Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد ماکو گفت: با شروع بکار دفتر صدور، تمدید و تجدید پروانه اشتغال اتباع خارجی در این سازمان، پروانه اشتغال برای این افراد در ماکو صادر می شود.

احمدغریوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تاکنون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی عهده دار عرضه این خدمات بود و این دفتر از امروز به طور رسمی در ماکو راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غریوی با اشاره بر اینکه پروانه کار اتباع خارجی حداکثر برای مدت یکسال صادر، تمدید و یا تجدید می شود، اضافه کرد: مطابق ماده 41 مقررات اشتغال نیروی انسانی بیمه و تامین اجتماعی مناطق آزاد مقرر شده است تا کلیه کارفرمایان کارگاه های مستقر در این مناطق در حد توان نیروی کار مورد نیاز خود را از میان ایرانیان تامین کنند.
وی اضافه کرد: کارگاه های مذکور می توانند از خدمات، تخصص ها و مهارت های متخصصان تبعه کشورهای خارجی تحت شرایط مندرج در این تصویب نامه استفاده کنند و نسبت کارگران خارجی نباید از 10 درصد کل شاغلان هر منطقه بیشتر باشد.
مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: ظرف مدت 10 روز نسبت به درخواست صدور پروانه اشتغال و اقامت اقدام می شود و برای تمدید پروانه اشتغال و اقامت اتباع خارجی 15 روز قبل از انقضای مهلت باید اقدام شود.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
7132/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد پروانه اشتغال اتباع خارجي ماكو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۶۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات خوب دانشگاه آزاد اسلامی، سبب رفع انحصار در آموزش عالی شد

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، محمد صالح جوکار، نماینده یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی، در جمع اعضای هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، شرایط حاضر دانشگاه آزاد را بلوغ و نتیجه دهی این مجموعه در مقطع کنونی دانست و گفت: زیرساخت‌های خوب دانشگاه آزاد، توانسته دانش اموختگانی کارآمد به جامعه تحویل دهد.

وی با تقدیر از مسئولین دانشگاه آزاد در برگزاری نشست‌های شعار سال، افزود: در تولید تا زمانی که مردم مشارکت نداشته باشند به جایی نخواهیم رسید؛ متاسفانه نقش مردم تنها در تامین نیروی کار است و سهامی در واحدهای تولیدی بویژه معادن ندارند و همچنین در توزیع سود شراکتی برای آنان قائل نیستیم.

نماینده مردم اضافه کرد: در حال حاضر سرمایه مردم تبدیل به سکه و ارز برای جبران کاهش ارزش پول ملی شده و دولتها در زمینه ایجاد اعتماد برای تضمین حفظ ارزش دارائیهای مردم اقدامی مثبتی انجام نداده اند و نتوانسته این سرمایه ها را به سمت تولید سوق دهد. ایجاد راهکار برای هدایت سرمایه مردم از دلالی به تولید، وظیفه دانشگاه است که سبب پر رنگ شدن نقش مردم در تولید خواهد شد. بحث های زیادی درباره مشارکت مردم شده؛ ولی خروجی نداشته‌ایم. برای دنبال کردن این کار، احتیاج به نقشه راه است و باید با آگاهی دادن به مردم بسترسازی شود.

جوکار با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال، افزایش داشتیم؛ ولی بیکاری دانش آموختگان دانشگاه تغییر نکرده است، گفت: ما امروز جمعیت بیکاری که تحصیلات پایین داشته باشند، شاهد نیستیم. ۷۰ درصد آمار بیکاری را بانوان تحصیلکرده تشکیل می‌دهند. در مردان عمدتا به علت فراهم نبودن بازار کار برای تحصیل‌کرده‌ها، بیکاری را شاهد هستیم که منشأ در عدم تطبیق رشته‌های تحصیلی با بازار کار دارد.‌

وی با بیان اینکه اشتغال تحصیل کرده‌ها با فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان کاهش می‌یابد، اظهار داشت: در سال جدید دانشگاهیان با امضا تفاهم‌نامه‌ها بایستی فعالیت خود را در افزایش اشتغال به‌کار گیرند.

نماینده مردم با اشاره به ظرفیت های فرهنگی دانشگاه، افزود: اقدامات دانشگاه آزاد یزد قابل تقدیر بوده و در خصوص تامین نیاز هاباید از ظرفیت خیرین استفاده کرد. وی اضافه کرد اساتید با دانستن روایت‌ها و انتقال روایتهای صحیح، رسالت بزرگ جهاد تبیین را انجام دهند.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1227268 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی آموزش عالی مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • قوانین خلق الساعه مانع جهش تولید است
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی
  • سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی
  • اعمال تدریجی محدودیت دریافت خدمات برای اصناف بدون شناسه یکتا
  • خدمات خوب دانشگاه آزاد اسلامی، سبب رفع انحصار در آموزش عالی شد