Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@19:20:33 GMT

«فاطمه معتمدآریا» به صحنه تئاتر بازمی گردد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۷۱۲۹

حمیدرضا آذرنگ در جدیدترین تجربه کارگردانی خود در عرصه تئاتر «خنکای ختم خاطره» را در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می برد که در اجرای جدید این اثر نمایشی فاطمه معتمدآریا به ایفای نقش خواهد پرداخت.

«خنکای ختم خاطره» سال ۸۸ به کارگردانی نیما دهقان و با حضور آذرنگ به عنوان بازیگر در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتمدآریا از بازیگران سینما و تئاتر ایران است که پیش از این در آثار نمایشی متعددی چون «ریچارد سوم» داود رشیدی، «ترمینال» و «نامه هایی به تب» سیامک احصایی و «ننه دلاور و فرزندان او» زهرا صبری به ایفای نقش پرداخته است.

«خنکای ختم خاطره» قرار است اواخر آذر روی صحنه برود.

«خنکای ختم خاطره» داستان سربازی به نام یوسف است که در کما به سر می‌برد، همه چیزش از بین رفته و فقط چشم و دلش سالم مانده‌ است. فرشته‌ای واسطه‌ آمدن او از عالم برزخ به زمین (دنیای زندگان) می‌شود. ماموران بنیاد شهید هر چه بیشتر تلاش می‌کنند تا والدین اصلی یوسف را بیابند، با متقاضیان بیشتری روبرو می‌شوند و این روند به گونه‌ای فزاینده و بدون پایان تا انتها ادامه می‌یابد. «خنکای ختم خاطره» زندگی این خانواده‌ها و مشکلات آنان را به نمایش می‌گذارد.

آخرین کارگردانی آذرنگ نمایش «ترن» بود که بهمن و اسفند ۹۵ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تئاتر ایران زهرا سربازی زمین بنیاد شهید والدین مشکلات تئاتر شهر تئاتر شهر بازیگر تئاتر سینما و تلویزیون حمیدرضا آذرنگ فاطمه معتمد آريا خنکای ختم خاطره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۷۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ نمایش «دروغ پارلمانی» به تهیه کنندگی بهمن هاشمی و طراحی و کارگردانی سهیل حاتمی و از شب گذشته، اجرا‌های خود را در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرد؛ این نمایش تا پنجم خردادماه هرشب راس ساعت ۲۱:۳۰ در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

محسن رضوی نیا، مهسا احمدپور، رضا امانلو، پردیس کریمی، پویان پوینده، فاطمه عباسی، ناهید عبدالمحمدی، مسعود روشن و سالار آذریان بازیگران نمایش به «دروغ پارلمانی» می‌باشند.

«دروغ پارلمانی» برداشتی از نمایشنامه به دنبال دروغگو اثر دیمیتریس پساتاس، نمایشنامه‌نویس و طنزپرداز ترک‌تبار است که در یونان زندگی و فعالیت می‌کرده است؛ در خلاصه داستان این نمایش آمده است: با دروغ همه چیز به دست میاد، ولی نمیشه نگهشون داشت.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به دراماتورژ: تبسم شاهپوری، تولید: پویان پوینده، منشی صحنه: زهرا حیدری، دستیاران کارگردان: ایمان نیکخو و بیتا جباری و ستاره شهنی، طراح صحنه: مرتضی عبدالحسینی، ساخت دکور: مرتضی عبدالحسینی و علی عباسیان و محسن بهرامی، گریم: بهاره مینایی، لباس: ملیکا نخعی، طراح نور: سهیل حاتمی، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: سیدمحمدصادق سیادت، طراح پوستر: پوریا مقدم، ساخت تیزر: عرفان محمدی، عکاس: مجید هزاوه و امیر علی سیدجلالی اشاره کرد.

علاقمندان جهت تهیه بلیط و تماشای این نمایش می‌توانند تا پنجم خردادماه به سایت تیوال و یا گیشه پردیس تئاتر شهرزاد به آدرس خیابان حافظ، خیابان نوفل‌لوشاتو، بعد از سفارت ایتالیا، شماره ۷۶ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام» به روی صحنه می‌رود
  • فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر
  • «سال گربه» و سالی برای بهرام افشاری
  • تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی ام» به روی صحنه می‌رود
  • «دروغ پارلمانی» در پردیس شهرزاد بازگو شد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند