Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@03:39:21 GMT

ثبت ۱۸ مرکز درمانی و ۲۰ مرکز آموزشی وقفی در اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۶۳۳۳

ثبت ۱۸ مرکز درمانی و ۲۰ مرکز آموزشی وقفی در اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: وقف باید در راستای نیازهای روز جامعه باشد تا بتوانیم از این فریضه حسنه نهایت استفاده را در راستای حل معضلات و مشکلات روز جامعه ببریم واین موضوع در اولویت اساسی در اردبیل است. ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش علم و فناوری در اردبیل اژهار داشت: وقف باید در راستای نیازهای روز جامعه باشد تا بتوانیم از این فریضه حسنه نهایت استفاده را در راستای حل معضلات و مشکلات روز جامعه ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از اهداف بعثت  انبیا بحث برپایی عدالت اجتماعی است و راهکارهای متفاوتی دین اسلام از جمله زکات و خمس در این مورد دارد که که در راستای برقراری عدالت اجتماعی و از بین بردن اختلاف طبقاتی برپا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل یکی از مصادیق بارز در برپایی عدالت اجتماعی را وقف برشمرد و گفت: اگر در راستای ترویج فرهنگ وقف اقدام کنیم شاهد حل بسیاری از مشکلات خواهیم شد.

قیامی بیان کرد: در استان ما موقوفاتی است که 750 سال پیش وقف شده و هنوز هم عمل به وقف می‌شود و این نشان از ماندگاری وقف دارد و بزرگترین وجه امتیاز وقف است.

وی از  امتیازهای وقف را  مدیریت اموال واقف حتی بعد از مرگ دانست وتصریح کرد: در امر وقف واقف مدیریت اموال خود را حتی بعد از مرگ نیز از طریق وقف نامه بر عهده دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه امروز با توجه به مشکلات اقتصادی می‌توان با ترویج سنت حسنه وقف بسیاری از مشکلات از جمله فقر را حل کرد، افزود: در استان اردبیل  18 مرکز درمانی وجود دارد  که عرصه آنها وقف است و بالای 20 مورد مرکز آموزشی داریم که وقف شده است.

 قیامی اظهار کرد: باید وقف‌ها در راستای نیازهای روز جامعه باشد و در حال حاضر می‌توانیم بسیاری از مشکلات در زمینه‌های علم و فناوری را با استفاده از ظرفیت دانشگاه و با وقف همگانی حل کرده و کارهای بزرگی انجام داده و قسمتی از مشکلات جامعه را برطرف کنیم.

وی هدف از برگزاری همایش وقف علم و فناوری را آشنایی عموم جامعه با امر وقف در زمینه علم و فناوری دانست و خواستار مشارکت خیرین در این زمینه شد.

انتهای پیام/ش

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۶۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین مرکز شیمی درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد

با حضور معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش اولین مرکز شیمی درمانی فرهنگیان کشور در شهر ارومیه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، اولین مرکز تخصصی شیمی درمانی فرهنگیان کشور، امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ با حضور معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش و مدیران استانی این مجموعه در ارومیه افتتاح شد.

این مرکز به عنوان بخش فوق تخصصی واحد شیمی درمانی درمانگاه امام سجاد (ع) فرهنگیان ارومیه فعالیت خواهد کرد.

بخش شیمی درمانی این مجموعه به همت خیران سلامت آذربایجان‌غربی آقایان دلیری و نمدیان و خانم پروین و با همکاری و همیاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و مجمع خیرین مدرسه‌ساز ایجاد و آماده ارائه خدمات برای فرهنگیان و عموم شهروندان است.

کد خبر 751416

دیگر خبرها

  • ایستگاه قانون، گامی در راستای افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان
  • اجرای ۵۷ عنوان برنامه امدادی ، درمانی و بشردوستانه در فارس
  • ۵۷ عنوان برنامه امدادی درمانی و بشردوستانه در فارس برگزار می‌شود
  • نخستین مرکز شیمی‌درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • اولین مرکز شیمی درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است
  • ۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند
  • رفع مشکلات «ماماها» نیازمند توجه مسوولان/جذب ۱۰۰ ماما در کردستان
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • دانشگاهها در راستای رفع مشکلات توسعه ای مازندران پای کار بیایند