Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی به همراه رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در جلسه‌ای دو ساعته با نمایندگان تشکل‌های صادراتی، علاوه بر دریافت نقطه نظرات فعالان اقتصادی در رابطه با شیوه بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور که در قالب بخشنامه بانک مرکزی، ابلاغ شده است، وعده دادند که دستورالعمل جدید با لحاظ کردن نظرات بخش‌خصوصی، تا فردا (سه‌شنبه ۲۲ آبان‌ماه) ابلاغ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه، حسین سلاح‌ورزی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، مظفر علیخانی، معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق بازرگانی ایران، جمشید نفر، دبیرکل کنفدراسیون صادرات ایران و عدنان موسی‌پور، رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند که به بیان نقطه نظرات صادرکنندگان و فعالان اقتصادی در رابطه با شیوه بازگشت ارز حاصل از صادرات پرداختند.

خبرهای خوب ارزی برای صادرکنندگان در راه است

عدنان موسی‌پور، رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح جزئیات جلسه امروز صادرکنندگان با رئیس کل بانک مرکزی گفت: صحبت صادرکنندگان در این جلسه، لغو پیمان‌سپاری ارزی بود که کلیت این موضوع از سوی رئیس کل بانک مرکزی مورد پذیرش واقع نشد، اما مقرر گردید تا اصلاحیه دستورالعمل شیوه بازگشت ارز حاصل از صادرات با نظر صادرکنندگان که در این جلسه مطرح شد، فردا ابلاغ شود.

وی افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مسیر کاملا با صادرکنندگان هم‌نظر بود، اما با توجه به شرایط خاص ارزی کشور، رئیس کل بانک مرکزی اصرار بر اجرای پیمان سپاری ارزی دارد؛ اما به نظر می‌رسد با توجه به مجموعه مذاکرات صورت گرفته در این جلسه، بخشنامه اصلاح شده و فردا خبر خوب ارزی برای صادرکنندگان در راه باشد.

موسی‌پور گفت: تغییرات مناسبی در قالب این اصلاحیه برای صادرکنندگان کوچک و متوسط لحاظ خواهد شد که امر تسهیل و بازگشت ارز حاصل از صادرات و نیز رفع تعهد ارزی را به دنبال خواهد داشت، این در حالی است که در این جلسه، میزان صادرات این صادرکنندگان ۶ تا ۷ میلیارد دلار تخمین زده شد که با توجه به شرایط کنونی کشور و نقش آفرینی این گروه از صادرکنندگان در تامین منابع ارزی کشور، مقرر گردید تا تسهیل بیشتری برای این گروه از صادرکنندگان ایجاد شود.

وی اظهار داشت: تغییری در دستورالعمل نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات در حوزه پتروشیمی و فولاد نسبت به گذشته ایجاد نخواهد شد و آن صادرکنندگان باید با شیوه قبلی ارز حاصل از صادرات را بازگردانند.

کد خبر 4456181 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: بانک مرکزی ایران رضا رحمانی صادرات غیرنفتی عبدالناصر همتی تحریم اقتصادی ایران قیمت نفت صادرات نفت بانک مرکزی ایران ایالات متحده آمریکا تولید نفت نفت خام گمرک ایران دلار وزارت صنعت معدن و تجارت فروش نفت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بورس صادرات غیرنفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۶۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد

مهدی ضیغمی، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و دومین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا در جمع خبرنگاران گفت: ایران بازارهای صادراتی عراق را از دست نخواهد داد. امیدواریم توافق جامع تجاری میان ایران و عراق به زودی امضا شود تا ایران بتواند به رقم توافق شده ۲۰ میلیارد دلار در تجارت با این کشور برسد.

ضیغمی در مورد صادرات خودرو از ایران به روسیه اظهار کرد: با مجوزی که از سوی استاندارد روسیه ارسال شده صادرات به روسیه و منطقه اوراسیا اتفاق خواهد افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن