Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@15:22:00 GMT

درگیری سارقان با یکدیگر

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۶۹۸۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، در مورخه دوم آبان ماه سال جاری جوانی 30 ساله با مراجعه به کلانتری 128 تهران‌نو به ماموران اعلام کرد که توسط یکی از دوستانش به نام مسعود مورد زورگیری قرار گرفته و زمانی که به محل سکونت این شخص مراجعه کرد متوجه متواری شدن وی از محل سکونتش شده است. 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف (زورگیری) پرونده برای ادامه رسیدگی در  اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالباخته پس از حضور در پایگاه ششم آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش اقدام به فروش یک قطعه زمین در منطقه فشم به مبلغ 3 میلیارد تومان کرده بودم که بنا به پیشنهاد یکی از دوستانم به نام مسعود پول حاصل از فروش زمین را در امر خرید و فروش دلار سرمایه‌گذاری کردم تا اینکه مجدداً بنا به پیشنهاد مسعود تصمیم گرفتم تا دلارهای خود به مبلغ بیش از 135 هزار دلار را به فروش برسانم.

 وی افزود: به همین علت در مورخه دوم مهر سال جاری به مراه مسعود و اینبار برای فروش دلارها به منطقه بازار تهران رفتم که بر خلاف انتظار ناگهان مسعود در کوچه‌ای خلوت با تهدید چاقو اقدام به زورگیری کوله پشتی حاوی بیش از 135 هزار دلار کرد و از محل دور شد، من نیز برای باز پس‌گیری دلارها به منزل مسعود در منطقه تهران‌نو، خیابان فرخی رفته و متوجه فرار وی شدم و به همین علت تصمیم به طرح شکایت گرفتم.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی با انجام اقدامات ویژه پلیسی و تحقیقات از خانواده مسعود اطلاع پیدا کردند که او از چندی پیش با خانم جوانی به نام سارا طرح دوستی و آشنایی ریخته که با شناسایی محل سکونت سارا در منطقه سهروردی، کارآگاهان ضمن هماهنگی با بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه هشت تهران اقدام به تحقیق از سارا پرداختند. 

سارا در تحقیقات اولیه منکر هرگونه اطلاع داشتن از مسعود شد اما پس از کشف بیش از 10 هزار دلار  مسروقه اعتراف کرد که مسعود پس از انجام سرقت، این مبلغ (10 هزار دلار) را به او داده و در حال حاضر مسعود در محدوده خیابان پل گیشا در خانه‌ای استیجاری مخفی شده است. 

با شناسایی مخفیگاه مسعود در محدوده خیابان گیشا، کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ به این محل مراجعه کرده و پس از انجام چندین روز مراقبت نامحسوس، سرانجام در مورخه پنجم آبان جاری موفق به دستگیری مسعود شده و در بازرسی از مخفیگاه وی نیز در حدود 7 هزار دلار از پولهای مسروقه کشف شد. 

مسعود پس از دستگیری و انتقال به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره سرنوشت مابقی پولهای مسروقه به کارآگاهان عنوان کرد که خود او نیز  توسط دو جوان حدوداً بیست ساله مورد زورگیری قرار گرفته اما قادر به معرفی آنها است.

مسعود درباره سرقت دوباره دلارهای مسروقه به کارآگاهان گفت : "پس از انجام سرقت و متواری شدن از  تهران، به شهرستان کرج رفته و در منزل مجردی دو تن از  بستگان خود (دو برادر) به نامهای سعید و آرمان مخفی شدم، این دو برادر از مسروقه بودن دلارها اطلاع داشتند تا اینکه پس از گذشت بیش از 10 روز  مخفی شدن در خانه آنها، به قصد فروش دلارها از خانه خارج شدم."

وی افزود: "هنوز چند ده متری از خانه دور نشده بودم که ناگهان یک موتورسیکلت با دو سرنشین جلوی مرا گرفت و سرنشینان آن با تهدید چاقو و قمه اقدام به زورگیری و سرقت کوله پشتی حاوی 120 هزار دلار کرده و به سرعت از محل دور شدند.  این دو موتورسوار را قبلا در یک ملاقات کوتاه به همراه سعید و آرمان دیده بودم و به همین علت اطمینان دارم که سرقت دلارها با هماهنگی سعید و آرمان انجام شده است." 

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان پایگاه ششم آگاهی با اخذ نیابت قضایی به شهرستان کرج، منطقه فردیس رفته و اقدام به دستگیری سعید و آرمان کردند.

سعید و آرمان در تحقیقات اولیه منکر هرگونه اطلاع از  سرقت دلارها شده اما در ادامه، با ارائه دلایل و قرائن پلیسی به ناچار لب به اعتراف گشوده و عنوان کردند که با دو تن از دوستان خود به نامهای بیژن و بهمن موضوع دلارهای مسروقه را مطرح کرده و  در روز سرقت ، بیژن و بهمن با اطلاع کامل از زمان خارج شدن مسعود از خانه و اطمینان از همراه داشتن دلارها اقدام به زورگیری از مسعود کردند. 

کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ با شناسایی محل تردد بیژن و بهمن در محدوده گیشا این محل را تحت مراقبت پلیسی قرار داده تا نهایتا در ساعت 11:30 روز  یکشنبه مورخ 20 آبان جاری اقدام به دستگیری این دو سارق زورگیر کردند. 

در زمان دستگیری، بیژن و بهمن در حال تردد با یک خودرو 206 سفید رنگ شناسایی شدند که با اطلاع از حضور کارآگاهان و در حالیکه مسیر حرکت آنها مسدود شده بود، با ایجاد تصادف و حمله‌ور شدن به کارآگاهان قصد فرار داشتند که کارآگاهان هر چهار چرخ خودرو آنها را مورد هدف گلوله قرار دادتد.

این دو متهم علی‌رغم ترکیدگی هر چهار لاستیک و عدم توانایی در کنترل خودرو کماکان به فرار خود ادامه داده و در ادامه با چندین خودرو پارک شده متعلق به شهروندان تصادف کرده اما نهایتاً با دخالت کارآگاهان مهار، دستگیر و به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند. 

سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در تحقیقات از  دو متهم دستگیر شده، آنها صراحتاً به زورگیری با طرح و نقشه قبلی اعتراف کرده و عنوان کردند که دلارهای مسروقه را بلافاصله پس از سرقت به یکی از شهرستانها در غرب کشور منتقل و در آنجا مخفی کردند که تحقیقات درباره سرنوشت دلارهای مسروقه کماکان در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۶۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی قاتل با جسد زن گمشده به مدت ۲ شبانه‌روز!

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، اواخر فروردین امسال، مرد جوانی به اداره چهارم پلیس آگاهی مراجعه کرد و هنگامی که مقابل کارآگاهان قرار گرفت، با اظهارات ضد و نقیضی گفت: همسرم به نام مهتاب چندی قبل از خانه خارج شده اما دیگر بازنگشته است. ساعتی پیش یک پیامک از تلفن‌همراهش برای من آمده که در آن فردی نوشته بود، همسرم را به‌خاطر اختلافات شخصی به قتل رسانده و جسدش را در یک باغ دفن کرده است؛ سه فرزند دارم که بهانه مادر خود را می‌گیرند، لطفاً کمک کنید.

پس از ثبت شکایت و تشکیل پرونده در دادسرای امورجنایی، تیمی از کارآگاهان با دستور بازپرس پرونده وارد عمل شدند و برای تحقیقات محلی پای در خانه زن فقدانی گذاشتند اما در آنجا مشخص شد این زوج جوان اختلافات خانوادگی گسترده‌ای با یکدیگر دارند که همسایه‌ها نیز این موضوع را تایید کردند.

تیم جنایی در گام بعدی به سراغ اقدامات اطلاعاتی رفتند که بررسی‌های فنی در این شاخه از تحقیقات حاکی از آن بود، چند هفته قبل این زوج جوان با یک خانواده دیگر برای مسافرت به شمال رفتند اما پس بازگشت از این سفر اختلافات آنها بیشتر شده است.

در ادامه نیز مشخص شد، مردی که فقدانی همسر خود را با اظهارات ضد و نقیضی به پلیس آگاهی گزارش کرده است، به فرزندان خود گفته که مادرشان از خانه قهر کرده و دیگر با نخواهد گشت که این سرنخ‌های مهم باعث شد تا متهم با دستور بازپرس جنایی، بازداشت شود.

متهم که به موادمخدر اعتیاد شدیدی دارد در جریان بازجویی‌ها منکر هرگونه اختلاف با همسر خود بود اما او پس مواجه با مدارک موجود داخل پرونده چاره‌ای جز بیان حقیقت را نداشت و از یک جنایت هولناک پرده کرد.

مرد جوان ماجرا را اینطور توضیح داد: با همسر اختلاف داشتیم و به یکدیگر بدبین بودیم؛ چند هفته قبل با یک خانواده دیگر که از دوستان ما بودند به شمال رفتیم اما من در آنجا مخفیانه و به دور از چشم مهتاب پیشنهاد دوستی به یکی از همسفرها دادم که همسرم متوجه و باعث شد تا اختلاف‌ها بیشتر شود.

متهم گفت: هنگامی به تهران بازگشتیم، بچه‌ها به مدرسه رفتند و مهتاب این ماجرا را با من درمیان گذاشت که منجر به درگیری شدید بین ما شد؛ در جریان این نزاع کنترل خود را از دست دادم و با یک روسری همسرم را به قتل رساندم؛ نمی‌دانستم چه‌کاری انجام دهم برای همین جسد را زیر تختخواب داخل اتاق گذاشتم و به هنگامی که بچه‌ها به خانه آمدند مدعی شدم که مادرشان قهر کرده و از خانه رفته است.

وی ادامه داد: جسد نزدیک به دو روز زیر تخت قرار داشت و دچار جمود نعشی شده بود؛ برای همین وانت یکی از اقوام را قرض گرفتم و جسد بین یک پتو قرار دادم؛ اتفاقاً آن روز نیز در ساختمان ما یکی از همسایه‌ها اسباب‌کشی داشت به‌خاطر همین کسی به من شک نکرد!

مرد جنایتکار گفت: جسد را به یکی از روستا‌های اطراف شرق تهران بردم و در آنجا دفن کردم و با تلفن همراه همسرم یک پیامک برای گمراه کردن مسیر پرونده برای خود ارسال و پس از آن با طراحی یک سناریوی خیالی فقدان مهتاب را به پلیس اعلام کردم.

پس از اعترافات متهم و رمزگشایی از سرنوشت مرگبار زن گمشده، کارآگاهان اداره چهارم و تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی ماموریت یافتند تا به همراه متهم راهی روستای موردنظر واقع در شرق تهران شوند و جسد را پیدا کنند.

به گزارش تسنیم، با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • انهدام باند سارقان و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن
  • انهدام باند سارقان در خرم‌آباد
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر
  • باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد
  • نقشه سرایدار سابق برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • گروگانگیری خونبار در خراسان ؛ کشف آثار درگیری خونین در خانه قربانی | آدم‌ربایان اجاره‌ای پسر ۳۰ ساله را به زاهدان بردند
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به مدت ۲ شبانه‌روز!