Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول سلطانی که به عنوان هنرمند نقاش، نمایشگاه «پیچ آخر» را تا ۲۲ آبان ماه در گالری طراحان آزاد برگزار کرده است به خبرنگار مهر گفت: ۱۰ تابلوی نقاشی با ابعاد ۱۷۰×۱۹۰ در این نمایشگاه دارم که در کنار ۲ تابلوی کوچک با ابعاد ۱۰۰× ۱۲۰ به نمایش گذاشته شده است.

وی با یادآوری اینکه قرار نیست مدت زمان برگزاری این نمایشگاه تمدید شود درباره آثاری که در نمایشگاه ارایه کرده است، تصریح کرد: نقاشی‌هایم اکریلیک روی بوم است و اگرچه بسیاری از افراد سبک نقاشی‌هایم را پاپ آرت می‌دانند اما خودم عنوان خاصی برای کارهایم در نظر نگرفته‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطانی درباره سوژه نقاشی هایش گفت: در هر تابلوی این نمایشگاه یک تصویر دیده می‌شود، در یک تابلو سوپرمن، در یکی دیگر ناصر ملک مطیعی، در دیگری عکس سرباز، پرتره پدرم و در بوم‌های ۱۰۰×۱۲۰ میکی موس و لوک خوش شانس که هیچ ربطی به هم ندارند نقاشی شده است.

این هنرمند نقاش با تاکید بر اینکه این نمایشگاه با توجه به تفاوت حال و هوای هر یک از تابلوها، یک مجموعه‌ محسوب نمی‌شود، درباره تابلوهایی که بدون چارچوب به دیوار آویخته شده است، بیان کرد: من رزومه‌ای در سینما دارم که باعث شد به این شکل از ارایه آثار روی آورم و اتفاقا تابلوها به واسطه ابعاد و آشنا بودن تصاویرشان برای بسیاری از سینمادوستان، کار را به پرده سینما نزدیک کرده است و به همین دلیل احساس کردم ارایه تابلوهای بدون قاب می‌تواند آن را جذاب‌تر کند و در رساندن فضایی که در آن کار می‌کنم، کمک می‌کند. ضمن اینکه از نظر مکانی محدودیت برای نصب ۱۲ چارچوب و قاب بزرگ در گالری داشتم و برای انبار کردن و نگهداری تابلوهای قاب‌دار آن هم با ابعاد بزرگ، باید انباری در نظر می‌گرفتم تا بتوانم این تابلوهای قاب‌دار را در آن جای دهم.

وی افزود: وقتی تصمیم به برگزاری نمایشگاه در این گالری گرفتم فکر کردم این شکل از ارایه بهتر است چون هم به محتوا کمک می‌کند و هم از نظر مکانی دچار محدودیت نمی‌شوم. از این نوع ارایه بسیار راضی هستم و فکر می‌کنم در نمایشگاه‌های بعدی‌ام هم به همین روش آثارم را به نمایش بگذارم.

سلطانی که در این نمایشگاه، آثاری را که از ۲ سال پیش خلق کرده به نمایش و فروش گذاشته است درباره قیمت‌گذاری آثارش گفت: تابلوهای بزرگ را ۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده‌ام و دو تابلوی کوچک را با بهای ۵ میلیون تومان به فروش گذاشته‌ام.

سلطانی درباره شیوه خلق آثارش نیز تشریح کرد: زمانی که نقاشی می‌کشم به هیچ چیز نمی‌اندیشم و با بازی رنگ به جایی می‌رسم که حس می‌کنم لازم است یک تصویر را روی بوم نقاشی کنم. در آثارم اتودهای از پیش تعیین‌شده‌ای وجود ندارد و در کارهایم موضوعیت خاصی را دنبال نمی‌کنم بلکه صرفا ارتباط من با بوم، رنگ و اتفاقاتی که در زمان نقاشی می‌افتد کار را پیش می‌برد.

وی تاکید کرد: من از شخصیت‌هایی که برای عموم مردم شناخته شده هستند در برخی از کارهایم استفاده می‌کنم البته پیش از تصمیم به کشیدن تصویر یک شخصیت، جریان نقاشی و اتفاقات من را پیش می‌برد و آنچه در آخر به کار اضافه می‌شود، حس درونی‌ است که در آن  روز یا هفته‌ داشته‌ام و این بخش از کار بسیار حسی است.

این نقاش درباره تکنیک خاص هر هنرمند تشریح کرد: در کار هنری، اصل این است که هرچه را که در درون داریم به صورت شفاف روی بوم پیاده کنیم، یعنی باید هم توانایی داشته باشیم که بتوانیم تمام حس‌ها را روی بوم نشان دهیم و هم اینقدر مسلط باشیم که با متریال احساسمان را ثبت کنیم. با این روش نقاشی باید مخصوص هر هنرمند شود تا کسی نتواند از روی آن کپی‌برداری کند.

نمایشگاه «پیچ آخر» تا ۲۲ آبان ماه در گالری طراحان آزاد به نشانی میدان فاطمی ، میدان گلها، میدان سلماس، شماره ۵ برپاست.

کد خبر 4454560

منبع: مهر

کلیدواژه: رسول سلطانی نمایشگاه نقاشی تئاتر ایران سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران فیلم کوتاه هالیوود سینمای مستند سریال ایرانی کنسرت موسیقی فیلم سینمایی برنامه تلویزیونی موسیقی ایرانی دوازدهمین جشنواره سینماحقیقت پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۶۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| نقاشی جدید حسن روح‌الامین برای سروده مقام معظم رهبری

حسن روح‌الامین، نقاش ایرانی، در صفحه اینستاگرام خود تصویری از یک نقاشی دیجیتال که براساس سروده جدید رهبر انقلاب است منتشر کرد. 

دیگر خبرها

  • عکس| «بانو سوسانو» در نمایشگاه نقاشی
  • برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور
  • رویت یک پژو ۲۰۶ با نقاشی عجیب در خیابان‌های ایران | تصویـر
  • افتتاح نمایشگاه نقاشی در دامغان
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «در شکوه هفتمین اقرار» در یزد
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • عکس| نقاشی جدید حسن روح‌الامین برای سروده مقام معظم رهبری