Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-02@02:50:00 GMT

تصویر ماهواره‌ای چهارمین جزیره بزرگ دنیا

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۵۵۱۴

رکنا: آژانس فضایی اروپا" به عنوان عکس فضایی هفته تصویری از جزیره "ماداگاسکار" منتشر کرده است.

به گزارش رکنا، این تصویر توسط ماهواره " سنتینل-۳ " (Sentinel-۳) به ثبت رسیده وجزیره "ماداگاسکار" را نشان می‌دهد. این جزیره در کنار سواحل جنوب شرقی آفریقا واقع شده و بالغ بر ۲۵ میلیون نفر جمعیت دارد و چهارمین جزیره بزرگ دنیا محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ۹۰ درصد از حیات وحش و زیست گیاهی این جزیره مختص خودش بوده و تنوع زیستی این جزیره هم‌اینک به خاطر رشد زیاد جمعیت انسانی و دیگر تهدید‌ها با مخاطره روبه‌رو است.

" سنتینل-۳" نام یک مجموعه ماهواره دیدبانی زمین است که توسط "آژانس فضایی اروپا" به عنوان بخشی از برنامه "کوپرنیک" توسعه یافته است.

برنامه کوپرنیک پروژه‌ای اروپایی با هدف تثبیت توانایی اروپا در دیدبانی زمین است و به منظور دسترسی مقامات اروپا و دیگر کشور‌ها به اطلاعات دقیق طراحی شده است تا در جهت مدیریت محیط، فهم و کاهش اثرات تغییر اقلیم قدمی برداشته شود.

هدف اصلی مأموریت "سنتینل-۳" اندازه‌گیری توپوگرافی سطح اقیانوس، دمای سطح زمین و دریا، اندازه‌گیری رنگ سطح زمین و اقیانوس با دقت مورد نیاز است تا برای سامانه‌های پیش‌بینی وضعیت اقیانوس‌ها و پایش‌های زیست‌محیطی و اقلیمی مورد استفاده قرار گیرد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

سکوت تلخ دختر 14 ساله کرمانشاهی در اسارتگاه روستایی شیطانی ناگهان زمین دهن باز کرد و زن جوان را بلعید + فیلم ماجرای یک نفوذی در سپاه / «عباس زریباف» کیست؟+عکس جاسوس منحرف انگلیسی در قامت مجتهد برای ثبت نام در خبرگان+ فیلم دختر باردار راز همخوابی زشت با پدرش را فاش کرد + عکس تجاوز جوان 21 ساله به زن همسایه پس از تماشای فیلم غیر اخلاقی+ عکس مرگ دردناک یک پلیس هنگام تعقیب دزدان بانک + فیلم آرین 4 ساله چطور در دیگ قرمه سبزی یک رستوران تهران افتاد؟ جزئیات قتل های تکان دهنده در زندان زنان تهران / فرشته را برای سکوت کشتند ! نقشه عربستان برای ترور سردار قاسم سلیمانی + جزئیات مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا سرنوشت شوم شهناز در آن شب سرد! 110 زن و مرد در تالار عروسی مسموم شدند/ در ارومیه رخ داد ! چای گیاهی برای اندام های زیبا+دستور تهیه حمام لیمو شیرین باکتری های بدبوی بدن را تنبیه می کند

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها ارز و سکه آژانس فضایی اروپا ماهواره ماداگاسکار عکس دنیا عکس ایران فیلم بازی تهران دختر سرقت افزایش قتل زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۵۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است

به گزارش صدای ایران از ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامد‌های درگیری نه‌تن‌ها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

دیگر خبرها

  • حل مشکل 50 ساله ساکنان قشم/ در سفر رئیس قوه قضائیه
  • مرد بازی‌های بزرگ؛ ادامه فصل فوق‌العاده وینیسیوس جونیور با رئال مادرید
  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟
  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • برگزاری تجمع در خاش برای حمایت از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • پیش بازی بایرن مونیخ - رئال مادرید؛ ال کلاسیکوی واقعی اروپا و بازی بزرگ نسل ما
  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • خاوی مارتینز: بایرن مونیخ - رئال مادرید بزرگ‌ترین جنگ تاریخ فوتبال است
  • شمسایی: کار سخت آدم‌های بزرگ، مدیریت و پشتیبانی می‌طلبد