Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به تشکیل ۱۲ گروه علمی تخصصی در این مجمع گفت: احیای آثار بزرگان حوزه از اهداف و سیاست‌های مهم و اساسی مجمع عالی حکمت است. ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین جواد معلمی ظهر امروز در مصاحبه مطبوعاتی چهارمین ویژه‌برنامه‌های ایام بزرگداشت علامه طباطبایی که در سالن جلسات مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: مجمع عالی حکمت با حضور بیش از 50 نفر از اساتید برجسته علوم عقلی و عرفانی حوزه‌های علمیه و با نظر موافق مقام معظم رهبری از سال 82 تشکیل‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف از تشکیل این مجمع استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی و دینی، اساتید علوم نقلی و عقلی، فلسفه و عرفان و دیگر ساحت‌های مختلف علمی در قم است، اجتماع اساتید از مراکز و گرایش‌های مختلف سیاسی از اهداف مهم مجمع عالی حکمت اسلامی است.

دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: مجمع عالی حکمت این امکان را برای اساتید مختلف به وجود آورده که سخن و ادعای اساتید فن در حوزه‌های مختلف علمی صرفاً در بین شاگردان خلاصه نشده و در بین جمع زیادی از اساتید و علمای برجسته علمی موردنقد و بررسی قرار می‌گیرد.

معلمی با اشاره به تشکیل گروه‌های علمی مختلف در مجمع عالی حکمت اسلامی عنوان کرد: در مجمع عالی حکمت 12 گروه علمی مختلف تشکیل‌شده و مباحث دقیق علمی و نقد آثار و سخنان اساتید و بزرگان حوزه در آن صورت می‌گیرد، احیای آثار بزرگان حوزه از اهداف و سیاست‌های مهم و اساسی مجمع عالی حکمت است.

وی ادامه داد: پشتیبانی از اساتید حوزه علوم عقلی حوزه‌های علمیه یکی از سیاست‌های مجمع عالی حکمت بوده و در این زمینه نیز ساماندهی‌های لازم از اساتید علوم عقلی صورت گرفته است، در حال حاضر مجمع عالی حکمت مهم‌ترین مرجع تشخیص و احراز صلاحیت و اثبات اساتید برجسته عقلی در سطح حوزه علمیه است.

دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به برخی از اقدامات مؤثر مرکز عالی حکمت اسلامی بیان کرد: تأسیس کتابخانه علوم عقلی یکی از توفیقات موفق مجمع عالی حکمت در سال‌های گذشته بوده است، مجمع عالی حکمت قصد ندارد در عرض مؤسسات موجود اقدام خاصی انجام دهد اما درصورتی‌که به یکی از شاخه‌های علمی توجه کمتری شده باشد این مجمع برای بالندگی بیشتر آن شاخه علمی اقدام می‌کند.

معلمی ورود و جدیت در مباحث عقلی و فلسفی را از مهم‌ترین حوزه‌های کاری مجمع عالی حکمت اسلامی دانست و ابراز کرد: آشنایی با فلسفه‌های عقلی و فلسفه‌های مضاف یکی از سیاست‌ها و توفیقات مجمع عالی حکمت در سال‌های اخیر بوده است، مشاوره به‌عنوان استاد راهنما برای ارائه پایان‌نامه‌های علمی از فعالیت‌های مهم مجمع عالی حکمت است.

دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی تأکید کرد: در سال جاری یازدهمین دوره کلاس‌های بلندمدت با 65 عنوان درسی برگزارشده که ازنظر جغرافیایی نیز بخش قابل‌توجهی از مدارس علمیه را شامل می‌شود، پخش آنلاین دروس علمی و نشست‌های تخصصی برای استفاده بهتر به‌ویژه برای طلاب ساکن خارج از کشور از سال‌های گذشته فعال‌شده و نتیجه‌های مثبت زیادی نیز به بار آورده است.

انتهای پیام/ ز

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۶۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدرضا مردانی در نشست شورای معاونان این وزارت با وزیر علوم گفت: در این سازمان ضمن تشکیل اندیشکده‌های مطالعات راهبردی؛ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی؛ چاپ ۱۵ جلد کتاب؛ ۵۰ بسته سیاستی در حوزه‌های کشاورزی، آب، محیط زیست و اقتصاد تهیه شد و در اختیار مسئولان اجرایی کشور قرار گرفت.

وي افزود: تشکیل اندیشکده‌های مطالعات راهبردی؛ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی؛ چاپ ۱۵ جلد کتاب؛ ۵۰ بسته سیاستی در حوزه‌های کشاورزی، آب، محیط زیست و اقتصاد که تهیه شده و در اختیار مسئولان اجرایی کشور قرار گرفته است و برگزاری همایش بین‌المللی تبیین اندیشه‌های دفاعی مقام معظم رهبری از جمله دیگر فعالیت‌های سازمان بسیج اساتید بوده است.

مرداني با اشاره به برخی از برنامه‌های بسیج اساتید در حوزه فناوری و نوآوری، عنوان کرد: بسیج اساتید در حوزه فناوری و نوآوری نوپاست و لازم است با حمایت و پشتیبانی وزیر علوم و مجموعه همکاران، این حوزه نیز تقویت شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور به فعالیت‌های مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها اشاره کرده و از تشکیل ۶۱ گروه علمی از اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و برگزاری نشست‌های بین‌المللی، ترجمه کتاب‌های مختلف برای استفاده اساتید مسلمان جهان، برگزاری نشست‌های متعدد از جمله در حمایت از فلسطین؛ مانند همایش جهان عاری از استکبار، اعلام فراخوانی برای تحریم علمی رژیم صهیونیستی و رونمایی از وبگاهی که در دانشگاه صنعتی اصفهان در این موضوع راه‌اندازی شده است، نام برد.

مردانی ضمن ارائه توصیفی از اقدامات قرارگاه کمک به ارتقای نظام حکمرانی با ۲۰ کارگروه تخصصی و با حضور اساتید برجسته دانشگاهی، بیان کرد: برای تحقق مردمی‌سازی حکمرانی بهترین کار حضور نهاد علم برای کمک به دولت است. 

وی ادامه داد: بسیج اساتید با بکارگیری ظرفیت‌های اساتید متخصص در مسأله شناسی و با تکیه بر دانش تخصصی اساتید می‌تواند در این مسیر کمک مهمی برای ارتقای نظام حکمرانی باشد و لازم است این ظرفیت از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به رئیس جمهور منتقل شود. 

مردانی با بیان اینکه در مسیر کمک به ارتقای نظام حکمرانی در کنار اساتید بسیجی، اساتید غیربسیجی هم، پای کار خواهند آمد و طعم شیرین خدمت به مردم و محرومیت‌زدایی با کمک به ارتقای کارآمدی نظام را خواهند چشید، گفت: اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در موضوع تربیت و آموزش به تشکیل مرکز تربیت مربی بسیج اساتید کشور اشاره کرد و از حضور اساتید در دوره‌هایی در مشهد مقدس و همچنین دوره تربیت مدرس بیانیه گام دوم انقلاب و برگزاری ۲۹۰۰ کارگاه با موضوعات علمی و فرهنگی سخن گفته و این اردو‌ها را حرکت جهادی بزرگی در موضوع گفتمان سازی دانست.

این استاد دانشگاه با اشاره به برگزاری ۱۱ دوره توانمندسازی با حضور۱۶۵۰ استاد شرکت‌کننده از وزیر علوم درخواست کرد دوره‌های دانش‌افزایی و توانمندسازی در ممیزی‌ها برای ارتقای اساتید تایید شود.

دیگر خبرها

  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • بسیج اساتید محور همدلی و هم‌افزایی در دانشگاه باشد
  • آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است
  • حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب
  • حکمت الله ملاصالحی مؤسس فلسفه باستان شناسی است
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد