Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@10:31:40 GMT

علی بابا رکورد فروش در یک روز را شکست

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۶۴۳۰

علی بابا رکورد فروش در یک روز را شکست

علی بابا به مناسبت روز جهانی مجردها (Singles’ Day) تنها در عرض ۲۴ ساعت توانست به رکورد فروش محصولات ارائه شده خود دست یابد و ۳۰.۷ میلیارد دلار به جیب بزند.

به گزارش ایسنا، روز گذشته که مورخ ۱۱/۱۱ بود به روز جهانی مجردها معروف است که در این رویداد، تمامی افرادی که تاکنون موفق به ازدواج نشده‌اند این روز را با دوستانشان جشن گرفته و برای خودشان هدیه می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی بابا (Alibaba) که بعد از شرکت آمریکایی آمازون، بزرگترین شرکت فعال در حوزه تجارت الکترونیک و خرده فروشی آنلاین در جهان محسوب می‌شود، حالا اعلام کرده است که به مناسبت این روز، موفق شده است تنها در عرض ۲۴ ساعت به بیشترین میزان فروش خود دست پیدا کرده و درآمدی معادل ۳۰.۷ میلیارد دلار یا ۲۱۳.۵ میلیارد یوآن را تحت تاثیر فروش محصولات مختلف کسب کند.

البته این در حالیست که پیشتر گزارش شده بود که میزان فروش سالانه محصولات مختلف در این رویداد هنوز کمتر از رکورد سالهای قبل است.

رویداد ۱۱/۱۱ یا یازده نوامبر به روز جهانی مجردها معروف است و این مناسبت، همچون جمعه سیاه ( Black Friday) است و شرکت‌های مختلف خرده فروشی همچون آمازون، ای بی (eBay) و علی بابا (Alibaba) تخفیف‌های قابل توجهی را برای کاربران و مشتریانشان در نظر می‌گیرند تا بدین ترتیب بتوانند قبل از به پایان رسیدن سال، انبارهای خود را خالی کرده، محصولات قبلی و قدیمی خود را به فروش برسانند و محصولات جدید را جایگزین آن کنند. بدین ترتیب آمار فروش این شرکت‌های فعال در حوزه تجارت الکترونیک نیز به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.

پرفروش‌ترین محصولاتی که در این رویداد توسط علی بابا به فروش رفته است، گوشی‌های آیفون، مبلمان و وسائل خانه و شیرخشک بوده است.

گفته می‌شود علی بابا تنها یک ساعت بعد از آغاز تخفیف در وب سایت خود، بیش از ۱۰ میلیارد کالا را به فروش رساند.

شرکت علی‌بابا که نمونه چینی شرکت آمریکایی آمازون است و به منظور رقابت و به چالش کشاندن آن وارد این عرصه شد. علی بابا (Alibaba) در سال ۱۹۹۹ میلادی تاسیس و راه اندازی شد تا به فروش آنلاین محصولات گوناگون در سراسر جهان بپردازد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علي بابا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۶۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواننده ای که رکورد اجرای کنسرت در ایران را شکست | آمار شگفت انگیز در سال ۱۴۰۲

به گزارش همشهری آنلاین سال ۱۴۰۳، برای اجراهای پاپ کشور، یک سال خوب بود. تعدد اجراها در کنار وفور سبک‌های مختلف سبب شد تا مخاطبان با دستی باز، کنسرت خواننده موردعلاقه خود را انتخاب کنند.

اما شاید برای شما جالب باشد که بدانید در سالی که کنسرت‌های پاپ، رکورد خوبی را به لحاظ کمیت شاهد بود، مجید رضوی نه تنها از نظر کیفیت در اجراها بلکه از نظر کمیت نیز بیشترین اجرا را در اختیار خود قرار داد؛ طبق بررسی‌های به‌عمل آمده، مجید رضوی موفق شد تا در سال جاری، ۲۶۷ اجرای داخلی را تجربه کند. به‌عبارتی اگر دو ماه محرم و صفر را از مجموع سال فاکتور بگیریم به این نتیجه می‌رسیم که رضوی در هر ماه، ۲۶/۲ اجرا را تجربه کرده است که یک آمار خیره‌کننده در این حوزه به شمار می‌رود. این در شرایطی است که ایام شهادت و مناسبت های مذهبی را هم اگر از آمار روزها کم کنیم به این نتیجه می رسیم که رضوی تقریبا هر شب یک کنسرت اجرا کرده است.

رضوی پیشتر و در بازه اواخر بهمن ۱۴۰۱ که موج جدید کنسرت‌ها در کشور به راه افتاد تا اواخر تیرماه ۱۴۰۲ که ماه محرم آغاز شد، با ۱۶۱ نوبت اجرا، با اختلاف بسیارزیاد، رکورددار اجرا در کشور بود.

طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده، برای ۲۶۷ نوبت اجرای رضوی در سال جاری، حدود ۳۰۰ هزار مخاطب حضور داشتند که متوسط برای هر اجرا، هزار و ۱۴۶ مخاطب در اجرای این خواننده جوان حاضر بودند.

البته سال ۱۴۰۲ برای رضوی، تنها در انحصار کنسرت قرار نداشت چرا که وی در این سال، ۶ آهنگ فرشته، قلبمی پس، زیبا، تنگ میشه دل، متاسفانه و دوست دارم را منتشر کرد. درواقع رضوی برای هر ۲ ماه، یک آهنگ جدید را به بازار عرضه کرده است.

کد خبر 840915 برچسب‌ها موسیقی ایرانی خبر مهم

دیگر خبرها

  • ۱۰ رویداد مهم ورزشی برای ایران سال ۱۴۰۲
  • «تمساح خونی» در یک روز ٧ میلیارد تومان فروخت
  • رکورد بازدید از برج آزادی شکست
  • ثبت بالاترین رکورد تولید و فروش در تمام تاریخ آریاساسول
  • برج آزادی رکورد بازدید را شکست
  • خواننده ای که رکورد اجرای کنسرت در ایران را شکست | آمار شگفت انگیز در سال ۱۴۰۲
  • نرخ بیکاری ترکیه رکورد ۱۰ ساله را شکست
  • کدام محصولات دانش‌بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نفت، گاز و پتروشیمی جهان عرضه شدند؟
  • استقلال رکورد تاریخ لیگ‌برتر را شکست
  • رکورد سرمایه گذاری خارجی شکست/ چین رتبه اول سرمایه گذاری در ایران