Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@16:29:02 GMT

۶ کاربرد جالب استفاده از وازلین برای باغچه!

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۶۱۳۲

۶ کاربرد جالب استفاده از وازلین برای باغچه!


یک قوطی از وازلین در خانه می‌تواند کار‌های خارق‌العاده‌ای برای باغچه شما انجام دهد. در این جا ۶ کاری که وازلین می‌تواند برای باغ شما انجام دهد را به شما معرفی می‌کنیم.
پیش از این شما درباره کابرد آن برای درمان‌های موضعی خوانده‌اید. ولی اینجا راهنما استفاده از وازلین برای باغبان‌ها وجو دارد. با مطالعه مطلب زیر موارد جالبی در مورد مصرف وازلین فراخواهید گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۱- از زنگ زدن ابزار خود جلوگیری کنید.
با استفاده از وازلین ابزار باغبانی خود را در بهترین حالت قراردهید. به این صورت که پس از کار یک لایه از وازلین را به تمامی تیغه‌ها و لبه‌های ابزار خود بمالید تا از زنگ زدن آن‌ها جلوگیری کند.

۲- از شر مورچه‌ها خلاص شوید.
وقتی صحبت از کنترل مورچه‌ها و سایر حشرات مشابه می‌شود، وازلین می‌تواند کارساز باشد. زیرا بافت چسبنده و غلیظی دارد. پس اگر در خانه، باغچه یا باغ خود با هجوم مورچه مواجه شدید، مقداری از وازلین را به نقطه‌های ورودی مکان مورد نظر خود بزنید.

۳- موش‌ها را از پرندگان خانگی دور نگه دارید.
این یکی از جالب‌ترین موارد استفاده از وازلین در لیست ماست. یک روش غیرشیمیایی و کاملا طبیعی برای دور نگه داشتن موش‌ها از پرندگان خانگی و یا هرجایی که نمی‌خواهید پرندگان را در فضای محبوسی قرار دهید، می‌باشد. وازلین یک لایه سطحی لغزنده ایجاد می‌کند که اجازه نزدیک شدن موش‌ها به پرندگان را نمی‌دهد.

۴- پس از باغبانی، دستان خود را با وازلین چرب کنید.
پس از کار با خاک در باغ، به دستان خود کمی وازلین بمالید تا آن‌ها را مرطوب کند. متخصصین پوست وازلین را برای مواردی مثل خشکی پوست و اگزما توصیه می‌کنند. این یک داروی شیمیای بی‌خطر و ارزان است. یک مطالعه بالینی که در سال ۱۹۹۳ انجام شد نشان داد که نه تنها وازلین پوست را مرطوب می‌کند، بلکه سلول‌های چربی پوست را که در پوست‌های خشک آسیب دیده‌اند، ترمیم می‌کند.

۵- گیاهان مصنوعی خود را با وازلین طبیعی و براق جلوه دهید.
استفاده از وازلین برای گیاهان زنده می‌تواند به آن‌ها آسیب برساند. درحالی که شما می‌توانید مقداری از آن را به گیاهان مصنوعی خود بمالید و آن‌ها را طبیعی و براق کنید. این یک واکس ساده برای گیاهان است. با استفاده از آن گرد و غبار و دود را از برگ‌ها پاک کنید.

۶- از صعود حشرات از درخت جلوگیری کنید.
اگر می‌خواهید از بالا رفتن حشرات به ویژه مورچه‌هایی که به دنبال غذا و شکار شته‌ها به درختان و گیاهان حمله می‌کنند جلوگیری کنید، وازلین می‌تواند به شما کمک کند. یک لایه ضخیم از وازلین را به تنه درختان و ساقه گیاهان بمالید. وازلین مورچه‌ها را به دام می‌اندازد و رفت و آمد آن‌ها را متوقف می‌کند.   منبع: فوت و فن 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: باغبانی مورچه موش وازلین گیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۶۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین شاعر شیعی کشمیر

نسخه خطی نفیسی از دیوان «جویا تبریزی» در کتابخانه خدابخش هندوستان نگهداری می‌شود. او را بزرگترین شاعر شیعی کشمیر می‌دانند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نسخه خطی نفیسی از سروده‌های «جویا تبریزی» در کتابخانه خدابخش هند نگهداری می‌شود. میرزا داراب‌بیگ، متخلص به جویا، از شاعران شیعی سده یازدهم و آغاز سده دوازدهم در هند بود. پدرش، ملاسامری، شاعر بود و سامری تخلص می‌کرد. اجداد جویا در اصل ایرانی بودند و از آنجا به کشمیر مهاجرت کرده بودند. او در کشمیر به دنیا آمد. برخی منابع، اصل وی را تبریزی دانسته‌اند و کلیاتش نیز با همین عنوان به چاپ رسیده است. برادر او، کامران‌بیگ، نیز شاعر بود و «گویا» تخلص می‌کرد، ولی به اندازه جویا شهرت نیافت.

از زندگی جویا اطلاع چندانی در دست نیست. بنابر آنچه در باره او نوشته‌اند، وی معاصر اورنگ‌زیب عالمگیر بود و استادان او در شعر ملاعلی‌رضا تجلی، محمد سعید اشرف مازندرانی و میر معزفطرت بودند. او در سخن‌پردازی از صائب تبریزی پیروی می‌کرد و به‌نوشته واله‌ داغستانی در کشمیر با کلیم و صائب ملاقات کرده بود.

آرزو, وی را برجسته‌ترین شاعر کشمیر دانسته و گفته است که تمام شاعران کشمیر پس از او, یا از شاگردانش بوده‌اند یا از تربیت‌شدگان وی بودند. جویا در اشعار خود حاکمان کشمیر را مدح کرده است، به‌ویژه نواب ابراهیم‌خان، که مانند جویا شیعه‌مذهب و از حامیان بزرگ او بود و در تربیت شعری‌اش تاثیر مهمی داشت.

قدیمی‌ترین قرآن جهان کجاست؟

اهمیت جویا در غزلسرایی اوست. از ویژگی‌های شعری او مضامین بدیع و کاربرد ترکیبات استعاری و مجازی و متناقض‌نما (پارادوکس)، کاربرد فراوان امثال و اصطلاحات، به‌کاربردن صنعت مراعات‌ نظیر و تمثیل و ارسال‌المثل، و مهارت در ساختن مادّه‌ تاریخ است. نثر او مرصع و متکلفانه است. جویا اشعاری در استقبال از غزلیات حافظ سروده و اشعاری را نیز از کلیم و صائب و طالب تضمین کرده است. او قصایدی در نعت امامان معصوم دارد. وی در سال 1706م/ 1118ق در کشمیر درگذشت.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • بمب منفجرنشده‌ای که 100 سال زینت‌بخش یک باغچه بود! (+عکس)
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • راهنمای خرید پارتیشن اداری و کاربرد های آن
  • بزرگترین شاعر شیعی کشمیر
  • تعریف کمپوست
  • پنج کاربرد برتر و جذاب قایق بادی
  • حساسیت‌های فصل بهار و راه‌های درمان آن