Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-23@06:15:27 GMT

مذاکرات آنقدرها هم سازنده نبود

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۶۹۶۸

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید شامگاه دیروز یکشنبه ادعا کرد مذاکرات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و دیگر سران جهان در پاریس خیلی خوب و سازنده بوده است. وی همچنین گفت ترامپ در این دیدارها درباره پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF)، موضوع تجارت جهانی, اوضاع در سوریه، عربستان، افغانستان، چین و کره شمالی گفتگو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما ظاهرا این مذاکرات آنقدر ها هم خوب و سازنده نبوده است. زیرا ترامپ که خود را قهرمان سیاست «نخست آمریکا» می داند و می گوید به ناسیونالیست بودن افتخار می کند اندکی پس از شروع مجمع صلح پاریس این شهر را با هواپیمای مخصوص رئیس جمهور آمریکا ترک کرد. ظاهرا اقدام ترامپ به ترک پاریس واکنشی به انتقاد تلویحی رهبران آلمان و فرانسه از یک جانبه گرایی وی بوده است.
سران آلمان و فرانسه روز یکشنبه در مراسمی با حضور سران ده ها کشور در پاریس خواستار در پیش گرفتن رویکردی متحد به منظور تقویت صلح در سراسر جهان شدند.
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان که «مجمع صلح پاریس» را افتتاح کرد، در جمع شرکت کنندگان این مراسم تلویحا ترامپ را خطاب قرار داد و در مورد گسترش ناسیونالیسم متعصبانه و تنگ نظرانه در اروپا و فراتر از آن هشدار داد. وی با اشاره به اظهارات امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت نوعی آمادگی نگران کننده از سوی برخی ها برای پیشبرد منافع شخصی و نادیده گرفتن مناسباتی که پس از پایان جنگ جهانی دوم زیربنای صلح بوده اند، وجود دارد.
وی همچین افزود: «بخش اعظم چالش های امروز قابل حل شدن به وسیله تنها یک کشور نیستند. به همین علت ما به یک رویکرد مشترک نیاز داریم. اگر انزواگرایی یکصد سال پیش نتوانست راه حل ما باشد، چطور امروز در چنین جهان به هم وابسته ای می تواند راه حل ما باشد؟»
رئیس جمهور فرانسه نیز از حضار در این مراسم پرسید: «آیا امروز نمادی از صلح پایدار خواهد بود یا آخرین لحظات پیش از سقوط جهان به دامان بی نظمی و هرج و مرج بیشتر؟ پاسخ کاملا به خودمان بستگی دارد.»
مکرون پیشتر در اوایل روز یکشنبه مراسم گرامیداشت یک قرن آتش بس از زمان پایان جنگ جهانی اول را برگزار کرد و هشدارهایش در این مراسم علیه بازگشت ناسیونالیسم، مستقیما متوجه ترامپ بود.
بیش از 60 تن از سران کشورها و دولتها از جمله ترامپ، پوتین و مرکل روز گذشته در پاریس پایتخت فرانسه برای حضور در مراسم یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول که توسط مکرون سازمان دهی شده بود، گردهم آمدند. به گفته سازمان دهندگان این مراسم، مجمع صلح پاریس به دنبال میانجیگری به منظور حل و فصل مناقشات کنونی نیست، بلکه تلاش می کند راه هایی برای ایجاد سازمان های مستحکم چندجانبه بیابد.
دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز روز یکشنبه اعلام کرد بی اعتمادی در مناسبات آمریکا و روسیه رو به افزایش است. وی خاطر نشان کرد: "هم روسیه و هم کشورهای اروپایی نگران آینده نامعلوم پیمان نیروهای هسته ای میان برد میان روسیه و آمریکا هستند. اروپایی ها نگران اوضاع مربوط به موشک های کوتاه برد و میان برد هستند و ما نیز نگرانیم. سرنوشت این پیمان نامعلوم است و مهمتر از همه آنکه مشخص نیست برای این موشک ها چه اتفاقی خواهد افتاد."
دونالد ترامپ ماه اکتبر گذشته اعلام کرد واشنگتن قصد دارد از پیمان نیروهای هسته ای میان برد خارج شود و روسیه را به نقض این پیمان متهم کرد. این در حالی است که کرملین این ادعاها را رد و اعلام کرده است چنانچه آمریکا از این پیمان خارج شود روسیه مجبور خواهد شد برای تضمین امنیت خود تدابیری را اتخاذ کند.
در پایان شایان ذکر است اظهارات سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید مبنی بر اینکه موضوع پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد از جمله محور گفتگوهای ترامپ بوده است در حالی بیان شد که «دمیتری پسکوف» گفت پوتین و همتای آمریکایی وی در گفتگوهای خود در پاریس، موضوع نیروهای هسته ای میانبرد را مطرح نکردند. پسکوف همچنین افزود : سران دو کشور در گفتگوهای خود به هیچ جزئیاتی از این پیمان نپرداختند.

--------------------------------------
عبدالرضا خلیلی

 

 

­

­

 

­

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مذاکرات پاریس سازنده نبود ترامپ مرکل مکرون پوتین جنگ جهانی اول سالگرد مجمع صلح پاریس اتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به برخی ادعا‌ها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.

به گزارش ایرنا، وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشور‌های عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

اخیرا برخی رسانه‌ها با انتشار اخباری نادرست مدعی مذاکره مستقیم مقامات کشورمان با طرف آمریکایی و برخی تغییرات در سازوکار‌های مذاکراتی شدند.

دیگر خبرها

  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • اطمینان پلیس از عدم بروز آشوب در دربی میلان
  • چرا جنگ آینده می‌تواند میان روسیه و چین باشد؟
  • پیمان طالبی مجری افتتاحیه جشنواره رادیو شد
  • مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • یواس‌ای تودی: محبوبیت بایدن در میان رای‌دهندگان جوان در حال کاهش است