Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضوان حکیم زاده روز دوشنبه در بازدید از ایرنا، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا استان تهران افزود: بر اساس نشانگرهایی که در شورای عالی آموزش و پرورش تعیین شده، در هیچ کلاس ابتدایی نباید تراکم بالای 26 نفر داشت.
وی یادآورشد: متاسفانه سازمان اداری و استخدامی کشور مبنای محاسبه نیروی انسانی در آموزش و پرورش را نسبت دانش آموزان به معلمان قرار داده و در آن مناطق محروم که ممکن است با تراکم بالای دانش آموزان مواجه باشند، مورد نظر قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حکیم زاده اظهار داشت: نتیجه این محاسبه غلط ، شکل گیری کلاس های پر تراکم است که باید به آن گوناگونی فرهنگی ناشی از مهاجرت مردم از مناطق مختلف به حاشیه شهرها را هم اضافه کرد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: سهمیه استخدامی معلمان آموزش ابتدایی در سند تحول بنیادین در اولویت قرار دارد.
وی اظهار امیدواری کرد مناطق حاشیه ای و محروم به صورت خاص مد نظر قرار گیرد و معلمان مورد نیاز برای پاسخگویی به این تراکم جذب شوند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین اظهار داشت: تفاهم نامه ای با کانون اتومبیلرانی و جهانگردی برای آموزش نکات ایمنی به مربیان به عنوان مسئولیت اجتماعی خود امضا شده است.
بیش از 380 هزار معلم هفت میلیون و 629 هزار و 106 نفر دانش‌آموز دوره ابتدایی را در سطح کشور تحت تعلیم دارند.

تهرام/3001//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی آموزش و پرورش استان تهران دانش آموزان معلم وزارت آموزش و پرورش منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند

به گزارش تابناک، علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری پیرامون سلامت روان معلمان اظهار داشت: در حال حاضر تنبیه بدنی دانش آموزان بسیار اندک است. در پذیرش معلمان جدید به صورت کانون‌های ارزیابی، معلمان را بررسی کردیم و مهارت گفتاری، رفتاری، روحیات مورد نیازبرای معلمان و شخصیت و... بررسی می‌شود.

وی افزود: ۶۰ درصد نمره آزمون استخدامی به مبحث سلامت روان تعلق گرفته است تا با ضریب دادن به آن معلم با شخصیتی وارسته، آرام و صبور وارد آموزش و پرورش شود.

وی بیان داشت: معلمان شاغل در نظام تعلیم تربیت شور ما، به حق جزو بهترین‌ها هستند و ما کمترین مسائل نامطلوب را داریم.

فرهادی تصریح کرد: در گروه کیفیت بخشی، ۱۹ هزار نفر جذب خواهد شد که بیش از ۲ هزار نفر آن‌ها مشاور مراکز مشاوره هستند.

گفتنی است هنوز ما در کلاس‌های درس شاهد رفتار خشن و بعضا کتک زدن دانش آموزان توسط معلمان و آموزگاران هستیم. همچنین قرار است در قانون استخدامی آموزش و پرورش سلامت روان معلمان را لحاظ کند.

دیگر خبرها

  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است