Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@20:54:25 GMT

مقالات برتر دومین همایش سواد رسانه ای کتاب می شوند

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۶۲۸۰

مقالات برتر دومین همایش سواد رسانه ای کتاب می شوند

سیدمرتضی موسویان گفت: هر یک از مقالات که دارای مفهوم مستقل باشد و از سوی داوران دارای ارزش شناخته شود به صورت مجزا به اسم خود نویسنده اثر در صورت رضایت ارسال کننده مقاله، توسط انتشارات پشتیبان در قالب کتاب چاپ و در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد در گفت و گو با خبرنگار رسانه خبرگزاری شبستان درباره تاثیر برگزاری همایش های مختلف در افزایش سواد رسانه ای جامعه، به ویژه در میان خانواده ها گفت: یکی از مواردی که در ارائه شخصی ام در افتتاحیه همایش سواد رسانه ای بیان کردم این بود که پژوهشگری که در چین کار کرده بود معتقد بود بایستی حمایت های استراتژیکی از سوی دولت در این حوزه صورت بگیرد، یکی از این حمایت ها، حمایت از نشست ها و کنفرانس های مرتبط با موضوع سواد رسانه ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همایش می تواند با توجه به اینکه در دو زمینه علمی پژوهشی و تجربی کاربردی فعالان را فرا می خواند موثر باشد.  رشد 9 درصدی ارسال مقالات نسبت به سال گذشته نشان می دهد که همایش سواد رسانه ای توانسته جای خود را در میان فعالان باز کند.

 

مرتضی موسویان افزود:همایش سواد رسانه ای به فعالان این عرصه جهت می دهد، انتشار آنچه که در همایش قبل به دست آمد توقع را در همایش بعدی بالا می برد. همکاری با معاون وزیر آموزش و پرورش، دکتر حکیم زاده  و دکتر پارسا پور یکی از مدیران کل وزارت علوم باعث شده نتایج همایش اول از دید این وزارت خانه ها با اهمیت تلقی شود وادامه همکاری آنها در دومین همایش نشان می دهد علاقمند هستند به ارتقای سواد رسانه ای کمک کنند.

 

وی با بیان اینکه در پژوهش های انجام شده یکی از محورهای اصلی برای ارتقای سواد رسانه ای توجه خانواده ها به این بحث مهم است، افزود:خانواده به عنوان محور و نهاد جامعه در فرهنگ ایرانی اسلامی اگر دریابد که اهمیت سواد رسانه ای در حقیقت به حافظت از کودکان و نوجوانان و حتی جوانان در محیط های آنلاین کمک می کند، حمایت های بیشتری از این حوزه خواهد داشت. با توجه به اینکه امسال درصدد ترجمه آخرین مقالات در زمینه سواد رسانه ای بودیم، انجمن های فعال دراین حوزه در سراسر دنیا را رها نخواهیم کرد و راهکارهای آنها را مرور خواهیم کرد تا تجارب آنها در زمینه چگونه استفاده کردن از این فضا را مورد استفاده قرار بدهیم.

 

موسویان تاکید کرد: در انجمن سواد رسانه ای سعی خواهیم کرد جامعه بزرگی متشکل از تمامی فعالان و از جمله خانواده ها را گرد هم جمع کنیم و بتوانیم در فضایی که این امکان را به ما می دهد تا بتوانیم همیشه با آنها در تعامل باشیم جوامعی را ایجاد کنیم تا بتوانند هر روز به آخرین دستاوردها در این حوزه مجهز شوند و همچنین بحث مربوط به آموزش های حرفه ای را برنامه ریزی کنیم.

 

 

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد همچنین درپاسخ به این پرسش که دستاوردهای همایش سواد رسانه ای به چه شکل در اختیار خانواده که جامعه هدف این همایش هستند، قرار خواهد گرفت، گفت: خروجی همایش به شکل چاپ مقالات در دو زمینه علمی پژوهشی و کاربردی تجربی خواهد بود و اگر رضایت ارسال کنندگان مقالات جلب شود  هر یکی از کارها که دارای مفهوم مستقل و به لحاظ ارزش داده شده توسط داواران دارای جایگاه بالائی بود و مستحق گرفتن جایزه بود به صورت مجزا به اسم خود نویسندگان آنها توسط انتشارات پشتیبان که همکار ما در انجمن سواد رسانه ای در قالب کتاب هائی در قطع کوچک چاپ می شود و در اختیار همگان قرار می گیرد . گذشته از این موضوع همه اینها به صورت دیجیتال روی سایت انجمن قرار می گیرد.

 

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در آخر تاکید کرد: در این همایش هم معلمان و هم خانواده ها به تدریج عضو سواد رسانه ای می شوند. در یک کانال بسته های آموزشی که آماده می کنیم را به صورت مستمر برای این عزیزان خواهیم فرستاد. بنابراین همایش در حقیقت نشستی سالانه خواهد شد تا ما مرور کنیم چقدر جلو رفته ایم و چقدر فاصله داریم تا اهداف پیش بینی شده خودمان.

 

گفت و گو : الهام عطائی

 

پایان پیام/298

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد تحریم محمد جواد ظریف شیراز ایران شهیندخت مولاوردی زلزله کرمانشاه مناطق زلزله زده مددجویان کمیته امداد آمریکا مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال سواد رسانه ای وزارت ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۶۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش همایش پیرغلامان حسینی با تمام ظرفیت رسانه‌ای کرمان

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان گفت: تمام ظرفیت رسانه‌ای استان کرمان برای پوشش بیست و یکمین همایش پیرغلامان حسینی پای کار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، احمد علیرمضانی رئیس کمیته رسانه، اطلاع‌رسانی و فضای مجازی استان کرمان عصر امروز در نخستین نشست کمیته اطلاع‌رسانی بیست و یکمین همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی که در صدا و سیمای مرکز کرمان برگزار شد، اظهار داشت: کرمان افتخار میزبانی بیست و یکمین همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی را دارد.

وی با بیان اینکه کمیته اسکان، پشتیبانی و کمیته اطلاع‌رسانی از مهمترین کمیته‌های این همایش است، گفت: استان کرمان هیئت‌های بزرگی دارد و باید از تمام ظرفیت‌های هیئت‌های بزرگ و به‌نام استان استفاده کرد تا پیرغلامان بتوانند به‌خصوص در هیئت‌های بزرگ خانگی و خانه‌های حسینی برنامه اجرا کنند.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان با اشاره به اینکه باید برای بیش از 40 برنامه از امروز، برنامه‌ریزی داشته و ظرفیت‌سنجی کنیم، بیان کرد: مطبوعات و خبرگزاری‌هایی که در مسائل مذهبی به صورت تخصصی کار می‌کنند باید پای کار باشند تا بتوان به بهترین نحو این همایش را پوشش داد.

وی با اشاره اینکه هیئت‌های شاخص استان کرمان باید شناسایی و تا چند روز آینده معرفی شوند، افزود: هر چه سریع‌تر باید با ساخت کلیپ‌های ویدئویی ویژه اطلاع‌رسانی را شروع کنیم و تمام ظرفیت رسانه‌ای استان کرمان برای پوشش همایش پیرغلامان حسینی پای کار است.

علیرمضانی افزود: در تلویزیون نیز از تمام ظرفیت‌های خود برای معرفی و پوشش بیست و یکمین همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی در شبکه‌های مختلف سراسری استفاده کرده و برای آن برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه فضاسازی شهری و محیطی متناسب با برگزاری این همایش باید به نحو احسن انجام شود، بیان کرد: همایش پیرغلامان برای ما مهم است و برکات وجود امام حسین علیه السلام و این برنامه هم شامل حال همه می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان با اشاره به اینکه مهمترین رکن اجلاس برای خروجی کار، بهترین شکل اطلاع‌رسانی کردن کار است و باید هم‌افزایی با کمیته اطلاع‌رسانی داشت، افزود: فضای مجازی خیلی مهم است و باید کلیپ و برنامه‌های زیبا با هشتگ‌های واحد ساخته و در فضای مجازی منتشر شود تا گستره انتشار وسیع‌تر شود.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • همایش متمرکز آموزشی حجاج استان قم
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • پوشش همایش پیرغلامان حسینی با تمام ظرفیت رسانه‌ای کرمان
  • درگذشت ناگهانی دومین افشاگر نقص فنی بوئینگ ۷۳۷ در کمتر از دو ماه!
  • معرفی ۱۰۷ برگزیده دومین دوره جشنواره شهید آوینی در شیراز
  • ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری با سواد هستند
  • دومین جایزه جوانی جمعیت استان بوشهر برگزار می شود
  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • بیست و دومین دوره سیر مطالعاتی بنیاد شهید مطهری برگزار می شود