. ١٦ سریال دیگر هم به با موضوعاتی همچون روایت زندگی مجید شهریاری، شهید صدوقی و شهید بهشتی و ... در دست نگارش و اصلاح هستند. پنج سریال «سردار سنجرخان»، «مادر»، «روایت ناتمام»، «تقدیر» و «آینا» نیز  در مرحله پیش تولید قرار دارد.  همچنین مجموعه‌های موشن گرافیک به مدت ۵۸۴ دقیقه نیز در دست تولید قرار دارد.

 دارابی بیان کرد: همچنین ما به زیرنویس‌ها به مثابه یک رسانه مستقل در ارائه و انعکاس خدمات کارنامه انقلاب به عنوان یک ظرفیت رسانه‌ای توجه کرده‌ایم و بیش از ۱۰۰ عنوان پادکست و پست‌های جذاب برای شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی تهیه کرده‌ایم. همچنین ۵۰ کلیپ ۵ دقیقه‌ای با موضوع دستاوردهای انقلاب برای انتشار در فضای مجازی قرار است تولید شود.

دارابی گفت: طرح تولید مجموعه مستند «چهل سردار» با موضوع معرفی شخصیت‌های برجسته در حوزه دفاع مقدس و مقاومت به مدت ۲ هزار و ۷۰ دقیقه طراحی و برنامه‌ریزی شده است. همچنین مجموعه مستند ۴۰ حکیم با موضوع معرفی چهره‌های برجسته پزشکی بعد از انقلاب به مدت هزار و ۶۰۰ دقیقه طراحی و برنامه‌ریزی شد.

او ادامه داد: مجموعه ۴۰ کوثر در معرفی مادران و همسران صبور و مقاوم عرصه انقلاب و چهره های نام آور در عرصه های علم و فناوری به مدت ۱۹۵ دقیقه تولید خواهد شد و برنامه۴۰ کارآفرین با هدف معرفی کارآفرینان برجسته و شاخص در اقتصاد مقاومتی که باعث رونق کسب و کار و توسعه و عمرانی آبادی کشور شده‌اند نیز تهیه می شود.

معاون امور استان ها بیان کرد: شبکه‌های رادیویی در استان‌ها برای چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برنامه‌های ویژه‌ای طراحی کردند که مهمترین آنها تولید و پخش ۱۵۸۰ برنامه با ساختار مسابقه به مدت ۳۱ هزار و سیصد و هشتاد دقیقه است.

دارابی همچنین با اشاره به تولیدات ستاد انقلاب صداوسیما در بخش موسیقی نیز گفت:  تولید ٦٠ قطعه موسیقی نیز در دستور کار قرار دارد. همچنین ۵۷۲ دقیقه انیمیشن نیز در مرحله تولید است و از همه ظرفیت‌ها استفاده کرده‌ایم.

او یادآور شد: در رادیو نیز تولید ١٥٨٠ برنامه ٧٢ نمایش ١٢٠ برنامه با موضوع پیشرفت‌ها و کارنامه انقلاب نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ستاد انقلاب صداوسيما علی دارابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۵۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟

بازگشت مهران مدیری کارگردان، بازیگر و مجری به تلویزیون موضوعی قابل بحث میان مدیران صداوسیما و اهالی رسانه است هر چند مدیران رسانه ملی بار‌ها اعلام کرده‌اند که مشکلی بابت ادامه فعالیت سلبریتی‌هایی همچون مهران مدیری و رامبد جوان در تلویزیون وجود ندارد، اما همچنان این فاصله حفظ شده است.

به گزارش فارس، یکی از موضوعاتی که به نظر می‌رسد مانع بازگشت مدیری به تلویزیون می‌باشد بحث بر سر ادامه سرنوشت «دورهمی» و شکایت صداوسیما از او است.

ناصر قدیر کاشانی تهیه‌کننده این برنامه درباره سرنوشت قسمت‌های باقی مانده «دورهمی» گفت: ما قسمت‌های باقی مانده دورهمی را به شبکه نسیم تحویل دادیم و آن‌ها باید تکلیف و سرنوشت این برنامه را مشخص کند.

وی درباره شکایت صداوسیما از مجری این برنامه افزود: شکایت از مهران مدیری در حال رسیدگی است و متوقف نشده است.

کاشانی درباره ساخت فصل بعدی «دورهمی» بدون مهران مدیری با بیان اینکه بازنشسته شده است خاطرنشان کرد: اطلاعی ندارم!

پیشتر محمدرضا خشرو مدیر شبکه نسیم درباره این موضوع اظهار کرده بود: دورهمی بعد از اینکه مسئله اداری‌اش حل شود حتماً آن را پخش می‌کنیم. مشکلی با پخش این برنامه نداریم، اما مسئله اداری وجود دارد که ربطی به آقای مدیری هم ندارد.

لازم به ذکر است «دورهمی» که پخش آن از سال ۹۴ آغاز شد، در ابتدا در قالب تاک‌شو و با حضور چهره‌های معروف به روی آنتن می‌رفت، اما در ادامه این برنامه با تغییر قالب، به‌صورت یک مسابقه تلویزیونی به روی آنتن رفت.

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های پنجم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از برگزاری جشنواره خیریه غذا در بیمارستان کوثر سمنان
  • شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
  • ورزشی‌های چهارم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • دیدار ۴۶ کارگر استان گیلان با رهبر انقلاب
  • ورزشی‌های سوم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از عرضه کالاهای تنظیم بازار در بیارجمند
  • آیین بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد