Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: حداقل دو تا چهار ماه زمان لازم است که بتوان سازوکارهای اقدام ویژه مالی اروپا اجرایی شود.

علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس با بیان اینکه رونمایی از spv اتحادیه اروپا صرفا به معنای به رسمیت شناختن آن است، گفت: به لحاظ فنی و اجرایی حداقل دو تا چهار ماه زمان لازم است که بتوان سازوکارهای اقدام ویژه مالی اروپا اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کانال انتقال پول یا spv به منظور حفظ برجام و راهکارهای عملیاتی کردن برجام بدون آمریکا تشکیل می‌شود، افزود: این کانال جزء پیشنهادات اروپایی‌ها بوده است که سازوکاری چند جانبه و بین المللی خواهد بود، اگرچه کانال ارتباط مالی بین ایران و اروپا خواهد بود، اما منحصر به اروپا نیست و کشورهای آسیایی می‌توانند از این کانال استفاده و مبادلات پولی و مالی خود را برقرار کنند.

رحیمی با اشاره به اینکه مبنای اصلی این کانال یورو است، افزود: این کانال بر اساس توافقات دو جانبه ارزهای کشورهای دیگر را به رسمیت شناخته است و رونمایی از کانال spv به معنای ابراز عملی اراده اروپایی‌هاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مورد نپذیرفتن کشورهای اروپایی برای مرکزیت این کانال گفت: این امر مذاکرات بین کشورهای اروپایی و موضوعی داخلی است لذا هنوز کشورهای اروپایی به تصمیم گیری نهایی نرسیده‌اند اما از آنجایی که آلمان مرکزیت پولی و مالی را در اتحادیه اروپا ایفا می‌کند پیش بینی می‌شود که آلمان مرکزیت این کانال باشد.

نماینده مردم تهران در مورد اینکه گفته می‌شود اروپایی‌ها در حال خریدن زمان هستند، اظهار کرد: این کانال به لحاظ فنی سازوکارهایی نیاز دارد و از آنجایی که موضوع جدیدی بوده از نظر ما پذیرفته شده است. اگر spv را با سوئیفت مقایسه کنید متوجه می‌شوید که سوئیفت سابقه زیادی دارد و حداقل دو دهه در سیستم بانکی بین المللی فعال بوده است، اما spv سازوکار جدیدی است لذا سازوکار آن زمان می‌برد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۶۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سه تیم آلمانی در مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی پس از ۲۹ سال

لورکوزن، بایرن مونیخ و دورتموند دقیقا ۲۹ سال پیش هم نماینده آلمان در مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی بودند.

در پایان مرحله یک چهارم نهایی مسابقات اروپایی در فصل ۲۰۲۳/۲۴، سه تیم آلمانی در مرحله نیمه نهایی حاضر هستند. دورتموند و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا و بایرلورکوزن در لیگ اروپا.

به نقل از اوپتا؛ فوتبال آلمان برای اولین‌‌ بار طی ۲۹ سال اخیر دارای سه نماینده در مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی است. بوندسلیگا آخرین بار در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و جام یوفا ۱۹۹۴/۹۵ دارای سه تیم بود. در فصل مذکور بایرن مونیخ در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا از دور رقابت ها کنار رفت و دورتموند و بایرلورکوزن در مرحله نیمه نهایی جام یوفا از رسیدن به فینال ناکام ماندند.

از دست ندهید ????????????????????????

خوشحالی آلونسو از تقابل با رم در لیگ اروپا؛ بی‌احترامی یا انتقام‌جویی؟ تیم منتخب گل‌سازهای فوتبال ایران کابوس انگلیسی‌ها؛ فقط نماینده بی‌ادعا آبروداری کرد! دروازه‌بان آرژانتین بازهم روی اعصاب فرانسوی‌ها رفت

دیگر خبرها

  • بعد از ۹ سال؛ لیگ برتر انگلیس بدون نماینده در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا
  • حضور سه تیم آلمانی در مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی پس از ۲۹ سال
  • سهمیه سری آ ایتالیا برای شرکت در لیگ قهرمانان اروپا اضافه شد
  • آاس رم و صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی طی ۴ فصل اخیر
  • رسمی؛ سهمیه پنجم سری آ در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد
  • گلف بازی کردن مهدی طارمی و علیرضا بیرانوند (فیلم)
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • اعلام زمان اجرای تعرفه‌های جدید پزشکی | تعرفه‌های درمانی این کشور همسایه ۱۸ برابر ایران است!
  • اعلام زمان اجرای تعرفه‌های جدید پزشکی | تعرفه‌های درمانی ایران این کشور همسایه ۱۸ برابر ایران است!
  • زمان اجرای تعرفه‌های جدید پزشکی / تفاوت تعرفه‌های درمانی ایران با دیگر کشورها