Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:38:57 GMT

تاکید مدیرکل زندانهای گیلان بر تلاش برای حبس زدایی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۵۸۹۲

تاکید مدیرکل زندانهای گیلان بر تلاش برای حبس زدایی

رشت- ایرنا- مدیرکل زندان های گیلان با بیان اینکه همگام سازی برنامه های قضایی باید در اولویت ها و دستورالعمل های سازمانی قرار بگیرد، گفت: مسئولان اجرای احکام با اشرافیت به موادقانونی می توانند به عنوان یک اهرم قوی در راستای کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی استفاده بهینه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، سید حمید حسینی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی تخصصی مسئولان اجرای احکام زندان های استان افزود: آَشنایی و تسلط کامل به قوانین ، توانایی تصمیم گیری مناسب و صحیح،داشتن توان تجزیه و تحلیل مناسب همگام با به روز رسانی دانش تخصصی از موضوعاتی است که مسئولان اجرای احکام بایستی بر آنها تسلط داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : نباید مسئولان اجرای احکام ، کار خود را در یک چارت خلاصه کنند؛بلکه باید در چارچوب قانون نظرات سازنده ، پیشنهادات موثر ، ایده و خلاقیت داشته تا بسترها و فضاها و چارچوب ها برای تدوین و تبیین پیشرفت در کارهای تخصصی ، ارتقای سطح بهره وری، حداکثر سازی بهره وری با استفاده از خلاقیت را گسترش دهند.
وی همچنین آشنایی و تسلط کامل بر قوانین زندان و تعاملات هر چه بیشتر و سازنده با قضات اجرای احکام زندان ها ، صبر و تحمل و خویشتنداری، برخورد مناسب با مراجعان و خانواده زندانیان را یکی از موفقیت های سازمانی عنوان و تصریح کرد: هر چه بیشتر و تخصصی تر کارها را انجام دهیم ، تجزیه و تحلیل صحیح تر خواهیم داشت.
حسینی اضافه کرد: تسلط داشتن به نرم افزارهای تخصصی و سامانه های الکترونیکی در نظر گرفته شده در عصر اطلاعات و ارتباطات می تواند دستیابی به اهداف را برای ما آسانتر سازد و با بالابردن دانش فنی در حوزه تخصصی می توان از تاسیسات حقوقی به نحو مقتضی بهره برد.
حسینی در ادامه تعامل هر چه بیشتر با شورای حل اختلاف مستقر در زندان ها را یکی دیگر از دستاوردهای فنی در استفاده از امتیازات قانونی در راستای کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی ذکر و بیان کرد: اینچنین تعامل ،نگرش و رویکردی می تواند منجر به بازگشت سعادتمندانه زندانی به آغوش خانواده و تطابق با جامعه باشد.
مدیر کل زندان های گیلان همچنین شناخت چالش ها و تبدیل آن به فرصت ها را از مسئولان اجرای احکام خواستار شد و گفت: داشتن اهداف بلند مدت ، استراتژی ، سودآوری، بهره‏ وری و همگام بودن با برنامه های سازمانی و دستورالعمل ها در رسیدن به اهداف کلان سازمان موثر است.
هم اندیشی تخصصی مسئولان اجرای احکام ، با حضور رییس اداره قضایی ، کارشناسان ، معاون اداری مالی و مدیر کل زندانهای استان گیلان برگزار شد.
کاهش جمعیت کیفری و صدور احکام جایگزین یکی از سیاست های دستگاه قضایی است.
7296 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي زندان گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۵۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: CT اسکن مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت با همکاری و مشارکت گروه مپنا در نیمه دوم فروردین امسال راه اندازی شده و بهره برداری از آن، سطح ارائه خدمات درمانی را در این مرکز تخصصی و فوق تخصصی ارتقا داده و موجب افزایش رضایت مندی مردم و دریافت کنندگان خدمت شده است.

او افزود: پیش از راه اندازی CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت، بیماران مرکز به ناچار باید به مراکز آموزشی درمانی مستقر در شهر ارجاع می‌شدند که این مسئله علاوه بر معطلی و طولانی کردن روند درمان، خطراتی را متوجه بیماران و کار را بر کادر درمان در دیگر مراکز آموزشی درمانی مرکز استان مضاعف می‌کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: از ابتدای راه اندازی آزمایشی CT اسکن این مرکز تاکنون بیش از ۴۰ بیمار خدمات تصویربرداری مورد نیاز را دریافت کرده اند؛ این در حالی است که این بخش هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده و یقینا در آینده نه چندان دور نیاز بسیاری از مراکز درمانی را نیز پاسخ خواهد داد.

به گفته دکتر آشوبی، در حال حاضر قیمت دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در بازار حدود ۱۳ میلیارد تومان است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان تنها یک میلیارد تومان برای آماده کردن فضا و تجهیزات هزینه کرده است.

او تصریح کرد: نصب و راه اندازی دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس در مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور رشت به عنوان یک مرکز تخصصی و فوق تخصصی درمان کودکان در استان گیلان، یکی از جلوه‌های برون‌سپاری و بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در تهیه و ارائه بسته‌های خدمتی سلامت به مردم است که علاوه بر خدمت با کیفیت و ارزان، هزینه تمام شده برای دولت را نیز کاهش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بیشتر صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • بهره‌مندی ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی از عفو و نهادهای ارفاقی در سال ۱۴۰۲
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • میزگرد تخصصی مهر گیلان برگزیده جشنواره در مسیر انتخاب شد
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات