Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ،سعیده بهادر‌زاده از اولین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی خبر داد و گفت: استان یزد دو سال است که مسئول کمیته هویت کودکان ایران اسلامی است و امسال افتخار دارد میزبان اولین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا 30 مهر ماه امسال بوده افزود: مربیان، معلمان، دانشجویان، پژوهشگران، کارشناسان و اساتید کلیه دوره‌ها‌ی مختلف تحصیلی مخاطبین این همایش را تشکیل می‌دهند و زمان برگزاری این همایش 30 آبان الی 1 آذر ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: این همایش 12 محور دارد که در 6 اثر در قالب‌های عکس، مقاله، فیلم کوتاه، قصه گویی، آواها و نواهایی بومی محلی و دکلمه خوانی انجام می‌شود.

وی در ارتباط با دلیل انتخاب استان یزد به عنوان میزبان این همایش بیان کرد: از یک طرف استان یزد به عنوان کمیته معین هویت کودکان ایران اسلامی بوده و دلیل دیگر این است استان یزد برای حفظ بافت تاریخی ،میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و حفظ هویت بومی محلی آن انتخاب شده است.

بهادر‌زاده دوره دبستان را مانند حکاکی بر روی سنگ برای دانش‌آموزان دانست و عنوان کرد: چون کودکان در این دوره اثر‌پذیر هستند و در این دوران شاکله شخصیتی کودکان در حال شکل‌گیری و سرمایه‌گزاری در این دوره می‌تواند بسیار اثر بخش باشد به همین دلایل این همایش در دوره پیش دبستانی برگزار می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش یزد خاطر‌نشان کرد: هویت و کودکی دو مقوله بسیار مهم است که با هدف بستر‌سازی و استفاده از ظرفیت دوره پیش دبستانی برای تحقق اهداف کلان ملی است.

وی در ادامه گفت: هم‌افزایی و استفاده حداکثری از فرصت‌های درون و برون سازمانی، متضمن اجرای هرچه بهتر این همایش است و خوشبختانه در این همایش از همراهی دانشگاه‌ها و دیگر ادارات و سازمان در استان یزد بهره‌مندیم.

سعیده بهادر‌زاده افزود: کیفیت آموزش‌های تربیتی این دوره مورد نظر و تاکید است و امید داریم در این همایش راهکار های جهت کسب شایستگی‌های نوآموز مبتنی بر فطرت الهی و کرامت ذاتی فراهم شود به گونه‌ای که صفات، توانمندی و مهارت‌هایی را که کسب کنند که به تکوین ایفای نقش در زندگی اجتماعی منتج شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صداوسیما یزد همایش کودکان ایرانی اسلامی هویت ایرانی اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۶۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده چهارمین همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری بسته شد

به گزارش خبرنگار مهر، احسان قائدی، در آئین اختتامیه چهارمین همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: برای برگزاری این دوره از جشنواره اهدافی مدنظر بود که بخش زیادی از آن‌ها محقق شد، چهارمین دوره در حقیقت همایش اولین‌ها بود و شاهد اجرای کارهای متفاوتی بودیم که وجه تمایز این جشنواره بود.

وی با اشاره به بسته شدن پرونده چهارمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری، افزود: این دوره با تمام کمی و کاستی بسته شد، امید است دبیرخانه پنجمین دوره جشنواره تئاتر تک از هم اکنون آغاز به کار کند و فروردین سال آینده جشنواره‌ای گرم‌تر و جدی تر را شاهد باشیم، البته از همه افراد دعوت می‌کنم که در دوره بعد حضور داشته باشند، تئاتر تک به دور از قضاوت‌ها میدان تجربه است.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری از هیأت انتخاب، هیأت داوران و هیأت اجرایی و همه افرادی که در برگزاری این دوره کمک شایانی کرده‌اند تشکر ویژه به عمل آورد.

قائدی ادامه داد: از فرشید بزرگ نیا، ثریا امنیان دهکردی و امیر بهاور اکبرپور به عنوان هیأت داوران با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

وی عنوان کرد: همچنین از هفت گروه اجرا که در روزهای ۲۶ و ۲۷ فروردین روی صحنه نمایش رفتند با اهدای لوح سپاس مورد تقدیر شد.

کد خبر 6080912

دیگر خبرها

  • اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید
  • هنر تئاتر با فرهنگ گفتگو شکل می‌گیرد
  • پرونده چهارمین همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری بسته شد
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد هجدهمین دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • نشاط حاصل از فهم فناوری؛ بزرگترین دستاورد این دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ است/ مسابقات تزئینی نیستند، حمایت دولت ضروری است
  • آموزش نماز به کودکان نیازمند برنامه‌ریزی اصولی است
  • ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • آموزش سواد میراثی برای کودکان
  • فراخوان نام نویسی در همایش روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد