Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@13:56:54 GMT

برکات وقف برای مردم بیان شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۶۵۶۲

برکات وقف برای مردم بیان شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با تاکید بر اینکه برکات وقف باید برای مردم تبیین شود گفت: وقف آتش است و باید در امور وقف با احتیاط رفتار کرد و جلوی موقوفه خوری گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان وبه نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان سمنان ، آیت الله سیدمحمد همزمان با دهه وقف در نشستی با مدیرکل و مسئولان اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار داشت: فعالان در امور وقف به ویژه کارکنان این بخش باید با احتیاط رفتار کنند و هرچه در امور وقف احتیاط شود جا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خطاب به مسوولان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: باید جلوی موقوفه خوری گرفته شود و مردم را از آتش جهنم نجات داد.

 

آیت الله شاهچراغی احتیاط را راه نجات دانست و خاطرنشان کرد: نسبت به مال موقوفه و هزینه و خرج هایی که در امور وقف انجام می دهید باید بسیار احتیاط کنید.

 

امام جمعه سمنان بر ضرورت بیان برکات و مزایای وقف برای مردم نیز تاکید کرد و گفت: مردم را باید تشویق به وقف کرد و مردم هرچه بیشتر با اثرات و برکات معنوی و مادی وقف آشنا شوند بیشتر به وقف اموال خود تمایل پیدا می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر ضرورت انجام وقف مطابق با نیازهای روز جامعه نیز تاکید کرد و گفت: مردم را باید به سمت وقف هایی سوق داد که امروز بیشتر مورد نیاز مردم و جامعه است.

 

وی تامین مسکن برای نیازمندان، ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر و بسیاری از مسایل و مشکلات را در جامعه مورد اشاره قرار داد که باید در این امور وقف صورت گیرد تا بخشی از مشکلات مردم به خصوص نیازمندان برطرف شود.

 

آیت الله شاهچراغی از تلاش ها و اقدامات مدیرکل و مسوولان اوقاف و امور خیریه استان سمنان تجلیل کرد و گفت: در سال های اخیر برای احیای وقف و توجه به نیازها و به ویژه هزینه کرد موقوفات مطابق با نیات واقفان در استان سمنان اقدام های خوبی صورت گرفته است.

 

برداشته شدن همه موانع بر سر راه اخذ اسناد مالکیت موقوفات  استان سمنان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به برخورد قاطع این اداره کل با سوء استفاده احتمالی از موقوفات گفت: همه موانع بر سر راه اخذ اسناد مالکیت موقوفات در این استان برداشته شده است.

 

حجت‌الاسلام عبدالله واحدی اظهار داشت: با توجه به اینکه گسترش فرهنگ قرآنی یکی از اولویت‌های مهم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان محسوب می‌شود؛ نخستین ستاد استانی و مجازی حفظ و آموزش قرآن کریم در استان سمنان به مناسبت دهه وقف راه‌اندازی می‌شود.

 

وی افزود: با راه‌اندازی و افتتاح رسمی این ستاد، همه افرادی که در استان سمنان متقاضی حفظ و آموزش قرآن کریم هستند می‌توانند از آموزش‌های مجازی این ستاد بهره ببرند.

 

واحدی  به دستاوردهای چندساله این اداره کل در راستای حفظ و احیای موقوفات و فرهنگ وقف اشاره داشت و بیان کرد: به‌روز رسانی اخذ اسناد مالکیت برای موقوفات یکی از دغدغه‌های همیشگی اداره کل اوقاف و امور خیریه در استان سمنان بود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در ادامه با اشاره به راه‌اندازی کامل سامانه جامع موقوفات در استان سمنان عنوان کرد: اسکن کردن و الکترونیکی شدن وقف‌نامه‌های استان سمنان یکی از اقداماتی بود که در همین راستا انجام شد.

 

وی با بیان اینکه عدم ثبت موقوفات در سامانه سبب می‌شد تا اطلاعات بسیاری از موقوفات در دسترس نباشد گفت: با اسکن اسناد و وقف‌نامه‌های قدیمی، 400 موقوفه جدید در استان سمنان شناسایی و احیا شد.

 

واحدی با اشاره به ثبت 14 وقف جدید از ابتدای امسال تا کنون در این استان خاطرنشان کرد: این موقوفات بر اساس اولویت‌های موجود و در راستای حل بخشی از مشکلات استان سمنان به ثبت رسیده است.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد تحریم آمریکا اردبیل بیرجند شیراز ایران زلزله کرمانشاه شورای شهر شهیندخت مولاوردی گسترش فرهنگ قرآنی برکات وقف نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۶۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه وقف


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ۳۹ شرکت دانش بنیان در مدت پنج روز دستاورد‌های خود را در چهارمین نمایشگاه وقف ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه امسال ظرفیت سازمان اوقاف در رساندن منافع امور وقفی از مرز هفت همت عبور کرده است، گفت: رساندن منافع امور وقفی به ۲۰ همت دور از دسترس نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی افزود: امسال و با توجه به داده‌های سامانه اوقاف، بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان هزینه شده تا این نیات به خوبی اجرایی شوند.

این نمایشگاه ۵ روز از ۹ تا ۱۷ اردیبهشت دایر است و برنامه‌ریزی شده مدیران کل اوقاف و از استان‌ها به نوبت در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه