Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@23:35:17 GMT

ارکستر مجلسی تهران در برج میلاد می‌نوازد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۶۱۵۰

ارکستر مجلسی تهران در برج میلاد می‌نوازد

ارکستر مجلسی ایران به رهبری منوچهر صهبایی در مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به اجرای برنامه می‌پردازد.

به گزارش ایسنا، ارکستر مجلسی ایران به رهبری منوچهر صهبایی روز سه‌شنبه (۲۲ آبان ماه) در مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران چهار اثر کوتاه از یوهان اشتراوس شامل «پیتزیکاتوپولکا» و «مارش رادیسکی»، دیمیتری شوستاکوویچ شامل «والس از سوئیت جاز شماره‌ی دو» و حسین دهلوی شامل بخشی از سوئیت «بیژن و منیژه» را اجرا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی کوتاه تهران که از بخش‌های مختلف آن از روز جمعه (هجدهم آبان ماه) در پردیس سینمایی ملت آغاز شده، ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه (۲۲ آبان ماه) در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود. 

ارکستر مجلسی ایران به رهبری منوچهر صهبایی و مدیریت منیژه صهبایی فروردین ماه سال ۹۶ با هدف ارایه موسیقی کلاسیک جهانی و ارتقای فرهنگ شنیداری اعلام موجودیت کرد.

این مجموعه موسیقایی به منظور ارائه رپرتوار موسیقی ایرانی و جهانی تشکیل شده و هدف آن اجرای موسیقی مجلسی در سطح نزدیک به استاندارد جهانی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۶۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوروک ؛ از مهم ترین مراکز مذهبی در بین النهرین(+عکس)

عصر ایران - اوروک (Uruk) از شهرهای باستانی سومر در منطقه بین النهرین بود. این شهر در فاصله 250 کیلومتری از جنوب شهر بغداد، روی شاخه باستانی رود فرات که در کتاب مقدس به نام ارخ (اکنون وارکه) شناخته می شود، قرار داشت.

اورک؛ جایی که افسانه ها و تاریخ به هم نزدیک می شوند

اوروک نخستین شهر بزرگ سومر بود که در قرن پنجم پیش از میلاد ساخته شد. این یکی از بزرگترین سکونتگاه های سومریان و از مهم ترین مراکز مذهبی در بین النهرین محسوب می شد. از حدود 5000 پیش از میلاد تا قرن پنجم پس از میلاد، این شهر به طور مداوم مسکونی بود.

نوشته های خط میخی نشان می دهند که گیلگمش، پادشاه نخستین دودمان حاکمان این شهر و قهرمان حماسه معروف به نام او، دیوارهای شهر را در 4700 سال پیش ساخت. همچنین، مجموعه معبد Eanna توسط وی ساخته شد که وقف الهه Inanna، یا Ishtar، الهه عشق، زایش و جنگ شده بود.

اوروک در دو زمینه شهر مهمی محسوب می شد: دین و علم. هزاران لوح گلی به دست آمده که قدمت آنها به دوران آغازین نگارش در حدود 5000 سال پیش باز می گردند، این امر را تایید می کنند.

دوره اوروک شاهد ظهور زندگی شهری در بین النهرین بود و به تمدن کامل دوره عتیق منتج شد. اوروک یکی از بزرگترین سکونتگاه ها با ساختمان هایی چشمگیر و اولین شواهد از آغاز نگارش محسوب می شود.

اوروک را می توان به نوعی نخستین شهر بین النهرین و جهان نامید. این شهر در سراسر هزاره سوم پیش از میلاد، اهمیت خود را حفظ کرد، اما در دوره‌های بعد رو به زوال رفت.

به راستی، اوروک نقش مهمی در اسطوره شناسی تمدن های بین النهرین ایفا کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ویرانه های خاتوشا ترکیه و سنگ سبز مرموز! (+عکس)

دیگر خبرها

  • تصاویر باورنکردنی: کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏
  • مقایسه توان تسلیحاتی ایران و اسرائیل | تهران چه برتری نظامی نسبت به تل‌آویو دارد؟
  • اوروک ؛ از مهم ترین مراکز مذهبی در بین النهرین(+عکس)
  • بالاخره شاخه غربی بزرگراه یادگار امام تکمیل می شود | افتتاح ۲۵ تقاطع جدید و کوتاه شدن مسیر مردم در سال جاری
  • ارزیابی توان تسلیحاتی ایران و اسرائیل/ برتری تهران نسبت به تل‌آویو چیست؟
  • سپاهان با روش جدید: زکی‌پور حمله کن!(عکس)
  • سحرگاه بیم و امید ۴محکوم به مرگ پای چوبه دار
  • ارتباط حمید نوری با خانواده اش بار دیگر قطع شد
  • رژه یگان‌های پهپادی ارتش شامل پهپاد‌های کمان ۱۲، کرار، مهاجر و صادق در مراسم روز ارتش تهران+ فیلم
  • معرفی داوران مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی