Web Analytics Made Easy - Statcounter

کابل - ایرنا - در پی تحرکات 17 روزه گروه تروریستی طالبان در استان غزنی و اعتراضات دیروز مردم به تاخیر دولت برای سرکوب مهاجمان، فرمانده ارتش افغانستان روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای ویژه برای دفاع از مردم به استان «غزنی» اعزام و حملات هوایی و زمینی در این منطقه تشدید می شود.

به گزارش ایرنا، «محمد شریف یفتلی» در کنفرانس مطبوعاتی خود در کابل گفت که 70 تن از نیروهای ویژه ارتش و امنیت ملی را به فرماندهی «عارف شاه جهان» معاون سابق اداره عمومی امنیت ملی و استاندار پیشین استان «میدان وردک» به منطقه درگیری اعزام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود که طی روز و شب گذشته به دلیل نامساعد بود هوا ، حملات هوایی به تعویق افتاد و امروز با مساعد شدن وضعیت جو حملات هوایی هم آغاز می شود.
فرمانده ارتش افغانستان به مردم شهرستان جاغوری که مرکز هدف طالبان قرار گرفته اند ، اطمینان داد که بزودی یک حمله وسیع زمینی هم برای پاکسازی آن مناطق از وجود طالبان راه اندازی می شود.
وی پذیرفت که در حملات چند روز گذشته به نیروهای مردمی و ارتش تلفاتی وارد شده است اما آمار از تعداد کشته ها و زخمی ها نداد.
یفتلی گفت که در این نبرد به گروه طالبان نیز تلفات سنگین وارد شده است و کشته شدن بیش از 200 تن از مهاجمان اثبات شده است.
وی گفت که جنگ جاری افغانستان جنگ نیابتی کشورهای منطقه است و ما در این جنگ با تمام توان خود از مردم افغانستان دفاع خواهیم کرد.
فرمانده ارتش افغانستان از مردم این کشور خواست که از نیروهای ارتش حمایت کنند و با این نیروها متحد شوند تا بتوانند امنیت جان و مال مردم را بهتر تأمین کنند.
وی گفت که در شهرستان «مالستان» استان غزنی نیز که هم مرز با جاغوری است ، نیروی کافی اعزام شده و طالبان در حمله شب گذشته به مقر فرمانداری این شهرستان با بر جا گذاشتن 17 کشته مجبور به عقب نشینی از منطقه شد.
گروه طالبان که از دو هفته قبل در محدوده مرز مشترک دو استان غزنی و « اُرُزگان » حملات پی در پی را علیه مردم این مناطق به اجرا گذاشته است ، شنبه شب گذشته به منطقه «حوتقول» در مرز شهرستان گیلان استان غزنی با جاغوری حمله کرد که تاکنون درگیری های خونین بین دو طرف رخ داده است.
آساق*291*1104*1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي غزني طالبان درگيري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت

عبدالسلام حنفی، معاون اداری طالبان در دیدار با رئیس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت، خواهان واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در این سازمان به این گروه و اعاده عضویت افغانستان در نشست‌های منطقه‌ای کمیته اجرایی این سازمان شد.

حنفی همچنین خواستار همکاری سازمان‌های بین‌المللی به منظور کشت محصول جایگزین خشخاش در راستای حمایت از کشاورزان افغانستانی شد.

«حنان حسن بلخی» رئیس منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت گفت: مسئله بهداشت غیرسیاسی است و در اولویت‌های این سازمان قرار دارد.

بلخی گفت: مسئله فراهم آوری کشت جایگزین برای کشاورزان افغانستانی را با سازمان جهانی بهداشت و سایر نهادهای مربوطه در میان خواهیم گذاشت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان