Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر اسپانیا در اظهاراتی گفت: اگر به جای ترزا می بود برای برگزاری یک همه‌پرسی دوباره درباره برگزیت تلاش می‌کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا برجسته‌ترین رهبر اروپایی است که از برگزاری یک همه‌پرسی دوم بریگزیت در انگلیس حمایت کرده و از تصمیم این کشور برای رفتن به سمت جدایی و «در خودجذبی» انتقاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر اسپانیا در مصاحبه با مجله پولتیکو گفت: اگر من به جای ترزا می، نخست وزیر انگلیس بودم بی‌تردید برای یک همه‌پرسی دوم بریگزیت فراخوان می‌دادم.

سانچز گفت‌، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا یک امر دردناک برای هر دو طرف بوده و از دولت ترزا می تقاضا کرد تا با همه‌پرسی دیگر به منظور فراهم کردن ورود مجدد در آینده برگزار کند.

وی تاکید کرد: این درست است که ما اکنون در آستانه امضای یک توافق گذار هستیم، اما من دوست دارم دولت بریتانیا برای دومین همه‌پرسی درخواست دهد. البته منظور من الان نیست بلکه آینده است. برای آنکه بریتانیا بتواند دوباره به اتحادیه اروپا به نحوی برگردد.

سانچز خاطرنشان کرد: با وجود آنکه بریتانیا یک کشور شگفت‌انگیز است و تاثیری مثبت بر سیاست‌های اروپا می‌گذارد، اما قدم به راه «جذب خود شدن» گذاشته که نه برای خود بریتانیا خوب است و نه برای اروپا.

وی افزود: من فکر می‌کنم این یک ضرر بزرگ برای هر دو طرف خواهد بود و امیدوار هستم در آینده روی آن تجدیدنظر شود.

نخست وزیر اسپانیا در عین حال تصریح کرد: شدت مخالفت عمومی با بریگزیت را می‌توان نزد صدها هزار تظاهرکننده که ماه گذشته میلادی در تظاهرات (موسوم به رای مردم) شرکت کردند و همین‌طور در حمایت فزاینده اسکاتلندی‌ها از همه‌پرسی دوم استقلال مشاهده کرد.

سانچز که خودش همچنان درگیر تبعات همه‌پرسی استقلال کاتالونیا در سال گذشته است، گفت: تمام خاصیتی که این رفراندوم‌ها دارند ایجاد شکاف و قطبی‌کردن جوامع است.

سانچز به پولتیکو گفت: دولت او خواهان مذاکراتی بر سر یک توافق جدایی عملگرایانه است که منافع کلی مجموعه اتحادیه اروپا را اولویت دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بریگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۶۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس از افزایش بودجه نظامی این کشور در بحبوحه جنگ اوکراین خبر داد.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لندن در نظر دارد در بلندمدت ۱۰ میلیارد پوند برای حمایت از صنایع دفاعی این کشور هزینه کند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد و باید از آن جلوگیری کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این کشور در نظر دارد تا بسته ۶۱۷ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین اختصاص دهد. این بسته شامل بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است، می‌شود.

کد خبر 6086856

دیگر خبرها

  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت
  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • نخست وزیر پشت ژاوی در آمد!
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین