Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس گزارش مرکز آمار ایران ، نرخ تورم نقطه ای خوارکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات در کل کشور و برای مهر به ۴۷.۵ درصد رسید.

 براساس آماری که مرکز آمار ایران منتشر کرده است، نرخ تورم نقطه ای خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات در پایان مهر با ۱۱.۴ درصد رشد نسبت به ماه قبل از آن به ۴۷.۵ درصد رسید. این رقم در شهریورماه ۳۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصد محاسبه شده بود.براین اساس نرخ تورم نقطه ای خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات برای دهک اول جامعه از ۳۲.۸ درصد در شهریورماه به ۴۶.۲ درصد در مهر افزایش یافته است. این رقم برای دهک دوم جامعه نیز در مهر به ۴۷.۳ درصد رسیده که نسبت به ماه قبل از آن ۱۲.۶ درصد افزایش نشان می دهد.

دهک سوم شاهد بالاترین تورم خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات در مهرماه بوده به نحوی که تورم نقطه ای از ۳۵.۴ درصد در شهریور برای این دهک، به ۴۷.۸ درصد در ماه هفتم سال رسیده است.

درحالی که نرخ تورم نقطه ای خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات برای دهک چهارم در شهریورماه ۳۵.۷ درصد بود، این رقم در مهرماه به ۴۷.۷ درصد افزایش یافت. همچنین این رقم برای دهک پنجم در هفتمین ماه سال ۴۷.۵ درصد بوده که نسبت به ماه قبل از آن ۱۱.۴ درصد رشد نشان می دهد.

اما تورم نقطه ای خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات برای دهک ششم از ۳۵.۹ درصد در شهریورماه به ۴۷.۳ درصد در مهرماه رسیده است.

این رقم در هفتمین ماه سال برای دهک هفتم نیز ۴۷.۳ درصد محاسبه شده است که رشدی ۱۱.۴ درصدی نسبت به شهریورماه داشته است.

تورم نقطه ای خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات برای دهک هشتم در حالی در مهر ۴۷.۰ درصد ارزیابی شده که این رقم در ماه قبل از آن برای این دهک ۳۶.۱ درصد بوده است.

دهک نهم اما شاهد کمترین نرخ تورم نقطه ای خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات در مهرماه بوده به نحوی که ۴۶.۰ درصد ارزیابی شده است. این رقم برای این دهک در ماه قبل از آن ۳۵.۶ درصد محاسبه شده بود.

این رقم برای دهک دهم نیز از ۳۶.۴ درصد در شهریورماه به ۴۶.۵ درصد در مهرماه رسیده که افزایشی ۱۰.۱ درصدی را نشان می دهد.

 

صدا و سیما

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000AoY برچسب ها: نرخ تورم ، مواد خوراکی ، تورم نقطه به نقطه

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نرخ تورم مواد خوراکی تورم نقطه به نقطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۶۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۵ میلیارد ریال مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از کشف انبار مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار علی محمدی ظهر امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در تشریح این خبر اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان پس از اطلاع از دپو و نگهداری مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در یکی از انبارهای حاشیه شهر تبریز، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران با هماهنگی قضائی، در بازرسی از انبار شناسایی شده انواع کالای قاچاق، شامل ۳۹۰ کارتن شکلات، ۱۳۲ بسته نوشابه انرژی زا و ۷۴ قلم لوازم بهداشتی و شوینده کشف کردند.

سردار محمدی با اشاره به اینکه کارشناسان مربوطه ارزش کشفیات به دست آمده را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: هر گونه فعالیت در خصوص کالای قاچاق زمینه رکود اقتصادی و افزایش تورم را فراهم می‌کند که پلیس با مشارکت مردمی با اینگونه افراد برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

کد خبر 745818

دیگر خبرها

  • کاهش۶ درصدی تورم سالانه در زنجان
  • تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • تورم سالانه در زنجان ۶ درصد کاهش یافت
  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت
  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور
  • ۱۵ میلیارد ریال مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز کشف شد
  • کشف ۱۵ میلیارد ریال مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز
  • افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌
  • کـارنامه خوراکی‌ها؛ رشد ۲۰۰ درصدی قیمت خوراکی‌ها در دو سال
  • چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟